- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
March 25, 2016 at 6:05 pm #34653Антон ОрушMember
През 1970 г. в София се провежда пробен пробег, на който главният герой е EЛМО 70 – първият български електромобил ==> http://www.sandacite.bg/%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB/
March 25, 2016 at 10:39 pm #34656Илиян ЗвездоброевMemberБлагодаря за статийката, днес някой я беше пуснал и на фесйбук страницата “Електрически автомобили”.
Сякаш преди 45 години и повече, технологиите не са били кой-знае колко по-назад 🙂 А са се стремяли японците към 500 км пробег!!!
100 втч/кг си е бая постижение за онези години, гледам че литиевите почват от 250 и нагоре и разликата не е фрапиращо голяма.
40 / 2.4 = 16.6 квтч/100км – резонно.
Понастоящем статията за тези батерии https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc%E2%80%93air_battery – ги дават около 470, но имат явно и недостатъци.
Не намерих българската следа …..Това ми се видя интересно:
Zinc–air batteries cannot be used in a sealed battery holder since some air must come in; the oxygen in 1 liter of air is required for every ampere-hour of capacity used.March 27, 2016 at 1:32 am #34662martin@ecars.bgKeymasterЕЛ МОсковецът много бих искал да го видя – как ли е вървял, сигурно тихо, но как е жужал… мега рядкост е да видиш стар електромобил и може да започнат да стават търсена стока полека. За колекции, за кеф…
Интересно ми е понятието енергозапасяемост, което сега май заменям поне аз с капацитет – 40 кВтч си е супер за 70-та година и само 400 кг.
Интересно е и напрежението от 80V. Сега обикновено са или 48V или 380V.
March 31, 2016 at 4:05 pm #34668Rumen VelinovMemberСигурно събира прах някъде този електромобил, ако не са го предали за скрап. Итересно е да се проучи в БАН, каква му е съдбата и да се реставрира, ако съществува още.
April 4, 2016 at 10:58 pm #34838Антон ОрушMemberОказва се, че има и по-стар български електромобил от станалия известен миналата седмица ЕЛМО 70.
Днес случайно се натъкнахме на долната статия от 1968 г., от която става ясно, че първата българска електрическа кола е била разработена две години по-рано от ЕЛМО-то -става дума за т.н. Пионер, също разработка на БАН.
Щастливи сме от възможността да споделим тук това ценно сведение – http://www.sandacite.bg/1968-%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B3%D0%BE-%D0%BD%D0%B0%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5/ -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.