Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • Гледах го. Браво – най-после нещо малко да се чуе по въпроса !
    И аз съм така, през 2016 ми казаха, че трябва да плащам данък за Ревата, че даже и с лихвите. За съжаление трябваше да платя, защото иначе не можело да си платя данъците за другите автомобили.
    Един от инспекторите в местния НАП (община Илинден) каза, че и според него не би следвало да се плаща данък за това превозно средство, но мин. година получили някакво неясно указание “отгоре” с което им казали, че L7e не е автомобил и да събират данък и за него. ОБАЧЕ, в Закона за Движение по Пътищата, секция допълнителни разпоредби, се казва нещо друго — “автомобил е всяко ЧЕТИРИКОЛЕСНО превозно средство, предназначено за превоз на пътници или товари”.

    ПОРЕДНИТЕ ТЪПОТИИ !
    Искам да ги осъдим и ще участвам във всичко, което кажете.
    Даже си мислех да предложа на всички с L7e да направим една протестна проява някъде в центъра, например пред община. Да покажем (и оставим) нашите електромобили на видно място с табелки от сорта на: “В цяла Европа това МПС е освободено от данък, защото е 100% екологично, В БЪЛГАРИЯ обаче – НЕ Е! ” или … “Според закона електромобилите са освободени от данък , Защо от Софийска община ни принуждават да плащаме?”

    Гледах го. Браво – най-после нещо малко да се чуе по въпроса !
    И аз съм така, през 2016 ми казаха, че трябва да плащам данък за Ревата, че даже и с лихвите. За съжаление трябваше да платя, защото иначе не можело да си платя данъците за другите автомобили.
    Един от инспекторите в местния НАП (община Илинден) каза, че и според него не би следвало да се плаща данък за това превозно средство, но мин. година получили някакво неясно указание “отгоре” с което им казали, че L7e не е автомобил и да събират данък и за него. ОБАЧЕ, в Закона за Движение по Пътищата, секция допълнителни разпоредби, се казва нещо друго — “автомобил е всяко ЧЕТИРИКОЛЕСНО превозно средство, предназначено за превоз на пътници или товари”.

    ПОРЕДНИТЕ ТЪПОТИИ !
    Искам да ги осъдим и ще участвам във всичко, което кажете.
    Даже си мислех да предложа на всички с L7e да направим една протестна проява някъде в центъра, например пред община. Да покажем (и оставим) нашите електромобили на видно място с табелки от сорта на: “В цяла Европа това МПС е освободено от данък, защото е 100% екологично, В БЪЛГАРИЯ обаче – НЕ Е! ” или … “Според закона електромобилите са освободени от данък , Защо от Софийска община ни принуждават да плащаме?”

    Решението е просто – трябва някой адвокат да заведе дело или дела (предполагам може и колективно) до всички общини, които са налагали данък върху L7e. Според мен спечелването му би трябвало да е детска игра дори и за начинаещ студент по право.
    За съжаление аз нямам познат адвокат, към когото да се обърна. Ако някой има такъв, нека първо да се консултираме с него за съвет или най-добре направо да го ангажираме за едно такова дело.

    Решението е просто – трябва някой адвокат да заведе дело или дела (предполагам може и колективно) до всички общини, които са налагали данък върху L7e. Според мен спечелването му би трябвало да е детска игра дори и за начинаещ студент по право.
    За съжаление аз нямам познат адвокат, към когото да се обърна. Ако някой има такъв, нека първо да се консултираме с него за съвет или най-добре направо да го ангажираме за едно такова дело.

    Решението е просто – трябва някой адвокат да заведе дело или дела (предполагам може и колективно) до всички общини, които са налагали данък върху L7e. Според мен спечелването му би трябвало да е детска игра дори и за начинаещ студент по право.
    За съжаление аз нямам познат адвокат, към когото да се обърна. Ако някой има такъв, нека първо да се консултираме с него за съвет или най-добре направо да го ангажираме за едно такова дело.

    Едно ВАЖНО уточнение :
    Излиза, че общините четат законите, както на тях им е изгодно (т.е. ако не им изнася, направо не ги четат).

    Ето и уточнението:
    1. Според чл.58, ал.2 от ЗМДТ “Освобождават се от данък електрическите автомобили, мотоциклети и мотопеди”.
    2. Според ЗДвП, Допълнителни разпоредби, параграф 6 , точка 12:
    ” “Автомобил” е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
    а) леки – за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8; ….”
    Край на цитата!

    Дори и неспециалист би следвало да разбере, че “четириколесно ППС”, включително категориите L7e и М (повечето леки автомобили), отговарят точно и напълно на дефиницията “АВТОМОБИЛ”.

    Налагането на данък върху горепосочените електрически L7e може спокойно да се квалифицира като САМОУПРАВСТВО, неспазване на законите (ЗДвП и ЗМД) и откровен рекет спрямо собствениците на електрически L7e.

    Едно ВАЖНО уточнение :
    Излиза, че общините четат законите, както на тях им е изгодно (т.е. ако не им изнася, направо не ги четат).

    Ето и уточнението:
    1. Според чл.58, ал.2 от ЗМДТ “Освобождават се от данък електрическите автомобили, мотоциклети и мотопеди”.
    2. Според ЗДвП, Допълнителни разпоредби, параграф 6 , точка 12:
    ” “Автомобил” е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
    а) леки – за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8; ….”
    Край на цитата!

    Дори и неспециалист би следвало да разбере, че “четириколесно ППС”, включително категориите L7e и М (повечето леки автомобили), отговарят точно и напълно на дефиницията “АВТОМОБИЛ”.

    Налагането на данък върху горепосочените електрически L7e може спокойно да се квалифицира като САМОУПРАВСТВО, неспазване на законите (ЗДвП и ЗМД) и откровен рекет спрямо собствениците на електрически L7e.

    Едно ВАЖНО уточнение :
    Излиза, че общините четат законите, както на тях им е изгодно (т.е. ако не им изнася, направо не ги четат).

    Ето и уточнението:
    1. Според чл.58, ал.2 от ЗМДТ “Освобождават се от данък електрическите автомобили, мотоциклети и мотопеди”.
    2. Според ЗДвП, Допълнителни разпоредби, параграф 6 , точка 12:
    ” “Автомобил” е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
    а) леки – за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8; ….”
    Край на цитата!

    Дори и неспециалист би следвало да разбере, че “четириколесно ППС”, включително категориите L7e и М (повечето леки автомобили), отговарят точно и напълно на дефиницията “АВТОМОБИЛ”.

    Налагането на данък върху горепосочените електрически L7e може спокойно да се квалифицира като САМОУПРАВСТВО, неспазване на законите (ЗДвП и ЗМД) и откровен рекет спрямо собствениците на електрически L7e.

    Ха сега “НОВО ДВАЙСЕ” за данъка !
    Тези дни получих писмо от общината ми (Илинден), че дължа данък за електрическото си превозно средство (Reva).
    Миналата година по това време го регистрирах, и тогава ми казаха , че дължа данък. Учтиво им посочих, че това е електромобил и те казаха, че ще го коригират. За целта подадох специална допълнителна декларация и след няколко седмици ми сторнираха данъка. Тази година обаче отново се оказа, че дължа данък, и устно попитах защо, след като е електромобил. Не можаха да ми обяснят, казаха, че ще проверяват. И така проверяваха над 4 месеца, докато тази седмица получих следното писмо (вж. картинката по-долу).

    Така, значи излиза, че автомобилите, моторите и мотопедите са освободени от данък, а всичко останало с електродвигател , включително и малките електромобили категория L7e (четириколесни пътни превозни средства с електродвигател), които са точно между мотор и автомобил трябва да плащат данък.
    Къде е логиката ?
    Моля ви всички, които имат електрозадвижвани МПС кат. L7e да споделят каква е ситуацията с данъците при тях.

    IMGP7106_2.jpg

    Ха сега “НОВО ДВАЙСЕ” за данъка !
    Тези дни получих писмо от общината ми (Илинден), че дължа данък за електрическото си превозно средство (Reva).
    Миналата година по това време го регистрирах, и тогава ми казаха , че дължа данък. Учтиво им посочих, че това е електромобил и те казаха, че ще го коригират. За целта подадох специална допълнителна декларация и след няколко седмици ми сторнираха данъка. Тази година обаче отново се оказа, че дължа данък, и устно попитах защо, след като е електромобил. Не можаха да ми обяснят, казаха, че ще проверяват. И така проверяваха над 4 месеца, докато тази седмица получих следното писмо (вж. картинката по-долу).

    Така, значи излиза, че автомобилите, моторите и мотопедите са освободени от данък, а всичко останало с електродвигател , включително и малките електромобили категория L7e (четириколесни пътни превозни средства с електродвигател), които са точно между мотор и автомобил трябва да плащат данък.
    Къде е логиката ?
    Моля ви всички, които имат електрозадвижвани МПС кат. L7e да споделят каква е ситуацията с данъците при тях.

    IMGP7106_2.jpg

    Ха сега “НОВО ДВАЙСЕ” за данъка !
    Тези дни получих писмо от общината ми (Илинден), че дължа данък за електрическото си превозно средство (Reva).
    Миналата година по това време го регистрирах, и тогава ми казаха , че дължа данък. Учтиво им посочих, че това е електромобил и те казаха, че ще го коригират. За целта подадох специална допълнителна декларация и след няколко седмици ми сторнираха данъка. Тази година обаче отново се оказа, че дължа данък, и устно попитах защо, след като е електромобил. Не можаха да ми обяснят, казаха, че ще проверяват. И така проверяваха над 4 месеца, докато тази седмица получих следното писмо (вж. картинката по-долу).

    Така, значи излиза, че автомобилите, моторите и мотопедите са освободени от данък, а всичко останало с електродвигател , включително и малките електромобили категория L7e (четириколесни пътни превозни средства с електродвигател), които са точно между мотор и автомобил трябва да плащат данък.
    Къде е логиката ?
    Моля ви всички, които имат електрозадвижвани МПС кат. L7e да споделят каква е ситуацията с данъците при тях.

    IMGP7106_2.jpg

    in reply to: L7E електромобил и ГТП #35365

    Поредният пълен абсурд. Как е възможно да има няколко действащи пункта за ГТП, но нито един да няма лиценз за L7e?
    Това значи, че и за мотори няма, следователно всички мотори и АТВ в Козлодуй и околните села ще останат без технически преглед?
    Но действително и в София това е проблем – над 80% от пунктовете за ГТП не работят с мотори и L7e.

    Между другото, твоето Туизи не е ли сранително ново, че да е имало нужда от преглед досега ? Би следвало 3 години от първоначалната регистрация да не изисква преглед.
    За моторите този срок е 2 години. Всъщност за кат. L7e относно прегледа отново нищо не е споменато. Поради липса на друга графа по подразбиране би следвало да спадне към “леките автомобили”, т.е. на 3-тата, на 5-тата и после всяка година.

    in reply to: L7E електромобил и ГТП #35378

    Поредният пълен абсурд. Как е възможно да има няколко действащи пункта за ГТП, но нито един да няма лиценз за L7e?
    Това значи, че и за мотори няма, следователно всички мотори и АТВ в Козлодуй и околните села ще останат без технически преглед?
    Но действително и в София това е проблем – над 80% от пунктовете за ГТП не работят с мотори и L7e.

    Между другото, твоето Туизи не е ли сранително ново, че да е имало нужда от преглед досега ? Би следвало 3 години от първоначалната регистрация да не изисква преглед.
    За моторите този срок е 2 години. Всъщност за кат. L7e относно прегледа отново нищо не е споменато. Поради липса на друга графа по подразбиране би следвало да спадне към “леките автомобили”, т.е. на 3-тата, на 5-тата и после всяка година.

    in reply to: L7E електромобил и ГТП #35374

    Поредният пълен абсурд. Как е възможно да има няколко действащи пункта за ГТП, но нито един да няма лиценз за L7e?
    Това значи, че и за мотори няма, следователно всички мотори и АТВ в Козлодуй и околните села ще останат без технически преглед?
    Но действително и в София това е проблем – над 80% от пунктовете за ГТП не работят с мотори и L7e.

    Между другото, твоето Туизи не е ли сранително ново, че да е имало нужда от преглед досега ? Би следвало 3 години от първоначалната регистрация да не изисква преглед.
    За моторите този срок е 2 години. Всъщност за кат. L7e относно прегледа отново нищо не е споменато. Поради липса на друга графа по подразбиране би следвало да спадне към “леките автомобили”, т.е. на 3-тата, на 5-тата и после всяка година.

    СУПЕР !
    Много се радвам, че проблемът е открит и колата е в движение.
    Иска ми се някой път да направим среща на клуба и всеки да си дойде с електричката. Аз например съм любопитен да разгледам отвътре и ако може да се повозя в Think и в Aixam и да сравня усещането с моята Рива.
    На пръв поглед си мисля, че и двете (Think и Aixam) ще имат по-добра возия от моята, за ускорение think явно ще е най-добър от трите, но ще ми е интересно да ги видя и усетя на живо.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)