Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Младен МарковMember
[quote=”rrumpe” post=2986]Отивам днес на полубързата зарядна станция на КИА на Цариградско шосе и се оказа, че зареждането вече е платено – 6лв. на час. Понеже се плаща, няма да може да се зарежда събота следобяд и неделя, защото няма касиерка. За коли КИА е безплатно. Честито :)[/quote]
Платени са на КИА да, навсякъде. И в Търново
Както каза шефа там “Е нема аз да им плащам тока…”Младен МарковMemberНе, всичко останало го плащаш на място с вече начислено ДДС. Само за внос на нов автомобил в ЕС, ДДС-то се плаща в страната в която се регистрира.
Младен МарковMemberНе, всичко останало го плащаш на място с вече начислено ДДС. Само за внос на нов автомобил в ЕС, ДДС-то се плаща в страната в която се регистрира.
Младен МарковMemberНе, всичко останало го плащаш на място с вече начислено ДДС. Само за внос на нов автомобил в ЕС, ДДС-то се плаща в страната в която се регистрира.
Младен МарковMember[quote=”PETROV” post=2949]Дай малко повече инфо за eMotorWerks и тяхната CHAdeMO[/quote]
Младен МарковMember[quote=”PETROV” post=2949]Дай малко повече инфо за eMotorWerks и тяхната CHAdeMO[/quote]
Младен МарковMember[quote=”PETROV” post=2949]Дай малко повече инфо за eMotorWerks и тяхната CHAdeMO[/quote]
Младен МарковMember[quote=”PETROV” post=2949]Дай малко повече инфо за eMotorWerks и тяхната CHAdeMO[/quote]
Младен МарковMember[quote=”mumojem” post=2945]
Мощността на DC зареждачката идва от вградените модули – примерно 50 кВт идва от 5 х 10 кВт модули като на снимката (там са 4, но върши работа за илюстрация).
Съответно с 10 такива модула правиш 100 кВт зарядно и с 10 х 20 кВт става 200 кВт. Всичко това са максимални мощности, разбира се. Реалните са по-ниски заради загуби и други параметри.
[/quote]Аха, те са решили да са модулни. Явно накрая DC изходите ги връзват паралелно за да вдигнат мощността и колко повече толкова повече. Точно като батерии 4.5V =)
Макар че така управлението се усложнява доста. Ако колата по CHAdeMO ти каже дай не повече от 10A и си е повече работа да управляваш 5 модула (или 10 в друга конфигурация) всеки да дава съответната пропорция ток. Чак се чудя дали толкова кадърно са го направили китайците…
Аз още си чакам CHAdeMO зарядната станция от американците (eMotorWerks). Май няма да дойде обаче, и даже плащането оспорих, та барем се стреснат и изпратят нещо. Оттам като се разкости можеше да излязат интересни възможности, като например една DIY 45kW CHAdeMO station за $5,000.
Младен МарковMember[quote=”mumojem” post=2945]
Мощността на DC зареждачката идва от вградените модули – примерно 50 кВт идва от 5 х 10 кВт модули като на снимката (там са 4, но върши работа за илюстрация).
Съответно с 10 такива модула правиш 100 кВт зарядно и с 10 х 20 кВт става 200 кВт. Всичко това са максимални мощности, разбира се. Реалните са по-ниски заради загуби и други параметри.
[/quote]Аха, те са решили да са модулни. Явно накрая DC изходите ги връзват паралелно за да вдигнат мощността и колко повече толкова повече. Точно като батерии 4.5V =)
Макар че така управлението се усложнява доста. Ако колата по CHAdeMO ти каже дай не повече от 10A и си е повече работа да управляваш 5 модула (или 10 в друга конфигурация) всеки да дава съответната пропорция ток. Чак се чудя дали толкова кадърно са го направили китайците…
Аз още си чакам CHAdeMO зарядната станция от американците (eMotorWerks). Май няма да дойде обаче, и даже плащането оспорих, та барем се стреснат и изпратят нещо. Оттам като се разкости можеше да излязат интересни възможности, като например една DIY 45kW CHAdeMO station за $5,000.
Младен МарковMember[quote=”mumojem” post=2945]
Мощността на DC зареждачката идва от вградените модули – примерно 50 кВт идва от 5 х 10 кВт модули като на снимката (там са 4, но върши работа за илюстрация).
Съответно с 10 такива модула правиш 100 кВт зарядно и с 10 х 20 кВт става 200 кВт. Всичко това са максимални мощности, разбира се. Реалните са по-ниски заради загуби и други параметри.
[/quote]Аха, те са решили да са модулни. Явно накрая DC изходите ги връзват паралелно за да вдигнат мощността и колко повече толкова повече. Точно като батерии 4.5V =)
Макар че така управлението се усложнява доста. Ако колата по CHAdeMO ти каже дай не повече от 10A и си е повече работа да управляваш 5 модула (или 10 в друга конфигурация) всеки да дава съответната пропорция ток. Чак се чудя дали толкова кадърно са го направили китайците…
Аз още си чакам CHAdeMO зарядната станция от американците (eMotorWerks). Май няма да дойде обаче, и даже плащането оспорих, та барем се стреснат и изпратят нещо. Оттам като се разкости можеше да излязат интересни възможности, като например една DIY 45kW CHAdeMO station за $5,000.
Младен МарковMemberКак така стак от 5 зарядни? Това да не са батерии четири волта и половина…
Я обясни още, че нещо изпускам =)Младен МарковMemberКак така стак от 5 зарядни? Това да не са батерии четири волта и половина…
Я обясни още, че нещо изпускам =)Младен МарковMemberКак така стак от 5 зарядни? Това да не са батерии четири волта и половина…
Я обясни още, че нещо изпускам =)Младен МарковMemberНе, CHAdeMO може и на 3kW. Не че има смисъл, но може =)
Тази Орка е интересна, не знам какво реално приложение би имала. Цялото това вкарване и изкарване, някой трябва да я оперира. Не е точно self-service. Интересното е че е доста евтина – $25,000.
Аз мисля че реално себестойността на една CHAdeMO станция не е висока, от порядъка на $5,000 сигурно. Но понеже пазара още е такъв, и първите плащат за разработката. Която най-вероятно и не е много ефективна все още, понеже като гледам сегашните станции по 100кг, вътре има повече трансформатори отколкото дискретни елементи. А CHAdeMO зарядна станция не е много повече от един добър PFC изправител с управление и имплементация на CHAdeMO протокола (който всъщност хич не е сложен). Плюс вече екстри за измерване и заплащане.
Една дипломна работа е това =)
В Google е пълно с такива, само че нито една реализация, че трябва някой да финансира все пак. -
AuthorPosts