Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 447 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Зарядни станции в БГ #36849

    Не, CHAdeMO може и на 3kW. Не че има смисъл, но може =)

    Тази Орка е интересна, не знам какво реално приложение би имала. Цялото това вкарване и изкарване, някой трябва да я оперира. Не е точно self-service. Интересното е че е доста евтина – $25,000.

    Аз мисля че реално себестойността на една CHAdeMO станция не е висока, от порядъка на $5,000 сигурно. Но понеже пазара още е такъв, и първите плащат за разработката. Която най-вероятно и не е много ефективна все още, понеже като гледам сегашните станции по 100кг, вътре има повече трансформатори отколкото дискретни елементи. А CHAdeMO зарядна станция не е много повече от един добър PFC изправител с управление и имплементация на CHAdeMO протокола (който всъщност хич не е сложен). Плюс вече екстри за измерване и заплащане.

    Една дипломна работа е това =)
    В Google е пълно с такива, само че нито една реализация, че трябва някой да финансира все пак.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36852

    Не, CHAdeMO може и на 3kW. Не че има смисъл, но може =)

    Тази Орка е интересна, не знам какво реално приложение би имала. Цялото това вкарване и изкарване, някой трябва да я оперира. Не е точно self-service. Интересното е че е доста евтина – $25,000.

    Аз мисля че реално себестойността на една CHAdeMO станция не е висока, от порядъка на $5,000 сигурно. Но понеже пазара още е такъв, и първите плащат за разработката. Която най-вероятно и не е много ефективна все още, понеже като гледам сегашните станции по 100кг, вътре има повече трансформатори отколкото дискретни елементи. А CHAdeMO зарядна станция не е много повече от един добър PFC изправител с управление и имплементация на CHAdeMO протокола (който всъщност хич не е сложен). Плюс вече екстри за измерване и заплащане.

    Една дипломна работа е това =)
    В Google е пълно с такива, само че нито една реализация, че трябва някой да финансира все пак.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36838

    Ами ти зареждаш с 16.5kW на 22kW Type2. На 20kW CHAdeMO ще зареждаш с 20kW. Има-няма 20% по-бързо.
    Не е WOW, ама за 2 часа печелиш почти половин час. Не е малко като пътуваш с деца =D

    А така като започнат да се надскачат – тези имат 20kW, следващите ще сложат 50kW, после другите ще направят 80kW и ще кажат ето ние сме първите с най-бързата станция =)
    И така

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36843

    Ами ти зареждаш с 16.5kW на 22kW Type2. На 20kW CHAdeMO ще зареждаш с 20kW. Има-няма 20% по-бързо.
    Не е WOW, ама за 2 часа печелиш почти половин час. Не е малко като пътуваш с деца =D

    А така като започнат да се надскачат – тези имат 20kW, следващите ще сложат 50kW, после другите ще направят 80kW и ще кажат ето ние сме първите с най-бързата станция =)
    И така

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36846

    Ами ти зареждаш с 16.5kW на 22kW Type2. На 20kW CHAdeMO ще зареждаш с 20kW. Има-няма 20% по-бързо.
    Не е WOW, ама за 2 часа печелиш почти половин час. Не е малко като пътуваш с деца =D

    А така като започнат да се надскачат – тези имат 20kW, следващите ще сложат 50kW, после другите ще направят 80kW и ще кажат ето ние сме първите с най-бързата станция =)
    И така

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36840

    Еми не е невъзможно. Защо иначе да имат CHAdeMO в София?

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36832

    Еми не е невъзможно. Защо иначе да имат CHAdeMO в София?

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36835

    Еми не е невъзможно. Защо иначе да имат CHAdeMO в София?

    Да, dual-motor също имах предвид, но съм забравил да го напиша =)

    Аз не съм сменял нищо като консуматив, мисля и че няма да сменям в следващите 1-2 години. Но ме извикаха да сменят компресора на климатика, понеже имаше проблем и харчеше много от 12V батерия. Тя също е проблемна и Даниел ходи да му я сменят. Казаха че февруари чакат някакви нови неща по falcon doors, и ако искам да отида да ги “актуализират”. Не е ясно точно какво, но с времето се появяват малки разминавания по уплътненията.

    Дребни неща знам че могат да се оправят тук – седалки, врати, колани. Но ходова част, електроника не съм убеден, а и не бих пробвал. Body work със сигурност няма как да ти направят добре тук. Алуминий, цвят, пък лак? От body shop-а във Виена с който Тесла работят ми казаха че falcon doors са изключително сложни за настройка и само те могат да ги ремонтират, и отнема около 1 седмица.

    Това горе е за Модел Х. Модел 3 не знаем още колко ще е софистициран =)

    Даниел си беше уредил след разправии със сервиза за му изпратят 12V батерия тук. Само че беше дошла разтекла се, и не свърши работа. Така че поръчването на части не е много опция.

    Мисля че веднъж годишно трябва да се ходи до сервиз. Поне. Дано да не се налага, но може и по-често. В момента София-Виена е около 25 часа директно, с почиване докато зареждаш. Тоест отиване на ход и връщане са 2 пълни дни, отделно висенето там докато чакаш да я правят. По-лесно, но не и по-евтино е да се изпрати с репатрак (700лв) и да отидеш да си я вземеш (Bulgaria Air – 200лв).

    Да, dual-motor също имах предвид, но съм забравил да го напиша =)

    Аз не съм сменял нищо като консуматив, мисля и че няма да сменям в следващите 1-2 години. Но ме извикаха да сменят компресора на климатика, понеже имаше проблем и харчеше много от 12V батерия. Тя също е проблемна и Даниел ходи да му я сменят. Казаха че февруари чакат някакви нови неща по falcon doors, и ако искам да отида да ги “актуализират”. Не е ясно точно какво, но с времето се появяват малки разминавания по уплътненията.

    Дребни неща знам че могат да се оправят тук – седалки, врати, колани. Но ходова част, електроника не съм убеден, а и не бих пробвал. Body work със сигурност няма как да ти направят добре тук. Алуминий, цвят, пък лак? От body shop-а във Виена с който Тесла работят ми казаха че falcon doors са изключително сложни за настройка и само те могат да ги ремонтират, и отнема около 1 седмица.

    Това горе е за Модел Х. Модел 3 не знаем още колко ще е софистициран =)

    Даниел си беше уредил след разправии със сервиза за му изпратят 12V батерия тук. Само че беше дошла разтекла се, и не свърши работа. Така че поръчването на части не е много опция.

    Мисля че веднъж годишно трябва да се ходи до сервиз. Поне. Дано да не се налага, но може и по-често. В момента София-Виена е около 25 часа директно, с почиване докато зареждаш. Тоест отиване на ход и връщане са 2 пълни дни, отделно висенето там докато чакаш да я правят. По-лесно, но не и по-евтино е да се изпрати с репатрак (700лв) и да отидеш да си я вземеш (Bulgaria Air – 200лв).

    Да, dual-motor също имах предвид, но съм забравил да го напиша =)

    Аз не съм сменял нищо като консуматив, мисля и че няма да сменям в следващите 1-2 години. Но ме извикаха да сменят компресора на климатика, понеже имаше проблем и харчеше много от 12V батерия. Тя също е проблемна и Даниел ходи да му я сменят. Казаха че февруари чакат някакви нови неща по falcon doors, и ако искам да отида да ги “актуализират”. Не е ясно точно какво, но с времето се появяват малки разминавания по уплътненията.

    Дребни неща знам че могат да се оправят тук – седалки, врати, колани. Но ходова част, електроника не съм убеден, а и не бих пробвал. Body work със сигурност няма как да ти направят добре тук. Алуминий, цвят, пък лак? От body shop-а във Виена с който Тесла работят ми казаха че falcon doors са изключително сложни за настройка и само те могат да ги ремонтират, и отнема около 1 седмица.

    Това горе е за Модел Х. Модел 3 не знаем още колко ще е софистициран =)

    Даниел си беше уредил след разправии със сервиза за му изпратят 12V батерия тук. Само че беше дошла разтекла се, и не свърши работа. Така че поръчването на части не е много опция.

    Мисля че веднъж годишно трябва да се ходи до сервиз. Поне. Дано да не се налага, но може и по-често. В момента София-Виена е около 25 часа директно, с почиване докато зареждаш. Тоест отиване на ход и връщане са 2 пълни дни, отделно висенето там докато чакаш да я правят. По-лесно, но не и по-евтино е да се изпрати с репатрак (700лв) и да отидеш да си я вземеш (Bulgaria Air – 200лв).

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36825

    Да и при това информацията е грешна. На всички станции пише едно и също “AC зареждане от KEBA wall box 86.875 KeContact P20 (22kW, socket type2) DC зареждане от 20 кВт станция с CHAdeMO и CCS щепсели.” Copy/paste на всичките.

    CHAdeMO и CCS нямат, освен тази в София на Цариградско. В Пловдив е Type2 7kW, а не 22kW.

    Аз тайно се надявам да имат намерение да слагат CHAdeMO/CCS навсякъде и затова да не искат да променят описанието =)

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36824

    Да и при това информацията е грешна. На всички станции пише едно и също “AC зареждане от KEBA wall box 86.875 KeContact P20 (22kW, socket type2) DC зареждане от 20 кВт станция с CHAdeMO и CCS щепсели.” Copy/paste на всичките.

    CHAdeMO и CCS нямат, освен тази в София на Цариградско. В Пловдив е Type2 7kW, а не 22kW.

    Аз тайно се надявам да имат намерение да слагат CHAdeMO/CCS навсякъде и затова да не искат да променят описанието =)

    in reply to: Зарядни станции в БГ #36831

    Да и при това информацията е грешна. На всички станции пише едно и също “AC зареждане от KEBA wall box 86.875 KeContact P20 (22kW, socket type2) DC зареждане от 20 кВт станция с CHAdeMO и CCS щепсели.” Copy/paste на всичките.

    CHAdeMO и CCS нямат, освен тази в София на Цариградско. В Пловдив е Type2 7kW, а не 22kW.

    Аз тайно се надявам да имат намерение да слагат CHAdeMO/CCS навсякъде и затова да не искат да променят описанието =)

    Със сигурност цената която е обявена сега ($35,000) е без ДДС за Европа, или съответния sales tax за Щатите. Най-малкото размера на таксите и ДДС-то е различно в различните страни/щати така че няма как да дадат финално число и да го спазят.

    Тесла ще продадат всички Model 3 които произведат, така че за съжаление няма много да внимават с цените. За тях в момента е важен маркетинга и с тази базова цена го постигат. Но базовият модел ще бъде орязан, много даже според мен. Толкова че за нашия район няма да е удачен, без да си добавиш Winter Package, Active Suspension и каквото още решат че ще бъде опция. Глезотийки като стъклен таван, кожи, джанти може да се пропуснат, но пак според мен цената ще отиде на към €45,000 – €50,000 крайна цена с ДДС.

    Шансът е с добре сметнат лизинг. Но аз пак да кажа – не очаквайте че ще имате нула разходи по такава кола. Нито зареждането ще бъде безплатно, нито сервиза. А нов хардуер + нов софтуер няма как да няма проблеми в началото, нормално е. Като едни early adopters трябва да сме наясно с това =)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 447 total)