Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Nissan Leaf 2018 #37799
    eltosho
    Member

    Колата определено е “тежък” фейслифт на настоящия модел а не нова платформа 🙁 . Също, из нета витаят слухове, че поне в началото ще е със 38-40kwh батерия. Уж Нисан не успели да се разберът със LG и за момента щяли сами да си правят батериите. Автономно пилотиране също няма да има. Ще е само “Nissan ProPilot” – нещо като първата версия на автопилота на Тесла, просто по-хитър круиз контрол за магистрала. Оня клип с автономния Leaf в Лондон беше от експериментален модел и едва ли Нисан ще го пуснат на пазара преди 2020 (май тая цифра бяха казали в клипа)
    Според мен цената и наличието/липсата на течно охлаждане на батерията ще са решаващи за успеха на новия Leaf. Ако цената е под (28К USD, 30К EUR) и има поне 70-80kw DC зареждане ще си намери почитaтели и със 40kwh батерия.

    in reply to: Nissan Leaf 2018 #37810
    eltosho
    Member

    Колата определено е “тежък” фейслифт на настоящия модел а не нова платформа 🙁 . Също, из нета витаят слухове, че поне в началото ще е със 38-40kwh батерия. Уж Нисан не успели да се разберът със LG и за момента щяли сами да си правят батериите. Автономно пилотиране също няма да има. Ще е само “Nissan ProPilot” – нещо като първата версия на автопилота на Тесла, просто по-хитър круиз контрол за магистрала. Оня клип с автономния Leaf в Лондон беше от експериментален модел и едва ли Нисан ще го пуснат на пазара преди 2020 (май тая цифра бяха казали в клипа)
    Според мен цената и наличието/липсата на течно охлаждане на батерията ще са решаващи за успеха на новия Leaf. Ако цената е под (28К USD, 30К EUR) и има поне 70-80kw DC зареждане ще си намери почитaтели и със 40kwh батерия.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37735
    eltosho
    Member

    [quote=”firesword” post=3251]…
    Спецификациите на ABB за най-хубавата има зарядна станция Terra 53, каквито вече мисля има на Кауфланд и Лидл. Най-хубавата конфигурация е:
    Terra 53 CJG: CCS, CHAdeMO and 43 kW AC connector

    Гледам че входната мощност му е 98KVA , така че явно могат само 2 от 3 порта да работят на пълна мощност :)[/quote]

    Май не може да зарежда едновременно CCS и CHAdeMO. (ако съм запомнил правилно)

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37737
    eltosho
    Member

    [quote=”firesword” post=3251]…
    Спецификациите на ABB за най-хубавата има зарядна станция Terra 53, каквито вече мисля има на Кауфланд и Лидл. Най-хубавата конфигурация е:
    Terra 53 CJG: CCS, CHAdeMO and 43 kW AC connector

    Гледам че входната мощност му е 98KVA , така че явно могат само 2 от 3 порта да работят на пълна мощност :)[/quote]

    Май не може да зарежда едновременно CCS и CHAdeMO. (ако съм запомнил правилно)

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37718
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3236]

    От къде виждаш кои SC са за 2017?[/quote]

    От картата със локациите в сайта на Тесла: https://www.tesla.com/findus

    Като кликнеш върху бъдещите суперчарджъри на някои пише “Target opening by end of 2017” а на други не.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37713
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3236]

    От къде виждаш кои SC са за 2017?[/quote]

    От картата със локациите в сайта на Тесла: https://www.tesla.com/findus

    Като кликнеш върху бъдещите суперчарджъри на някои пише “Target opening by end of 2017” а на други не.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37700
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3231]И според PETROV също близо до Загреб се строй SC /от 14 дни/[/quote]

    Това съм го пропуснал 🙂

    Лошото е, че според картата на Тесла нито българските, нито сръбските локации са за 2017г….

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37694
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3231]И според PETROV също близо до Загреб се строй SC /от 14 дни/[/quote]

    Това съм го пропуснал 🙂

    Лошото е, че според картата на Тесла нито българските, нито сръбските локации са за 2017г….

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37688
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3202]Добри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград.

    До Суперчарджера в Maribor, Slovenia са 315 км. /бензиностанция и МакДоналдс/
    [/quote]

    Според supercharge.info скоро ще има суперчарджър и в Загреб 🙂

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37689
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3202]Добри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград.

    До Суперчарджера в Maribor, Slovenia са 315 км. /бензиностанция и МакДоналдс/
    [/quote]

    Според supercharge.info скоро ще има суперчарджър и в Загреб 🙂

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37695
    eltosho
    Member

    [quote=”PETROV” post=3202]Добри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград.

    До Суперчарджера в Maribor, Slovenia са 315 км. /бензиностанция и МакДоналдс/
    [/quote]

    Според supercharge.info скоро ще има суперчарджър и в Загреб 🙂

    in reply to: Неща от нета 2017 #37664
    eltosho
    Member

    “А е аз просто искам като сляза в центъра и колата ми да се зарежда. И на 220V пак е ОК”

    Точно това е проблема. Вианги паркоместата с АЦ зареждачки ще са по-малко от колите които искат да ги ползват и съответно няма да имаш гаранция, че ще можеш да си заредиш колата. Такива ненадеждни зареждачки са само лоша реклама за електромобилите и е по-добре направо да не се изграждат.
    За сега единствените добре работиещи практики за зареждане са:
    1) В гаража от контакта.
    2) DC над 50кв, чакаш 30 мин. и освобождаваш мястото за следващия.
    Обществените AC зареждачки са половинчат вариант, който е голяма занимавка за изграждане (защото ще трябват много такива зареждачки), труден е за поддръжка и контрол (пак заради многото бройки) а пак трябва да чакаш с часове за да заредиш. На този етап таквиа станции само биха фрустрирали потребителите и биха ги отказали от електромобилите.

    in reply to: Неща от нета 2017 #37658
    eltosho
    Member

    “А е аз просто искам като сляза в центъра и колата ми да се зарежда. И на 220V пак е ОК”

    Точно това е проблема. Вианги паркоместата с АЦ зареждачки ще са по-малко от колите които искат да ги ползват и съответно няма да имаш гаранция, че ще можеш да си заредиш колата. Такива ненадеждни зареждачки са само лоша реклама за електромобилите и е по-добре направо да не се изграждат.
    За сега единствените добре работиещи практики за зареждане са:
    1) В гаража от контакта.
    2) DC над 50кв, чакаш 30 мин. и освобождаваш мястото за следващия.
    Обществените AC зареждачки са половинчат вариант, който е голяма занимавка за изграждане (защото ще трябват много такива зареждачки), труден е за поддръжка и контрол (пак заради многото бройки) а пак трябва да чакаш с часове за да заредиш. На този етап таквиа станции само биха фрустрирали потребителите и биха ги отказали от електромобилите.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37464
    eltosho
    Member

    След инициатива на Министерството на икономиката и създаване на специална работна група американската технологична компания Тesla стъпва в България

    Има ли някакъв шанс тая новина да е истина? Или и идиотите от министерството са “преписвали” от supercharger map-a?

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37462
    eltosho
    Member

    След инициатива на Министерството на икономиката и създаване на специална работна група американската технологична компания Тesla стъпва в България

    Има ли някакъв шанс тая новина да е истина? Или и идиотите от министерството са “преписвали” от supercharger map-a?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)