Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Младен МарковMember
Уви, на Балканите не сме много по инвестиции, далновидност и бизнес. Единици са истински хубавите и добре замислени бизнеси и нас, но слагането и опериране на зарядни станции не е от тях =)
Младен МарковMemberУви, на Балканите не сме много по инвестиции, далновидност и бизнес. Единици са истински хубавите и добре замислени бизнеси и нас, но слагането и опериране на зарядни станции не е от тях =)
Младен МарковMemberАз ги имам нахвърлени от известно време насам. Трябва да се намислят предложения за всеки конкретно, да се убедят и естествено да има готовност да се сложат станции. Елементарно =D
Младен МарковMemberАз ги имам нахвърлени от известно време насам. Трябва да се намислят предложения за всеки конкретно, да се убедят и естествено да има готовност да се сложат станции. Елементарно =D
Младен МарковMemberАз ги имам нахвърлени от известно време насам. Трябва да се намислят предложения за всеки конкретно, да се убедят и естествено да има готовност да се сложат станции. Елементарно =D
Младен МарковMemberУтре ще се мятам Варна -> София и можете да бъдете сигурни че ще си мисля по темата, както всеки път като пътувам =)
Младен МарковMemberУтре ще се мятам Варна -> София и можете да бъдете сигурни че ще си мисля по темата, както всеки път като пътувам =)
Младен МарковMemberУтре ще се мятам Варна -> София и можете да бъдете сигурни че ще си мисля по темата, както всеки път като пътувам =)
Младен МарковMemberЗа съжаление у нас не са много заинтересовани от повече и то платежоспособни клиенти, поради причини необясними за мен. Аз лично съм говорил с двама собственици на удобни обекти, и не срещнах разбиране. Нямат нужда от повече клиенти, а и не виждат защо да инвестират в станция и паркомясто за 1 кола която мине на месец. Техни думи.
Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.
Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
От получаването на отговор “да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност” до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса “а аз ли ще им плащам тока?!?”CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)
Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема – тазиМладен МарковMemberЗа съжаление у нас не са много заинтересовани от повече и то платежоспособни клиенти, поради причини необясними за мен. Аз лично съм говорил с двама собственици на удобни обекти, и не срещнах разбиране. Нямат нужда от повече клиенти, а и не виждат защо да инвестират в станция и паркомясто за 1 кола която мине на месец. Техни думи.
Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.
Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
От получаването на отговор “да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност” до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса “а аз ли ще им плащам тока?!?”CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)
Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема – тазиМладен МарковMemberЗа съжаление у нас не са много заинтересовани от повече и то платежоспособни клиенти, поради причини необясними за мен. Аз лично съм говорил с двама собственици на удобни обекти, и не срещнах разбиране. Нямат нужда от повече клиенти, а и не виждат защо да инвестират в станция и паркомясто за 1 кола която мине на месец. Техни думи.
Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.
Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
От получаването на отговор “да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност” до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса “а аз ли ще им плащам тока?!?”CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)
Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема – тазиМладен МарковMemberАбе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.
Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго – трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно “инвестиция”.
И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)
Младен МарковMemberАбе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.
Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго – трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно “инвестиция”.
И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)
Младен МарковMemberАбе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.
Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго – трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно “инвестиция”.
И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)
Младен МарковMemberАми говорих с тях преди малко. Някои зарядни станции съществуват и работят, други са в процес на изграждане.
Например тези в Мото Пфое (София, Варна, Бургас) си работят, но са само за клиенти на Мото Пфое. Станцията в Благоевград все още се изгражда (очаквано пускане края на януари 2017), а тази на МВЕЦ ЧУРЕКОВСКА работи и е 24ч с публичен достъп.
Доколкото разбрах основно изграждат станции при заявка от клиент. Не получих директен отговор, но мисля че самите Bulcharge нямат планове да финансират и инсталират зарядни станции.
-
AuthorPosts