- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
November 2, 2016 at 12:16 pm #36039p.petrofMember
Повод за споделените мисли е информация от медиите, че в Германската автоиндустрия предстоят сериозни съкращения в близко бъдеще, поради преминаване към по-голямо производство на електромобили. За производството на един електромобил са преценили, че са необходими много по-малко работници. Има логика.Общо частите за един електромобил са много по-малко отколкото за оборудван с ДВГ. Само частите в един ДВГ са повече от 4500, докато за един ел.двигател със съответното управление са няколкократно по-малко.Няма смисъл да продължавам с разсъжденията и доказателствата по този въпрос. Искам да споделя мисли относно все още огромната разлика в цените за крайния потребите. Обяснението за все още скъпите акумулатори не ме убеждава. Ще си позволя да дам някой примери .
Купе и ходова част = Купе и ходова част с ДВГ
Ел.двигател – 99 % роботизирано производство, много по- малко суровини…….по-малко квалифициран персонал
Управляваща електроника- 99 % роботизирано производство, …….по-малко квалифициран персона.
Акумулатор-99 % роботизирано производство!
Убеден съм, че само от оптимизацията на производството , производителят спестява разликата от по-скъпите батерии. Не съм добавил оптимизацията от липсата на скъпи автоматични скоростни кутии,двойни и пр. съединители, специални масла и др. Е, какво излиза? Какво ще избере един потребител на който не му пука за замърсяване, екология и други “глупости” както би се изразил. Електромобил от среден клас или ЛЕКСУС например. Какво мислите?
Поздрави на всички съмишленици и най вече ма М.Х. за всичко, което прави !November 2, 2016 at 3:18 pm #36045martin@ecars.bgKeymasterСамо за батериите не съм сигурен за 99% автоматизирано производство, но като гледам клиповете от Гигафабриката на Tesla точна така изглеждат нещата.
Доста добре си ги изложил разходите и така погледнато изглежда нелогично да са значително по-високи цените на електромобилите. Все още ми се върти мнението, че в първите години така поради факта, че избиват инвестициите. При Renault/Nissan например обявяват, че са направили около €5 милиарда инвестиции в електромобилната си програма. Съответно Карлос Гон каза миналата година, че при 250,000 продадени LEAF излизат на нула. С други думи досега са на загуба и за да се скъси периода на продажби на загуби първоначално продават по-скъпо.
Дали са такива сметките и това с инвестициите да е причина не мога да твърдя на 100%, просто се опитвам да си го обяснявам за себе си.
November 2, 2016 at 3:21 pm #36047martin@ecars.bgKeymasterЧакай, че това в предния коментар го пропуснах, а е интересно. В наши медии или в германски примерно си засичал публикации? Ако споделиш някой линк ще е чудесно, да поразгледам(е).
У мен я има тази загриженост и за това, че е чудесно да се развиват електромобилите, но като това води до загуба на работни места и ще има сътресения и недоволни. Като в много други случаи човечеството ще трябва да се пренасочва, разбира се, така вървят нещата, но си е проблем, към който според мен трябва да се подхожда много отговорно и внимателно.
November 3, 2016 at 4:58 pm #36060КонстантинMemberСпоред мен част от истината за цената на електромобилите се крие и в това от какво печели една автокомпания.
При ДВГ автомобилите се печели много от обслужване и поддръжка.
При електромобилите знаем, че това перо е по-малко, съответно печалбата трябва да излезе отнякъде, нали не мислите, че автопроизводителите ще се откажат от печалбата си само заради това, че ще произвеждат електромобили 🙂November 3, 2016 at 4:58 pm #36071КонстантинMemberСпоред мен част от истината за цената на електромобилите се крие и в това от какво печели една автокомпания.
При ДВГ автомобилите се печели много от обслужване и поддръжка.
При електромобилите знаем, че това перо е по-малко, съответно печалбата трябва да излезе отнякъде, нали не мислите, че автопроизводителите ще се откажат от печалбата си само заради това, че ще произвеждат електромобили 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.