Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Георги РусиновMember
Благодаря за добрите думи!!!
[quote=”nio” post=855]Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.[/quote]
Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги…
По случайност модерирам два форума – в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители – да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
В резултат – вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.
Имам въпрос по темата – какво означава “остатъчна стойност”?
Георги РусиновMemberБлагодаря за добрите думи!!!
[quote=”nio” post=855]Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.[/quote]
Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги…
По случайност модерирам два форума – в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители – да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
В резултат – вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.
Имам въпрос по темата – какво означава “остатъчна стойност”?
Георги РусиновMemberБлагодаря за добрите думи!!!
[quote=”nio” post=855]Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.[/quote]
Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги…
По случайност модерирам два форума – в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители – да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
В резултат – вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.
Имам въпрос по темата – какво означава “остатъчна стойност”?
Георги РусиновMemberБлагодаря за добрите думи!!!
[quote=”nio” post=855]Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.[/quote]
Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги…
По случайност модерирам два форума – в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители – да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
В резултат – вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.
Имам въпрос по темата – какво означава “остатъчна стойност”?
Георги РусиновMemberБлагодаря за добрите думи!!!
[quote=”nio” post=855]Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.[/quote]
Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги…
По случайност модерирам два форума – в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители – да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
В резултат – вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.
Имам въпрос по темата – какво означава “остатъчна стойност”?
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberОчевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…
Георги РусиновMemberАбсолютно съм съгласен с доводите ти, аз мисля по същия начин. Предимствата конкретно на Туизи са безспорни – достъпен, компактен, лек, икономичен. В съчетание с всички останали благини, които предоставят електромобилите, конкретно Туизи би могла да бъде и основната кола в семейството.
Моята гледна точка е следната – повечето от нас прекарват доста повече време в работата си, отколкото със семействата си. Сутрин и вечер в час пик редовната нашенска гледка е сам човек или максимум двама в голям автомобил. Лично аз изминавам минимум 20 и максимум 200 километра дневно в зависимост от това дали отивам сам на работа или карам жена ми до нейната. Децата са друга грижа, тъй като ясли, детски градини, училища – по правило са наблизо до дома и човек може да свърши това без да използва автомобил. Разбира се, има и изключения.
Аз не правя сравнение с бензинов автомобил. Сравнявам Туизи с личната си кола, която е на газ. Много хора като мен използват алтернативни горива не само защото е по-евтино. Компанията, в която работя, използва САМО алтернативни горива. Става дума за най-големият в нишата (няма да конкретизирам). Както вече споменах, зелената идея не само не ни е чужда, но е основна в работата и ежедневието ни. Причината е прагматизма – да живеем енергоефективно, чисто, независимо и по начин, който щади природата.
От друга страна не всички работят в синя зона. Това е железен довод, но хората, на които им се налага да паркират в центъра са по-скоро малцинство. Аз спирам в центъра на града вероятно веднъж годишно. Последният път беше преди няколко месеца, когато правих тест именно на Туизи. Спрях на паркинг на 500 метра от мястото. Принципите ми и начинът ми на живот обуславят търпимост – никога няма да си позволя да спра на улицата или на тротоара. Може да обикалям и час, но ще намеря място да спра и то задължително трябва да отговаря на закона и на принципите за толерантност – да не нарушавам правилата и да не преча на никого. В съчетание с максимална безопасност за самия мен… Това е причината да избягвам претоварените места и където мога да ходя пеш или на мотопед.
Наясно съм, че няма как от утре всички да се метнем на електрички и да заживеем зелено. Това е огромен и невъзможен скок. По-правилно е вместо скок да правим малки крачки и да насърчаваме останалите, давайки им собствен пример. В момента аз виждам покупката на Туизи като прагматична, защото моят начин на живот е свел разходите по обслужване на автомобил до минимум – това значи да го използвам активно, разумно и икономично, но без да се лишавам от удобствата му. Туизи ще ми позволи да оптимизирам още семейния транспорт. Например ако мога да отида до магазина на 2 или 5 км от нас, аз го правя пеша. Ако трябва да отида до другия край на града, използвам градския транспорт. Ходя на работа пеш и се връщам пеш (около 10-12 км ежедневно). Всичко това не защото свивам разходите, а защото това е моето разбиране. В резултат имам икономично откъм транспорт съществуване и не мога да сравнявам поддръжката и благините на електрическа кола с начин по който не живея.
Да, много искам да притежавам Туизи, защото с него ще мога да създам повече удобство за мен и семейството ми – вместо ходене 5 км, мога да използвам електричката; да спестя време, което иначе отива в здравословно ходене… Т.е. този автомобил за мен би бил ежедневното муле, което ще носи на гърба си всички основни дейности – работа, пазаруване, транспорт на семейството ми. Чак тогава сегашната ми кола би се превърнала във втора – да отида веднъж годишно на почивка с нея или веднъж месечно до някое по-отдалечено място с повече хора.При тази ситуация моите разходи са други. Пак минавам много километри, но доста икономично. Съчетавам няколко превозни средства, като през топлите месеци съм на две колела… При това положение Туизи е прекалено скъпо в този си вид за хора като мен, които правят малки крачки в посока на зелената идея. Казвам го, понеже бях полян със студен душ – когато миналото лято попитах за цена, получих крайна малко под 19 000 лева. Учудих се, че батерията е включена, но това беше информацията. Проучих и в Европа се оказа че батерията има месечен лизинг около 100 евро. Както и да го смятам, това не надхвърля 7 000 лева. За какви застраховки става дума – задължително каско при лизинг или застраховка на самата батерия? Какво й се застрахова, след като тя не е моя собственост докато не я изплатя? Ако е вече моя, какво да й застраховам? Гаранцията от кога и по кой точно закон следва да се застрахова? Защо преди 7 месеца дилъра ми даде 10 годишна гаранция, а сега всички говорят за 8? В чужбина дори не става дума за лизинг, а за НАЕМ на батерията. Т.е. тя никога не става моя собственост, ако купя колата в чужбина? Това вярно ли е или е само грешен превод от чуждестранните форуми? Това са въпросите, на които не получавам за момента ясен отговор, но аз не го търся тук във форума. Надявам се до времето, в което ще получа колата си, всички тези неясноти да са в миналото. Иначе идеята е ясна – евтин автомобил с изплащане на батерията, което е много поносимо. Ще проуча въпроса основно и се надявам да получа конкретни отговори. Аз не желая да закупувам колата на лизинг. Бих искал да я платя кеш.
Другото очевидно нещо е, че у нас колата е много недостъпна най-вече заради дългото време, в което нямаше яснота. Все още дилърът ми не може да даде конкретна оферта… Отивам на тестдрайв и никой не може да ми каже колко струва колата (!!!). Виждам ZOE, но то не се продава… Е, от Канго нямам нужда… При три тестови автомобила, аз искам два и не мога да ги купя. Всичко това отблъсква не само мен, а и доста като мен.Дано не досаждам с дълги и трудни за четене постове. Опитвам се да изясня сам за себе си какво ме очаква и дали изобщо да се впускам в това приключение. Очевидно е че не съм наясно с всички страни от казуса и се надявам възможно по-бързо да си изясня цялата картина.
Поздрави на всички и честит празник!
-
AuthorPosts