Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Илиян Звездоброев
MemberУ-у-у-у-у, оставка!!
„Данък Tesla” в Норвегия ще е 14 000 лв. на година за собственика на Model XИлиян Звездоброев
MemberИлиян Звездоброев
MemberВсе се чудя няма ли някой в БГ да се включи в програмата Destination Charging на Tesla. Ето хората пишат, че търсят партньори навсякъде, а явно може първите две устройства да са безплатни:
https://www.tesla.com/en_EU/destination-chargingСпоред мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.
Също така са интересни характеристиките на устройствата – май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва – аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/charging_wall_connector.pdf?_ga=2.261632782.2050846223.1507113202-1151041800.1507113202До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен… може да заредиш всичко…
Илиян Звездоброев
MemberОтиваме на Марс! Няма хън-мън.
Илиян Звездоброев
MemberНай после и моята разработка в света на суперкондензаторите. Имам тази идея от няколко години. Отне ми доста време да я реализирам, да набавя всички компоненти, да тествам, и на на последно място да сглобя финалния продукт и да го опиша. Искам да я споделя с всички вас.
https://www.instructables.com/id/Supercapacitor-Solar-Box/
Накратко – използвам соларен панел за да да зареждам 2 блока суперкондензатори.
След това имам DC-DC регулатори на напрежение, които ми правят 5 волта за USB и 3.3 волта за LED. Имам и малък волтметър да следя до колко са заредени кондензаторите.
Регулаторите са много ефективни, работят и при напрежение от 0.5 волта на входа.Може да ми ударите едно рамо на състезанието 😉
https://www.instructables.com/contest/solar2017/Илиян Звездоброев
MemberИлиян Звездоброев
MemberНа мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.Илиян Звездоброев
MemberНа мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.Илиян Звездоброев
MemberВсичко много хубаво, ама …… дали?
Илиян Звездоброев
MemberВсичко много хубаво, ама …… дали?
Илиян Звездоброев
MemberИлиян Звездоброев
MemberИлиян Звездоброев
MemberВчера минах покрай Кауфланд на Тотлебен да видя зарядната станция 🙂
Имаше един Нисан Лийф, с табела на BGMENU, който се зареждаше. Хубаво е да видиш когато бизнеса използва електромобили. Очевидно беше участвал и в Еко ралито, имената на шофьора и навигатора още седяха на задното стъкло.
Не съм го снимал, защото не мисля че е приятно на хората да им снимаш колите.Но може да си припомните инструкциите за зареждане 🙂 :
М/у другото не знаех, че при DC стандарта, напрежението е 500 волта, мислех че си е пак 400.
За съжаление от слънцето не се чете надписа над AC тип 2.
Илиян Звездоброев
MemberВчера минах покрай Кауфланд на Тотлебен да видя зарядната станция 🙂
Имаше един Нисан Лийф, с табела на BGMENU, който се зареждаше. Хубаво е да видиш когато бизнеса използва електромобили. Очевидно беше участвал и в Еко ралито, имената на шофьора и навигатора още седяха на задното стъкло.
Не съм го снимал, защото не мисля че е приятно на хората да им снимаш колите.Но може да си припомните инструкциите за зареждане 🙂 :
М/у другото не знаех, че при DC стандарта, напрежението е 500 волта, мислех че си е пак 400.
За съжаление от слънцето не се чете надписа над AC тип 2.
Илиян Звездоброев
MemberЯсно – то е 32А монофазно – трябваше да се сетя като видях напрежението.
ОК 🙂 -
AuthorPosts