Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Георги РусиновMember
[quote=”nio” post=1006] Цена 27 лв за комплект. Ако има желаещи. 😛 [/quote]
Аз съм желаещ! Каква е дължината? Има ли различни размери и мога ли да ги поръчам в български интернет магазин или от теб? Има ги в DX, но не ми се чакат от Китай, ако мога да си ги намеря в България ще е супер.
Георги РусиновMember[quote=”nio” post=1006] Цена 27 лв за комплект. Ако има желаещи. 😛 [/quote]
Аз съм желаещ! Каква е дължината? Има ли различни размери и мога ли да ги поръчам в български интернет магазин или от теб? Има ги в DX, но не ми се чакат от Китай, ако мога да си ги намеря в България ще е супер.
Георги РусиновMember[quote=”nio” post=1006] Цена 27 лв за комплект. Ако има желаещи. 😛 [/quote]
Аз съм желаещ! Каква е дължината? Има ли различни размери и мога ли да ги поръчам в български интернет магазин или от теб? Има ги в DX, но не ми се чакат от Китай, ако мога да си ги намеря в България ще е супер.
Георги РусиновMember[quote=”nio” post=1006] Цена 27 лв за комплект. Ако има желаещи. 😛 [/quote]
Аз съм желаещ! Каква е дължината? Има ли различни размери и мога ли да ги поръчам в български интернет магазин или от теб? Има ги в DX, но не ми се чакат от Китай, ако мога да си ги намеря в България ще е супер.
Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”firesword” post=958]Супер рекорден пробег – браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават – формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.[/quote]Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора – напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и… колата спира.Георги РусиновMember[quote=”nio” post=896]Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим.[/quote]
Вярно е, режисирани са, но това е направено със стари и вече негодни за употреба батерии с цел да се покаже какво се случва. Свидетел съм на изгорял автомобил, на чиято предна седалка беше зареждана такава батерийка. Човек не знае кога може да стане белята и по тази причина не снима постоянно… 🙂
Исках само да покажа какво се случва когато такава батерия се презареди, даде накъсо или й се пропука обвивката… За течните и газообразните горива имам по-различно мнение. То се базира на факта, че за да горят им е нужен кислород. При лития това не е така. Аз използвам газови горива активно – лично и служебно. Ако говорим за LPG, това е вероятно най-безопасното газово гориво, защото се съхранява при сравнително ниско налягане (8-12 атмосфери), трудно изпаряемо е от течна фаза. Дотолкова, че пълна газова бутилка може да се отвори, при което изтича съвсем малко количество газ. Течността понижава рязко температурата си и… остава течна доста време. По този начин съм сменял уплътнението на личната си газова бутилка пълна догоре. Зрелищно и впечатляващо, но… факт!
Ако говорим за CNG, там работата е друга. Лично мен ме притеснява огромното налягане (220 – 250 атмосфери) и това, че газът остава газообразен…
Но не искам да се отдалечавам от същината на темата и моля да бъда извинен за отклонението![quote=”nio” post=896]Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? :([/quote]
Ако следиш оборотите, 100% ще си изгубиш времето. Генераторите работят на едни и същи обороти, само че при натоварване с по-голяма консумация, те коригират подаването на газ. Целта е ВИНАГИ да държат едни и същи обороти и да поддържат една и съща честота на промяна на посоката на тока – херците. В Европа честотата е 50 Hz и толкова са оборотите на генератора на празен ход (според вида на генериращия механизъм може да са 16,666, 25 или 50 в секунда, респективно 1 000, 1500 или 3 000 в минута). При натоварване, механично или електронно устройство отчита спад на оборотите и незабавно подава газ до достигане на въпросните обороти. Дефакто ефектът е в по-силното боботене и само по усет може да се разбере дали консумацията е по-голяма. Другият вариант е да се следи рамото, чрез което се подава газ на карбуратора (ако е видимо). По него си личи колко повече (или по-малко) генераторът е натоварен и се стреми да компенсира.
Освен това, хубаво е от време на време да се прави калибровка на херците, ако генераторът е с механично устройство. За целта аз използвам обикновена лампа и ето такъв оптичен оборотомер:
Изглежда като играчка, но може да премери с висока точност обороти до 99 999 в минута чрез най-обикновена лампа с нажежаема жичка или чрез няколко предварително поставени маркера (ако се мери въртяща се плоскост).Георги РусиновMember[quote=”nio” post=896]Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим.[/quote]
Вярно е, режисирани са, но това е направено със стари и вече негодни за употреба батерии с цел да се покаже какво се случва. Свидетел съм на изгорял автомобил, на чиято предна седалка беше зареждана такава батерийка. Човек не знае кога може да стане белята и по тази причина не снима постоянно… 🙂
Исках само да покажа какво се случва когато такава батерия се презареди, даде накъсо или й се пропука обвивката… За течните и газообразните горива имам по-различно мнение. То се базира на факта, че за да горят им е нужен кислород. При лития това не е така. Аз използвам газови горива активно – лично и служебно. Ако говорим за LPG, това е вероятно най-безопасното газово гориво, защото се съхранява при сравнително ниско налягане (8-12 атмосфери), трудно изпаряемо е от течна фаза. Дотолкова, че пълна газова бутилка може да се отвори, при което изтича съвсем малко количество газ. Течността понижава рязко температурата си и… остава течна доста време. По този начин съм сменял уплътнението на личната си газова бутилка пълна догоре. Зрелищно и впечатляващо, но… факт!
Ако говорим за CNG, там работата е друга. Лично мен ме притеснява огромното налягане (220 – 250 атмосфери) и това, че газът остава газообразен…
Но не искам да се отдалечавам от същината на темата и моля да бъда извинен за отклонението![quote=”nio” post=896]Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? :([/quote]
Ако следиш оборотите, 100% ще си изгубиш времето. Генераторите работят на едни и същи обороти, само че при натоварване с по-голяма консумация, те коригират подаването на газ. Целта е ВИНАГИ да държат едни и същи обороти и да поддържат една и съща честота на промяна на посоката на тока – херците. В Европа честотата е 50 Hz и толкова са оборотите на генератора на празен ход (според вида на генериращия механизъм може да са 16,666, 25 или 50 в секунда, респективно 1 000, 1500 или 3 000 в минута). При натоварване, механично или електронно устройство отчита спад на оборотите и незабавно подава газ до достигане на въпросните обороти. Дефакто ефектът е в по-силното боботене и само по усет може да се разбере дали консумацията е по-голяма. Другият вариант е да се следи рамото, чрез което се подава газ на карбуратора (ако е видимо). По него си личи колко повече (или по-малко) генераторът е натоварен и се стреми да компенсира.
Освен това, хубаво е от време на време да се прави калибровка на херците, ако генераторът е с механично устройство. За целта аз използвам обикновена лампа и ето такъв оптичен оборотомер:
Изглежда като играчка, но може да премери с висока точност обороти до 99 999 в минута чрез най-обикновена лампа с нажежаема жичка или чрез няколко предварително поставени маркера (ако се мери въртяща се плоскост). -
AuthorPosts