Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
May 19, 2017 at 6:20 am in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #37549Калин СтавревMember
Гледах го. Браво – най-после нещо малко да се чуе по въпроса !
И аз съм така, през 2016 ми казаха, че трябва да плащам данък за Ревата, че даже и с лихвите. За съжаление трябваше да платя, защото иначе не можело да си платя данъците за другите автомобили.
Един от инспекторите в местния НАП (община Илинден) каза, че и според него не би следвало да се плаща данък за това превозно средство, но мин. година получили някакво неясно указание “отгоре” с което им казали, че L7e не е автомобил и да събират данък и за него. ОБАЧЕ, в Закона за Движение по Пътищата, секция допълнителни разпоредби, се казва нещо друго — “автомобил е всяко ЧЕТИРИКОЛЕСНО превозно средство, предназначено за превоз на пътници или товари”.ПОРЕДНИТЕ ТЪПОТИИ !
Искам да ги осъдим и ще участвам във всичко, което кажете.
Даже си мислех да предложа на всички с L7e да направим една протестна проява някъде в центъра, например пред община. Да покажем (и оставим) нашите електромобили на видно място с табелки от сорта на: “В цяла Европа това МПС е освободено от данък, защото е 100% екологично, В БЪЛГАРИЯ обаче – НЕ Е! ” или … “Според закона електромобилите са освободени от данък , Защо от Софийска община ни принуждават да плащаме?”May 19, 2017 at 6:20 am in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #37546Калин СтавревMemberГледах го. Браво – най-после нещо малко да се чуе по въпроса !
И аз съм така, през 2016 ми казаха, че трябва да плащам данък за Ревата, че даже и с лихвите. За съжаление трябваше да платя, защото иначе не можело да си платя данъците за другите автомобили.
Един от инспекторите в местния НАП (община Илинден) каза, че и според него не би следвало да се плаща данък за това превозно средство, но мин. година получили някакво неясно указание “отгоре” с което им казали, че L7e не е автомобил и да събират данък и за него. ОБАЧЕ, в Закона за Движение по Пътищата, секция допълнителни разпоредби, се казва нещо друго — “автомобил е всяко ЧЕТИРИКОЛЕСНО превозно средство, предназначено за превоз на пътници или товари”.ПОРЕДНИТЕ ТЪПОТИИ !
Искам да ги осъдим и ще участвам във всичко, което кажете.
Даже си мислех да предложа на всички с L7e да направим една протестна проява някъде в центъра, например пред община. Да покажем (и оставим) нашите електромобили на видно място с табелки от сорта на: “В цяла Европа това МПС е освободено от данък, защото е 100% екологично, В БЪЛГАРИЯ обаче – НЕ Е! ” или … “Според закона електромобилите са освободени от данък , Защо от Софийска община ни принуждават да плащаме?”January 28, 2017 at 2:44 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #36986Калин СтавревMemberРешението е просто – трябва някой адвокат да заведе дело или дела (предполагам може и колективно) до всички общини, които са налагали данък върху L7e. Според мен спечелването му би трябвало да е детска игра дори и за начинаещ студент по право.
За съжаление аз нямам познат адвокат, към когото да се обърна. Ако някой има такъв, нека първо да се консултираме с него за съвет или най-добре направо да го ангажираме за едно такова дело.January 28, 2017 at 2:44 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #36981Калин СтавревMemberРешението е просто – трябва някой адвокат да заведе дело или дела (предполагам може и колективно) до всички общини, които са налагали данък върху L7e. Според мен спечелването му би трябвало да е детска игра дори и за начинаещ студент по право.
За съжаление аз нямам познат адвокат, към когото да се обърна. Ако някой има такъв, нека първо да се консултираме с него за съвет или най-добре направо да го ангажираме за едно такова дело.January 28, 2017 at 2:44 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #36987Калин СтавревMemberРешението е просто – трябва някой адвокат да заведе дело или дела (предполагам може и колективно) до всички общини, които са налагали данък върху L7e. Според мен спечелването му би трябвало да е детска игра дори и за начинаещ студент по право.
За съжаление аз нямам познат адвокат, към когото да се обърна. Ако някой има такъв, нека първо да се консултираме с него за съвет или най-добре направо да го ангажираме за едно такова дело.January 28, 2017 at 2:39 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #36983Калин СтавревMemberЕдно ВАЖНО уточнение :
Излиза, че общините четат законите, както на тях им е изгодно (т.е. ако не им изнася, направо не ги четат).Ето и уточнението:
1. Според чл.58, ал.2 от ЗМДТ “Освобождават се от данък електрическите автомобили, мотоциклети и мотопеди”.
2. Според ЗДвП, Допълнителни разпоредби, параграф 6 , точка 12:
” “Автомобил” е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
а) леки – за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8; ….”
Край на цитата!Дори и неспециалист би следвало да разбере, че “четириколесно ППС”, включително категориите L7e и М (повечето леки автомобили), отговарят точно и напълно на дефиницията “АВТОМОБИЛ”.
Налагането на данък върху горепосочените електрически L7e може спокойно да се квалифицира като САМОУПРАВСТВО, неспазване на законите (ЗДвП и ЗМД) и откровен рекет спрямо собствениците на електрически L7e.
January 28, 2017 at 2:39 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #36984Калин СтавревMemberЕдно ВАЖНО уточнение :
Излиза, че общините четат законите, както на тях им е изгодно (т.е. ако не им изнася, направо не ги четат).Ето и уточнението:
1. Според чл.58, ал.2 от ЗМДТ “Освобождават се от данък електрическите автомобили, мотоциклети и мотопеди”.
2. Според ЗДвП, Допълнителни разпоредби, параграф 6 , точка 12:
” “Автомобил” е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
а) леки – за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8; ….”
Край на цитата!Дори и неспециалист би следвало да разбере, че “четириколесно ППС”, включително категориите L7e и М (повечето леки автомобили), отговарят точно и напълно на дефиницията “АВТОМОБИЛ”.
Налагането на данък върху горепосочените електрически L7e може спокойно да се квалифицира като САМОУПРАВСТВО, неспазване на законите (ЗДвП и ЗМД) и откровен рекет спрямо собствениците на електрически L7e.
January 28, 2017 at 2:39 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #36977Калин СтавревMemberЕдно ВАЖНО уточнение :
Излиза, че общините четат законите, както на тях им е изгодно (т.е. ако не им изнася, направо не ги четат).Ето и уточнението:
1. Според чл.58, ал.2 от ЗМДТ “Освобождават се от данък електрическите автомобили, мотоциклети и мотопеди”.
2. Според ЗДвП, Допълнителни разпоредби, параграф 6 , точка 12:
” “Автомобил” е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
а) леки – за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8; ….”
Край на цитата!Дори и неспециалист би следвало да разбере, че “четириколесно ППС”, включително категориите L7e и М (повечето леки автомобили), отговарят точно и напълно на дефиницията “АВТОМОБИЛ”.
Налагането на данък върху горепосочените електрически L7e може спокойно да се квалифицира като САМОУПРАВСТВО, неспазване на законите (ЗДвП и ЗМД) и откровен рекет спрямо собствениците на електрически L7e.
July 10, 2016 at 2:14 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #35379Калин СтавревMemberХа сега “НОВО ДВАЙСЕ” за данъка !
Тези дни получих писмо от общината ми (Илинден), че дължа данък за електрическото си превозно средство (Reva).
Миналата година по това време го регистрирах, и тогава ми казаха , че дължа данък. Учтиво им посочих, че това е електромобил и те казаха, че ще го коригират. За целта подадох специална допълнителна декларация и след няколко седмици ми сторнираха данъка. Тази година обаче отново се оказа, че дължа данък, и устно попитах защо, след като е електромобил. Не можаха да ми обяснят, казаха, че ще проверяват. И така проверяваха над 4 месеца, докато тази седмица получих следното писмо (вж. картинката по-долу).Така, значи излиза, че автомобилите, моторите и мотопедите са освободени от данък, а всичко останало с електродвигател , включително и малките електромобили категория L7e (четириколесни пътни превозни средства с електродвигател), които са точно между мотор и автомобил трябва да плащат данък.
Къде е логиката ?
Моля ви всички, които имат електрозадвижвани МПС кат. L7e да споделят каква е ситуацията с данъците при тях.July 10, 2016 at 2:14 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #35383Калин СтавревMemberХа сега “НОВО ДВАЙСЕ” за данъка !
Тези дни получих писмо от общината ми (Илинден), че дължа данък за електрическото си превозно средство (Reva).
Миналата година по това време го регистрирах, и тогава ми казаха , че дължа данък. Учтиво им посочих, че това е електромобил и те казаха, че ще го коригират. За целта подадох специална допълнителна декларация и след няколко седмици ми сторнираха данъка. Тази година обаче отново се оказа, че дължа данък, и устно попитах защо, след като е електромобил. Не можаха да ми обяснят, казаха, че ще проверяват. И така проверяваха над 4 месеца, докато тази седмица получих следното писмо (вж. картинката по-долу).Така, значи излиза, че автомобилите, моторите и мотопедите са освободени от данък, а всичко останало с електродвигател , включително и малките електромобили категория L7e (четириколесни пътни превозни средства с електродвигател), които са точно между мотор и автомобил трябва да плащат данък.
Къде е логиката ?
Моля ви всички, които имат електрозадвижвани МПС кат. L7e да споделят каква е ситуацията с данъците при тях.July 10, 2016 at 2:14 pm in reply to: Без данък за електромобили от 2013 – как да попълваме декларация #35381Калин СтавревMemberХа сега “НОВО ДВАЙСЕ” за данъка !
Тези дни получих писмо от общината ми (Илинден), че дължа данък за електрическото си превозно средство (Reva).
Миналата година по това време го регистрирах, и тогава ми казаха , че дължа данък. Учтиво им посочих, че това е електромобил и те казаха, че ще го коригират. За целта подадох специална допълнителна декларация и след няколко седмици ми сторнираха данъка. Тази година обаче отново се оказа, че дължа данък, и устно попитах защо, след като е електромобил. Не можаха да ми обяснят, казаха, че ще проверяват. И така проверяваха над 4 месеца, докато тази седмица получих следното писмо (вж. картинката по-долу).Така, значи излиза, че автомобилите, моторите и мотопедите са освободени от данък, а всичко останало с електродвигател , включително и малките електромобили категория L7e (четириколесни пътни превозни средства с електродвигател), които са точно между мотор и автомобил трябва да плащат данък.
Къде е логиката ?
Моля ви всички, които имат електрозадвижвани МПС кат. L7e да споделят каква е ситуацията с данъците при тях.Калин СтавревMemberПоредният пълен абсурд. Как е възможно да има няколко действащи пункта за ГТП, но нито един да няма лиценз за L7e?
Това значи, че и за мотори няма, следователно всички мотори и АТВ в Козлодуй и околните села ще останат без технически преглед?
Но действително и в София това е проблем – над 80% от пунктовете за ГТП не работят с мотори и L7e.Между другото, твоето Туизи не е ли сранително ново, че да е имало нужда от преглед досега ? Би следвало 3 години от първоначалната регистрация да не изисква преглед.
За моторите този срок е 2 години. Всъщност за кат. L7e относно прегледа отново нищо не е споменато. Поради липса на друга графа по подразбиране би следвало да спадне към “леките автомобили”, т.е. на 3-тата, на 5-тата и после всяка година.Калин СтавревMemberПоредният пълен абсурд. Как е възможно да има няколко действащи пункта за ГТП, но нито един да няма лиценз за L7e?
Това значи, че и за мотори няма, следователно всички мотори и АТВ в Козлодуй и околните села ще останат без технически преглед?
Но действително и в София това е проблем – над 80% от пунктовете за ГТП не работят с мотори и L7e.Между другото, твоето Туизи не е ли сранително ново, че да е имало нужда от преглед досега ? Би следвало 3 години от първоначалната регистрация да не изисква преглед.
За моторите този срок е 2 години. Всъщност за кат. L7e относно прегледа отново нищо не е споменато. Поради липса на друга графа по подразбиране би следвало да спадне към “леките автомобили”, т.е. на 3-тата, на 5-тата и после всяка година.Калин СтавревMemberПоредният пълен абсурд. Как е възможно да има няколко действащи пункта за ГТП, но нито един да няма лиценз за L7e?
Това значи, че и за мотори няма, следователно всички мотори и АТВ в Козлодуй и околните села ще останат без технически преглед?
Но действително и в София това е проблем – над 80% от пунктовете за ГТП не работят с мотори и L7e.Между другото, твоето Туизи не е ли сранително ново, че да е имало нужда от преглед досега ? Би следвало 3 години от първоначалната регистрация да не изисква преглед.
За моторите този срок е 2 години. Всъщност за кат. L7e относно прегледа отново нищо не е споменато. Поради липса на друга графа по подразбиране би следвало да спадне към “леките автомобили”, т.е. на 3-тата, на 5-тата и после всяка година.August 18, 2015 at 1:26 am in reply to: Здравейте,THINK CITY е моят първи електромобил и вече е в София. #33788Калин СтавревMemberСУПЕР !
Много се радвам, че проблемът е открит и колата е в движение.
Иска ми се някой път да направим среща на клуба и всеки да си дойде с електричката. Аз например съм любопитен да разгледам отвътре и ако може да се повозя в Think и в Aixam и да сравня усещането с моята Рива.
На пръв поглед си мисля, че и двете (Think и Aixam) ще имат по-добра возия от моята, за ускорение think явно ще е най-добър от трите, но ще ми е интересно да ги видя и усетя на живо. -
AuthorPosts