Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
NikolaMember
Включвам се отново в темата, леко грубо влизам с лакът.
Мина доста време от последните ми писания тук във форума. От тогава излезе и последната информация за Model 3, както и много снимки, видеа, детаили за цени, пакети, ъпгрейди и т.н.
Реалността ме тресна по главата като парен чук. Колкото и да ми харесва Модел 3, колкото и голям фен да съм, задачата се оказва непосилна просто спрямо стандард на живот / финанси и т.н. За сега смятам да задържа резервацията си и да не я отказвам все още, тъй като има много време до като дойде колата до Холандия.
И все пак се замислих за кола, която може да ми свърши работа, и все пак да бъда част от “Ел” ентусиастите (все още). Разгледах и изчетох много по темата. За момента съм се спрял на 3 варианта – трите най-реалистични и възможни ми по джоба и начин на живот варианти, разбира се.
А те са: Opel Ampera, Renault Zoe, Nissan Leaf. И трите варианта са в диапазона 10-12к евро, което вече е съвсем окей за мен.
Opel Ampera – най-реалистичния вариант, даващ ми пълна свобода и отговарящ перфектно на ежедневието ми. 50-80км пробег в зависимост от сезона са ми пре-достатъчни за ежедневно каране в София, от-до работа, и ако има нещо допълнително – също. Вилата е на 35км от квартала (който е в края на София), което автоматично ще рече, че мога да си карам и до там само на ток. 1-2-3 Пътувания през годината до черноморието – без проблеми с ДВГ, както и всякакви други по-далечни пътеществия.
Renault Zoe – най-апетитния вариант, даващ ми 100% ел experience, отговарящ напълно на ежедневието. Единствените ми съмнения са – дълъг пробег до черноморието, нищо че знам за съществуването на всичкоток.ком и че има зарядни станции. И следващото “съмнение” – батерията. По-специално leasing-a на батерията. Тъй като гледам Zoe-та по европейския пазар, почти всичките (до сега не съм намерил поне) са без батерия в цената, това което се дава като цена е към 60 евро / месец за батерията с официален договор към Рено. Ако някой има опит с това – нека сподели мнение за всеки случай.
Nissan Leaf – най-компромис варианта, даващ ми напълно спокойствие в града, и после пак на зарядни станции с по-дълго пътуване до морето.
При положение че Теслата ми се изплъзва (освен ако случайно не ми “паднат от небето” средства), това са 3те най-реални варианта за хибрид/100% ел кола за момента. Разглеждах и нови/стари коли с ДВГ, но просто няма нещо, за което бих си дал парите, и което да е хибрид. Така или иначе искам първата ми кола (EVER!!!) да е или хибрид или 100% ел. Все пак съм чакал 30 години за нея 🙂
Поздрави на всички!
п.с. всякакви мнения и коментари са добре дошли!
NikolaMemberСъщото и при мен. Резервацията ми е от Септември мин. година – late 2018
На сайта на тесла има обяснение кой модел кога ще започне да се произвежда и за кои региони – кога ще започнат доставките. По мои наблюдения или ще е тогава, или early 2019.
Така или иначе дори да е готова края на 2018-та, ако аз не съм подготвен с финанси/документация/план, ще отложа с няколко месеца докато се наредят нещата.
Интересно ми е кои ще са първите бройки в България, по-точно дали ще са на хора от форума тук.
NikolaMemberСъщото и при мен. Резервацията ми е от Септември мин. година – late 2018
На сайта на тесла има обяснение кой модел кога ще започне да се произвежда и за кои региони – кога ще започнат доставките. По мои наблюдения или ще е тогава, или early 2019.
Така или иначе дори да е готова края на 2018-та, ако аз не съм подготвен с финанси/документация/план, ще отложа с няколко месеца докато се наредят нещата.
Интересно ми е кои ще са първите бройки в България, по-точно дали ще са на хора от форума тук.
NikolaMemberЧестно казано, моите очаквания бяха абсолютно реални. Явно не съм хвърчал прекалено много в облаците.
Ивента като цяло беше леко скучен, но след това, всички блогъри както казвате, “добре че ги има”! Видеото на Бьорн, за сега е най-добро от тест драйва.
Абсолютно пре-доволен съм от резултата! Също така и от собстевените си очаквания за доставка. Сайта ми казва началото на 2019-та, както и предполагах, още по-реалистично според мен между началото и средата на 2019-та. Все пак резервирах септември месец, мин. година (нарочно).
До тогава ще се разбере дали ще просъществува суперчарджъра в Пловдив. Ако бъде реализиран, няма да ми е необходим ъпгрейда изобщо. Колкото до екстрите – да, premium package можеше да е яко, но реално погледнато бюджета говори сам за себе си. Най-хубавото, е че за (предполагам) 1000 евро ще може да избера друг цвят от черния.
Нямам търпение да я видя “на живо” и да се повозя! 🙂
NikolaMemberЧестно казано, моите очаквания бяха абсолютно реални. Явно не съм хвърчал прекалено много в облаците.
Ивента като цяло беше леко скучен, но след това, всички блогъри както казвате, “добре че ги има”! Видеото на Бьорн, за сега е най-добро от тест драйва.
Абсолютно пре-доволен съм от резултата! Също така и от собстевените си очаквания за доставка. Сайта ми казва началото на 2019-та, както и предполагах, още по-реалистично според мен между началото и средата на 2019-та. Все пак резервирах септември месец, мин. година (нарочно).
До тогава ще се разбере дали ще просъществува суперчарджъра в Пловдив. Ако бъде реализиран, няма да ми е необходим ъпгрейда изобщо. Колкото до екстрите – да, premium package можеше да е яко, но реално погледнато бюджета говори сам за себе си. Най-хубавото, е че за (предполагам) 1000 евро ще може да избера друг цвят от черния.
Нямам търпение да я видя “на живо” и да се повозя! 🙂
NikolaMemberЗабравил съм да допълня уточненията, които ти направи, но когато визирах сумите при приходите в двата различни случая, т.е. 2к и 3,4к са точно в случаите, които ти обясняваш – сам със жилище или семеен с дете. Абсолютно правилно ги виждаш нещата, и аз по същия начиш, просто съм забравил да ги допиша.
Звучи направо фантастично при мисълта от 2к /месец със семейство (или ако не с квартири, сметки, разходи и ехеееее нали?!). И все пак нека не забравяме че макар да се нарича “affordable” кола… за нашия не-толкова-висок-стандард все пак си е инвестиция. Другото, което исках да вметна в темата като цяло и да го споменем, е че 1000 евро за резервация могат да си ги позволят хора дори с не толкова големи разходи, при положение че парите са винаги “refundable”.
NikolaMemberЗабравил съм да допълня уточненията, които ти направи, но когато визирах сумите при приходите в двата различни случая, т.е. 2к и 3,4к са точно в случаите, които ти обясняваш – сам със жилище или семеен с дете. Абсолютно правилно ги виждаш нещата, и аз по същия начиш, просто съм забравил да ги допиша.
Звучи направо фантастично при мисълта от 2к /месец със семейство (или ако не с квартири, сметки, разходи и ехеееее нали?!). И все пак нека не забравяме че макар да се нарича “affordable” кола… за нашия не-толкова-висок-стандард все пак си е инвестиция. Другото, което исках да вметна в темата като цяло и да го споменем, е че 1000 евро за резервация могат да си ги позволят хора дори с не толкова големи разходи, при положение че парите са винаги “refundable”.
NikolaMemberЗабравил съм да допълня уточненията, които ти направи, но когато визирах сумите при приходите в двата различни случая, т.е. 2к и 3,4к са точно в случаите, които ти обясняваш – сам със жилище или семеен с дете. Абсолютно правилно ги виждаш нещата, и аз по същия начиш, просто съм забравил да ги допиша.
Звучи направо фантастично при мисълта от 2к /месец със семейство (или ако не с квартири, сметки, разходи и ехеееее нали?!). И все пак нека не забравяме че макар да се нарича “affordable” кола… за нашия не-толкова-висок-стандард все пак си е инвестиция. Другото, което исках да вметна в темата като цяло и да го споменем, е че 1000 евро за резервация могат да си ги позволят хора дори с не толкова големи разходи, при положение че парите са винаги “refundable”.
NikolaMemberМалко ще се намеся по-активно в дискусията. Съжелявам, но видеото, което този блог реално се опитва да анализира не е нищо повече от размишленията на един reservation holder. Т.е. и ние можем да си размишляваме (както и правим тук) относно цената и точно колко ще “излезе” един Model 3 накрая.
Има нещо много интересно, което за съжаление се пропуска да се отбележи: базовата цена на Модел 3 ще бъде $35000 (или еквивалента в евро, колкото и да е той). Както Мъск каза още на презентацията на Модел 3 на 31/03/2016 – “Няма да можете да купите по-добра кола в този клас за тези пари”. Актуалните автомобили, с които се се сравнява Модел 3 са BMW 3-та серия и Mercedes C-класа. След проверка на bmw.bg – базовата цена на BMW 3 седан е 59 850лв. Което автоматично влиза в категорията на Модел 3, или по-скоро обратното.
Разбира се, при наличието на всички сметки както @Rafre по-горе споделя, има вероятност двата автомобила след около 5-7 години да бъдат напълно съпоставени по разходи. Честно казано, ако човек не може да си позволи ДВГ в същия ценови диапазон включително и разходите необходими за поддръжката на автомобила (административни, застраховки и т.н. също) не би трябвало дори да се замисля за Модел 3.
Реално погледнато, един софтуерен специалист в София, със средна (в бранша) заплата от приблизително 3400лв /месец би могъл да си позволи колата. Според мен дори и с около 2000 лв /месец пак е възможно, но с умерено направена сметка, повече пестене и внимателно планиране на целия процес. Въпросът е дали човек иска да го направи, защото ако целта е да се закупи Модел 3, но наистина това е ЦЕЛ – то тогава е напълно възможно.
В отговор към @@Rafre:
Пежо 308, според http://www.peugeot.bg/ стартира от 31 693 лв.
Golf, според http://www.volkswagen.bg/ и последните (намалени) цени на Golf 2016 модел стартира от 33 218лв.
BMW 3, според http://www.bmw.bg/ стартира от 59 850 лв.
Mercedes C, според http://www.mercedes-benz.bg/ стартира от 58 088,15 лв.Разликата в класа на колите е голяма, Модел 3 е планиран да бъде конкурент на вторите два автомобила. Той ако беше на първите 2, аз нямаше да обмислям толкова много резервацията или стратегията по закупуването му.
Всички цени на официалните сайтове са за базовите модели на автомобилите, с включено ДДС.
NikolaMemberМалко ще се намеся по-активно в дискусията. Съжелявам, но видеото, което този блог реално се опитва да анализира не е нищо повече от размишленията на един reservation holder. Т.е. и ние можем да си размишляваме (както и правим тук) относно цената и точно колко ще “излезе” един Model 3 накрая.
Има нещо много интересно, което за съжаление се пропуска да се отбележи: базовата цена на Модел 3 ще бъде $35000 (или еквивалента в евро, колкото и да е той). Както Мъск каза още на презентацията на Модел 3 на 31/03/2016 – “Няма да можете да купите по-добра кола в този клас за тези пари”. Актуалните автомобили, с които се се сравнява Модел 3 са BMW 3-та серия и Mercedes C-класа. След проверка на bmw.bg – базовата цена на BMW 3 седан е 59 850лв. Което автоматично влиза в категорията на Модел 3, или по-скоро обратното.
Разбира се, при наличието на всички сметки както @Rafre по-горе споделя, има вероятност двата автомобила след около 5-7 години да бъдат напълно съпоставени по разходи. Честно казано, ако човек не може да си позволи ДВГ в същия ценови диапазон включително и разходите необходими за поддръжката на автомобила (административни, застраховки и т.н. също) не би трябвало дори да се замисля за Модел 3.
Реално погледнато, един софтуерен специалист в София, със средна (в бранша) заплата от приблизително 3400лв /месец би могъл да си позволи колата. Според мен дори и с около 2000 лв /месец пак е възможно, но с умерено направена сметка, повече пестене и внимателно планиране на целия процес. Въпросът е дали човек иска да го направи, защото ако целта е да се закупи Модел 3, но наистина това е ЦЕЛ – то тогава е напълно възможно.
В отговор към @@Rafre:
Пежо 308, според http://www.peugeot.bg/ стартира от 31 693 лв.
Golf, според http://www.volkswagen.bg/ и последните (намалени) цени на Golf 2016 модел стартира от 33 218лв.
BMW 3, според http://www.bmw.bg/ стартира от 59 850 лв.
Mercedes C, според http://www.mercedes-benz.bg/ стартира от 58 088,15 лв.Разликата в класа на колите е голяма, Модел 3 е планиран да бъде конкурент на вторите два автомобила. Той ако беше на първите 2, аз нямаше да обмислям толкова много резервацията или стратегията по закупуването му.
Всички цени на официалните сайтове са за базовите модели на автомобилите, с включено ДДС.
NikolaMemberМалко ще се намеся по-активно в дискусията. Съжелявам, но видеото, което този блог реално се опитва да анализира не е нищо повече от размишленията на един reservation holder. Т.е. и ние можем да си размишляваме (както и правим тук) относно цената и точно колко ще “излезе” един Model 3 накрая.
Има нещо много интересно, което за съжаление се пропуска да се отбележи: базовата цена на Модел 3 ще бъде $35000 (или еквивалента в евро, колкото и да е той). Както Мъск каза още на презентацията на Модел 3 на 31/03/2016 – “Няма да можете да купите по-добра кола в този клас за тези пари”. Актуалните автомобили, с които се се сравнява Модел 3 са BMW 3-та серия и Mercedes C-класа. След проверка на bmw.bg – базовата цена на BMW 3 седан е 59 850лв. Което автоматично влиза в категорията на Модел 3, или по-скоро обратното.
Разбира се, при наличието на всички сметки както @Rafre по-горе споделя, има вероятност двата автомобила след около 5-7 години да бъдат напълно съпоставени по разходи. Честно казано, ако човек не може да си позволи ДВГ в същия ценови диапазон включително и разходите необходими за поддръжката на автомобила (административни, застраховки и т.н. също) не би трябвало дори да се замисля за Модел 3.
Реално погледнато, един софтуерен специалист в София, със средна (в бранша) заплата от приблизително 3400лв /месец би могъл да си позволи колата. Според мен дори и с около 2000 лв /месец пак е възможно, но с умерено направена сметка, повече пестене и внимателно планиране на целия процес. Въпросът е дали човек иска да го направи, защото ако целта е да се закупи Модел 3, но наистина това е ЦЕЛ – то тогава е напълно възможно.
В отговор към @@Rafre:
Пежо 308, според http://www.peugeot.bg/ стартира от 31 693 лв.
Golf, според http://www.volkswagen.bg/ и последните (намалени) цени на Golf 2016 модел стартира от 33 218лв.
BMW 3, според http://www.bmw.bg/ стартира от 59 850 лв.
Mercedes C, според http://www.mercedes-benz.bg/ стартира от 58 088,15 лв.Разликата в класа на колите е голяма, Модел 3 е планиран да бъде конкурент на вторите два автомобила. Той ако беше на първите 2, аз нямаше да обмислям толкова много резервацията или стратегията по закупуването му.
Всички цени на официалните сайтове са за базовите модели на автомобилите, с включено ДДС.
NikolaMemberБлагодаря за видеото, но не казаха нещо което да не се знае или спекулира.
До момента има много подобни спекулации, най-вече за “стандартната” цена, която биха заплатили по-голяма част от резервиралите и Тесла сами очакват това да е ~42k USD.
Колкото и да се дискутира и спекулира за опции и цени, съвсем скоро ще разберем след 2рата (3тата) част от откриването на Модел3.
NikolaMemberБлагодаря за видеото, но не казаха нещо което да не се знае или спекулира.
До момента има много подобни спекулации, най-вече за “стандартната” цена, която биха заплатили по-голяма част от резервиралите и Тесла сами очакват това да е ~42k USD.
Колкото и да се дискутира и спекулира за опции и цени, съвсем скоро ще разберем след 2рата (3тата) част от откриването на Модел3.
NikolaMemberБлагодаря за видеото, но не казаха нещо което да не се знае или спекулира.
До момента има много подобни спекулации, най-вече за “стандартната” цена, която биха заплатили по-голяма част от резервиралите и Тесла сами очакват това да е ~42k USD.
Колкото и да се дискутира и спекулира за опции и цени, съвсем скоро ще разберем след 2рата (3тата) част от откриването на Модел3.
NikolaMemberБлагодаря за отговора.
Чакам я, края на 2018 – началото на 2019. 🙂
/my body is ready
-
AuthorPosts