Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Зарядни станции в БГ #38273
    eltosho
    Member

    Всъщност, точно в 2017 Тесла измина над 1000км на една батерия. 😀

    A Tesla Model S 100D just drove 1,078km on a single charge

    Журналиста който си е съчинявал статията не е пояснил с какво каране ще са тия 1000км, така че постижението си е съвсем валидно 😀

    in reply to: Зарядна инфраструктура в Европа #38250
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3491]
    А Slavonski bros от 42 дена дреме в Permit??
    Както каза Митко логика няма, но е истина. Дано го пуснат и него.
    [/quote]

    “Permit” май означава, че има разрешително за строеж а не чака такова за ползване.

    in reply to: Зарядна инфраструктура в Европа #38234
    eltosho
    Member

    П.С.

    Тесла наскоро си ъпдейтнаха картата със локациите. линк

    Появиха се много бъдещи суперчарджъри със надпис “Target opening by end of 2018” на тях.
    Лошото е, че нито на българския, нито на сръбските са сложили “end of 2018” 🙁
    Предполагам, че преди да пуснат Модел 3 за Европа (след година) въобще няма да сме им приоритет.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38202
    eltosho
    Member

    [quote=”firesword” post=3463]
    Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне. [/quote]

    Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 “горят” само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане “само” със 80КВ.
    Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38201
    eltosho
    Member

    [quote=”firesword” post=3463]
    Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне. [/quote]

    Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 “горят” само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане “само” със 80КВ.
    Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38188
    eltosho
    Member

    [quote=”rrumpe” post=3453]
    Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам ‘О не, още един локатор!’, но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.[/quote]

    Това е платформата на норвежката мрежа от зарядни Фортум. Не е само локатор, и плащането за зарядните става през нея. Явно е отворена и различни собственици на зарядни могат да се включват към нея. Елдрайв я ползват защото, предполагам, не могат да си направят собствена…

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38187
    eltosho
    Member

    [quote=”rrumpe” post=3453]
    Чета Charge & Drive в коментар по-горе и си викам ‘О не, още един локатор!’, но изглежда сайта показва зарядните от Eldrive, ако не бъркам.[/quote]

    Това е платформата на норвежката мрежа от зарядни Фортум. Не е само локатор, и плащането за зарядните става през нея. Явно е отворена и различни собственици на зарядни могат да се включват към нея. Елдрайв я ползват защото, предполагам, не могат да си направят собствена…

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38056
    eltosho
    Member

    [quote=”dkraev” post=3397]На хартия пробегът е до 632 км, но аз смятам със 70% -> т.е. 440 км трябва да са опция и пътят с тези 2 бързи зареждания да е възможен. Ще го пробвам след 10 дни, живот и здраве.[/quote]

    632 км е NEDC рейтинга, който е напълно безсмислена цифра. Според мен не става дори и за ориентир защото има коли които при нормално каране не стигат и 60% от него а конкретно за S 100D съм чел по форумите, че прави 80% от тия 632 без проблеми. Така се получава като колата не е направена само да се представя добре на тестовете.

    Най-добре да се гледа EPA пробега (американския) който за S 100D e 335 мили или 539км. Пак според интернет, със спокойно каране тая цифра е напълно постижима. Също може да се порови човек и да намери EPA рейтинга за каране по магистрала и за градско, вместо да гледа само средната цифра. За S 100D “Highway range” според EPA e 337 мили или 542км. 🙂

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38058
    eltosho
    Member

    [quote=”dkraev” post=3397]На хартия пробегът е до 632 км, но аз смятам със 70% -> т.е. 440 км трябва да са опция и пътят с тези 2 бързи зареждания да е възможен. Ще го пробвам след 10 дни, живот и здраве.[/quote]

    632 км е NEDC рейтинга, който е напълно безсмислена цифра. Според мен не става дори и за ориентир защото има коли които при нормално каране не стигат и 60% от него а конкретно за S 100D съм чел по форумите, че прави 80% от тия 632 без проблеми. Така се получава като колата не е направена само да се представя добре на тестовете.

    Най-добре да се гледа EPA пробега (американския) който за S 100D e 335 мили или 539км. Пак според интернет, със спокойно каране тая цифра е напълно постижима. Също може да се порови човек и да намери EPA рейтинга за каране по магистрала и за градско, вместо да гледа само средната цифра. За S 100D “Highway range” според EPA e 337 мили или 542км. 🙂

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38029
    eltosho
    Member

    [quote=”cokey” post=3384]

    В Будапеща и Белград има CHAdeMO и ще ги оценка много ако си купиш адаптера. Скоро се очаква и на границата България – Сърбия да има CHAdeMO.

    [/quote]

    Не че имам някакъв опит но в момента не е ли най-лесно да се кара от София към най-близкия Суперчарджър който е във Марибор, Словения. (900км) Поне на теория със S 100D и бавно каране до там ще се стигне без проблеми само със зареждане в Белград.

    П.С.
    Честито за новата Тесла 🙂

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38034
    eltosho
    Member

    [quote=”cokey” post=3384]

    В Будапеща и Белград има CHAdeMO и ще ги оценка много ако си купиш адаптера. Скоро се очаква и на границата България – Сърбия да има CHAdeMO.

    [/quote]

    Не че имам някакъв опит но в момента не е ли най-лесно да се кара от София към най-близкия Суперчарджър който е във Марибор, Словения. (900км) Поне на теория със S 100D и бавно каране до там ще се стигне без проблеми само със зареждане в Белград.

    П.С.
    Честито за новата Тесла 🙂

    in reply to: Неща от нета 2017 #37903
    eltosho
    Member

    Ето още едно 🙂

    [video]https://www.youtube.com/watch?v=sXls4cdEv7c[/video]

    in reply to: Неща от нета 2017 #37898
    eltosho
    Member

    Ето още едно 🙂

    [video]https://www.youtube.com/watch?v=sXls4cdEv7c[/video]

    eltosho
    Member

    [quote=”MaxZ” post=3312]Някой гледа ли днес последното представяне на модел 3 и предаването на първите автомобили. Малко разочароващо ми се видя. Само казаха пробега и цените на пакетите, почти никаква друга информация за колата…[/quote]

    Аз поне не се сещам за почти никакви важни характеристики на колата, които не бяха ясни още преди представянето или не бяха съобщени на него. Май съвсем нарочно не направиха зрелищно представяне, и в момента имат прекалено много резервации. На tesla.com вече има достатъчно технически данни и информация кога и колко бройки ще се доставят. Само не са казали цените за Европа. Но при условие, че има година до началото на доставките извън САЩ е разбираемо.

    eltosho
    Member

    [quote=”MaxZ” post=3312]Някой гледа ли днес последното представяне на модел 3 и предаването на първите автомобили. Малко разочароващо ми се видя. Само казаха пробега и цените на пакетите, почти никаква друга информация за колата…[/quote]

    Аз поне не се сещам за почти никакви важни характеристики на колата, които не бяха ясни още преди представянето или не бяха съобщени на него. Май съвсем нарочно не направиха зрелищно представяне, и в момента имат прекалено много резервации. На tesla.com вече има достатъчно технически данни и информация кога и колко бройки ще се доставят. Само не са казали цените за Европа. Но при условие, че има година до началото на доставките извън САЩ е разбираемо.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)