Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Илиян ЗвездоброевMember
У-у-у-у-у, оставка!!
„Данък Tesla” в Норвегия ще е 14 000 лв. на година за собственика на Model XИлиян ЗвездоброевMemberИлиян ЗвездоброевMemberВсе се чудя няма ли някой в БГ да се включи в програмата Destination Charging на Tesla. Ето хората пишат, че търсят партньори навсякъде, а явно може първите две устройства да са безплатни:
https://www.tesla.com/en_EU/destination-chargingСпоред мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.
Също така са интересни характеристиките на устройствата – май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва – аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/charging_wall_connector.pdf?_ga=2.261632782.2050846223.1507113202-1151041800.1507113202До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен… може да заредиш всичко…
Илиян ЗвездоброевMemberОтиваме на Марс! Няма хън-мън.
Илиян ЗвездоброевMemberНай после и моята разработка в света на суперкондензаторите. Имам тази идея от няколко години. Отне ми доста време да я реализирам, да набавя всички компоненти, да тествам, и на на последно място да сглобя финалния продукт и да го опиша. Искам да я споделя с всички вас.
https://www.instructables.com/id/Supercapacitor-Solar-Box/
Накратко – използвам соларен панел за да да зареждам 2 блока суперкондензатори.
След това имам DC-DC регулатори на напрежение, които ми правят 5 волта за USB и 3.3 волта за LED. Имам и малък волтметър да следя до колко са заредени кондензаторите.
Регулаторите са много ефективни, работят и при напрежение от 0.5 волта на входа.Може да ми ударите едно рамо на състезанието 😉
https://www.instructables.com/contest/solar2017/Илиян ЗвездоброевMemberИлиян ЗвездоброевMemberНа мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.Илиян ЗвездоброевMemberНа мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.Илиян ЗвездоброевMemberВсичко много хубаво, ама …… дали?
Илиян ЗвездоброевMemberВсичко много хубаво, ама …… дали?
Илиян ЗвездоброевMemberИлиян ЗвездоброевMemberИлиян ЗвездоброевMemberВчера минах покрай Кауфланд на Тотлебен да видя зарядната станция 🙂
Имаше един Нисан Лийф, с табела на BGMENU, който се зареждаше. Хубаво е да видиш когато бизнеса използва електромобили. Очевидно беше участвал и в Еко ралито, имената на шофьора и навигатора още седяха на задното стъкло.
Не съм го снимал, защото не мисля че е приятно на хората да им снимаш колите.Но може да си припомните инструкциите за зареждане 🙂 :
М/у другото не знаех, че при DC стандарта, напрежението е 500 волта, мислех че си е пак 400.
За съжаление от слънцето не се чете надписа над AC тип 2.
Илиян ЗвездоброевMemberВчера минах покрай Кауфланд на Тотлебен да видя зарядната станция 🙂
Имаше един Нисан Лийф, с табела на BGMENU, който се зареждаше. Хубаво е да видиш когато бизнеса използва електромобили. Очевидно беше участвал и в Еко ралито, имената на шофьора и навигатора още седяха на задното стъкло.
Не съм го снимал, защото не мисля че е приятно на хората да им снимаш колите.Но може да си припомните инструкциите за зареждане 🙂 :
М/у другото не знаех, че при DC стандарта, напрежението е 500 волта, мислех че си е пак 400.
За съжаление от слънцето не се чете надписа над AC тип 2.
Илиян ЗвездоброевMemberЯсно – то е 32А монофазно – трябваше да се сетя като видях напрежението.
ОК 🙂 -
AuthorPosts