Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 2,419 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Неща от нета 2017 #38287
    in reply to: Неща от нета 2017 #38274
    in reply to: Зарядни станции в БГ #38265

    Все се чудя няма ли някой в БГ да се включи в програмата Destination Charging на Tesla. Ето хората пишат, че търсят партньори навсякъде, а явно може първите две устройства да са безплатни:
    https://www.tesla.com/en_EU/destination-charging

    Според мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.

    Също така са интересни характеристиките на устройствата – май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва – аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
    https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/charging_wall_connector.pdf?_ga=2.261632782.2050846223.1507113202-1151041800.1507113202

    До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен… може да заредиш всичко…

    in reply to: Неща от нета 2017 #38260

    Отиваме на Марс! Няма хън-мън.

    Най после и моята разработка в света на суперкондензаторите. Имам тази идея от няколко години. Отне ми доста време да я реализирам, да набавя всички компоненти, да тествам, и на на последно място да сглобя финалния продукт и да го опиша. Искам да я споделя с всички вас.

    https://www.instructables.com/id/Supercapacitor-Solar-Box/

    Накратко – използвам соларен панел за да да зареждам 2 блока суперкондензатори.
    След това имам DC-DC регулатори на напрежение, които ми правят 5 волта за USB и 3.3 волта за LED. Имам и малък волтметър да следя до колко са заредени кондензаторите.
    Регулаторите са много ефективни, работят и при напрежение от 0.5 волта на входа.

    Може да ми ударите едно рамо на състезанието 😉
    https://www.instructables.com/contest/solar2017/

    in reply to: Неща от нета 2017 #38255
    in reply to: Зарядни станции в БГ #38198

    На мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
    Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.

    Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
    Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
    Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38197

    На мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
    Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.

    Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
    Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
    Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.

    in reply to: Неща от нета 2017 #38173

    Всичко много хубаво, ама …… дали?

    in reply to: Неща от нета 2017 #38175

    Всичко много хубаво, ама …… дали?

    in reply to: Неща от нета 2017 #38150

    in reply to: Неща от нета 2017 #38146

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38144

    Вчера минах покрай Кауфланд на Тотлебен да видя зарядната станция 🙂
    Имаше един Нисан Лийф, с табела на BGMENU, който се зареждаше. Хубаво е да видиш когато бизнеса използва електромобили. Очевидно беше участвал и в Еко ралито, имената на шофьора и навигатора още седяха на задното стъкло.
    Не съм го снимал, защото не мисля че е приятно на хората да им снимаш колите.

    Но може да си припомните инструкциите за зареждане 🙂 :
    20170905_164815.jpg

    М/у другото не знаех, че при DC стандарта, напрежението е 500 волта, мислех че си е пак 400.
    За съжаление от слънцето не се чете надписа над AC тип 2.
    20170905_164820.jpg

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38147

    Вчера минах покрай Кауфланд на Тотлебен да видя зарядната станция 🙂
    Имаше един Нисан Лийф, с табела на BGMENU, който се зареждаше. Хубаво е да видиш когато бизнеса използва електромобили. Очевидно беше участвал и в Еко ралито, имената на шофьора и навигатора още седяха на задното стъкло.
    Не съм го снимал, защото не мисля че е приятно на хората да им снимаш колите.

    Но може да си припомните инструкциите за зареждане 🙂 :
    20170905_164815.jpg

    М/у другото не знаех, че при DC стандарта, напрежението е 500 волта, мислех че си е пак 400.
    За съжаление от слънцето не се чете надписа над AC тип 2.
    20170905_164820.jpg

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38066

    Ясно – то е 32А монофазно – трябваше да се сетя като видях напрежението.
    ОК 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 2,419 total)