Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • СУПЕР !
    Много се радвам, че проблемът е открит и колата е в движение.
    Иска ми се някой път да направим среща на клуба и всеки да си дойде с електричката. Аз например съм любопитен да разгледам отвътре и ако може да се повозя в Think и в Aixam и да сравня усещането с моята Рива.
    На пръв поглед си мисля, че и двете (Think и Aixam) ще имат по-добра возия от моята, за ускорение think явно ще е най-добър от трите, но ще ми е интересно да ги видя и усетя на живо.

    СУПЕР !
    Много се радвам, че проблемът е открит и колата е в движение.
    Иска ми се някой път да направим среща на клуба и всеки да си дойде с електричката. Аз например съм любопитен да разгледам отвътре и ако може да се повозя в Think и в Aixam и да сравня усещането с моята Рива.
    На пръв поглед си мисля, че и двете (Think и Aixam) ще имат по-добра возия от моята, за ускорение think явно ще е най-добър от трите, но ще ми е интересно да ги видя и усетя на живо.

    Мисля, че по стария правилник срокът за регистрация на МПС беше 1 или 2 месеца. Но по някое време (може би от края на 2014, а може и от по-рано да е било), КАТ започнаха да подават данните за регистрация директно на общините. В този случай, ако всичко е наред, общината не изисква собственика да отиде и да регистрира МПС. И така, АКО ВСИЧКО Е НАРЕД, собственикът няма нужда да прави нищо, освен да си следи за данъците и когато излязат – да си ги плати.
    А аз всъщност отидох да попитам дали трябва специално да регистрирам МПС-то като електрическо, за да не дължа данък. А те казаха, че вече го има заведено на мое име, и настояха че трябва да платя ДАНЪК 36 лв. :ohmy: Докато не им показах големия талон… а после започна чуденката къде е проблемът.
    А ако не бях наясно, може би щях вече да съм си платил данъка, който по закон не дължа.
    Така че ти най-добре си провери да не би и теб да са те завели, хем като електрическо МПС, хем да дължиш и данък за две години, плюс лихви. 😉

    За извънградските винетки и аз чух, че са безплатни, но никъде не видях черно на бяло написано като текст на закон или някаква друга наредба. Та ако някой знае повече – моля да напише един-два реда по въпроса.

    Мисля, че по стария правилник срокът за регистрация на МПС беше 1 или 2 месеца. Но по някое време (може би от края на 2014, а може и от по-рано да е било), КАТ започнаха да подават данните за регистрация директно на общините. В този случай, ако всичко е наред, общината не изисква собственика да отиде и да регистрира МПС. И така, АКО ВСИЧКО Е НАРЕД, собственикът няма нужда да прави нищо, освен да си следи за данъците и когато излязат – да си ги плати.
    А аз всъщност отидох да попитам дали трябва специално да регистрирам МПС-то като електрическо, за да не дължа данък. А те казаха, че вече го има заведено на мое име, и настояха че трябва да платя ДАНЪК 36 лв. :ohmy: Докато не им показах големия талон… а после започна чуденката къде е проблемът.
    А ако не бях наясно, може би щях вече да съм си платил данъка, който по закон не дължа.
    Така че ти най-добре си провери да не би и теб да са те завели, хем като електрическо МПС, хем да дължиш и данък за две години, плюс лихви. 😉

    За извънградските винетки и аз чух, че са безплатни, но никъде не видях черно на бяло написано като текст на закон или някаква друга наредба. Та ако някой знае повече – моля да напише един-два реда по въпроса.

    Мисля, че по стария правилник срокът за регистрация на МПС беше 1 или 2 месеца. Но по някое време (може би от края на 2014, а може и от по-рано да е било), КАТ започнаха да подават данните за регистрация директно на общините. В този случай, ако всичко е наред, общината не изисква собственика да отиде и да регистрира МПС. И така, АКО ВСИЧКО Е НАРЕД, собственикът няма нужда да прави нищо, освен да си следи за данъците и когато излязат – да си ги плати.
    А аз всъщност отидох да попитам дали трябва специално да регистрирам МПС-то като електрическо, за да не дължа данък. А те казаха, че вече го има заведено на мое име, и настояха че трябва да платя ДАНЪК 36 лв. :ohmy: Докато не им показах големия талон… а после започна чуденката къде е проблемът.
    А ако не бях наясно, може би щях вече да съм си платил данъка, който по закон не дължа.
    Така че ти най-добре си провери да не би и теб да са те завели, хем като електрическо МПС, хем да дължиш и данък за две години, плюс лихви. 😉

    За извънградските винетки и аз чух, че са безплатни, но никъде не видях черно на бяло написано като текст на закон или някаква друга наредба. Та ако някой знае повече – моля да напише един-два реда по въпроса.

    ЧЕСТИТО !
    Дано да го караш дъъъъълги години без проблеми.
    Аз дори го видях преди десетина дена в Надежда. Най-вероятно е твоя, защото не знам в София дали има друг такъв , особено пък и да вкаран през последния месец. Но доколкото разбрах май в момента не е съвсем в движение. Ако е така – наистина съжалявам да го чуя.

    Think модел 2011-2012 беше един от моите фаворити за ел. кола. Но в крайна сметка взех Reva.
    Think ми хареса заради добрата си мощност, висока скорост (над 100 км/ч) , голям пробег, отличен салон с всякакви екстри, характерни за коли по-висок клас. Хареса ми също, че Финландците са ползвали и стандартни части на Форд, което пък означава по-лесно намиране на тези части.

    Ако можеш напиши какво е положението с колата към момента ?

    ЧЕСТИТО !
    Дано да го караш дъъъъълги години без проблеми.
    Аз дори го видях преди десетина дена в Надежда. Най-вероятно е твоя, защото не знам в София дали има друг такъв , особено пък и да вкаран през последния месец. Но доколкото разбрах май в момента не е съвсем в движение. Ако е така – наистина съжалявам да го чуя.

    Think модел 2011-2012 беше един от моите фаворити за ел. кола. Но в крайна сметка взех Reva.
    Think ми хареса заради добрата си мощност, висока скорост (над 100 км/ч) , голям пробег, отличен салон с всякакви екстри, характерни за коли по-висок клас. Хареса ми също, че Финландците са ползвали и стандартни части на Форд, което пък означава по-лесно намиране на тези части.

    Ако можеш напиши какво е положението с колата към момента ?

    ЧЕСТИТО !
    Дано да го караш дъъъъълги години без проблеми.
    Аз дори го видях преди десетина дена в Надежда. Най-вероятно е твоя, защото не знам в София дали има друг такъв , особено пък и да вкаран през последния месец. Но доколкото разбрах май в момента не е съвсем в движение. Ако е така – наистина съжалявам да го чуя.

    Think модел 2011-2012 беше един от моите фаворити за ел. кола. Но в крайна сметка взех Reva.
    Think ми хареса заради добрата си мощност, висока скорост (над 100 км/ч) , голям пробег, отличен салон с всякакви екстри, характерни за коли по-висок клас. Хареса ми също, че Финландците са ползвали и стандартни части на Форд, което пък означава по-лесно намиране на тези части.

    Ако можеш напиши какво е положението с колата към момента ?

    Годината е 2015, месецът – юли и познайте – все още има проблеми с регистрацията в общините и с нулевия данък.
    Община Илинден (София-град) – в декларацията редът все още го няма, аз трябваше да го дописвам на ръка.

    Основният проблем беше, че в общината са получили данните от КАТ коректно – и в системата на общината наистина пише, че е електрическо возило… НО въпреки това на компютрите им излиза , че дължа данък от 36 лв за периода от регистрацията в кат (месец юни) до края на годината.
    Абсолютен ЦИРК !!!

    Та заради това трябваше да подавам коригираща декларация.
    Гледаха талона, гледаха компютрите, чудиха се и … нищо … Накрая казаха, че трябвало програмистите да погледнат проблема, а те ще ми се обадят допълнително. След 3-4 дни получих обаждане по телефона, че са “оправили” проблема и няма да дължа данък за 2015 година. НО изрично ме предупредиха догодина (2016) да проверя лично да не би да ми се появи пак някакъв данък за плащане ?! Явно не са оправили проблема, а само са го замазали.

    И като стана въпрос за законодателство – някой да знае как стои въпросът с ВИНЕТКИТЕ за ИЗВЪНГРАДСКО ?
    Става дума за РИВА, – тя е категория L7e, и по закона за винетките май трябва да се купи винетка за L7e, но пък за електрическо возило и винетка никъде нищо не пише в закона.
    През 2012 бяха казали твърдо, че няма да има данък и няма да има и винетки за нас. Данъкът криво-ляво са го докарали, а за ВИНЕТКИТЕ някой да знае?
    Питам, защото имам намерение да пътувам тези дни извън София с Ривата. 🙂

    Годината е 2015, месецът – юли и познайте – все още има проблеми с регистрацията в общините и с нулевия данък.
    Община Илинден (София-град) – в декларацията редът все още го няма, аз трябваше да го дописвам на ръка.

    Основният проблем беше, че в общината са получили данните от КАТ коректно – и в системата на общината наистина пише, че е електрическо возило… НО въпреки това на компютрите им излиза , че дължа данък от 36 лв за периода от регистрацията в кат (месец юни) до края на годината.
    Абсолютен ЦИРК !!!

    Та заради това трябваше да подавам коригираща декларация.
    Гледаха талона, гледаха компютрите, чудиха се и … нищо … Накрая казаха, че трябвало програмистите да погледнат проблема, а те ще ми се обадят допълнително. След 3-4 дни получих обаждане по телефона, че са “оправили” проблема и няма да дължа данък за 2015 година. НО изрично ме предупредиха догодина (2016) да проверя лично да не би да ми се появи пак някакъв данък за плащане ?! Явно не са оправили проблема, а само са го замазали.

    И като стана въпрос за законодателство – някой да знае как стои въпросът с ВИНЕТКИТЕ за ИЗВЪНГРАДСКО ?
    Става дума за РИВА, – тя е категория L7e, и по закона за винетките май трябва да се купи винетка за L7e, но пък за електрическо возило и винетка никъде нищо не пише в закона.
    През 2012 бяха казали твърдо, че няма да има данък и няма да има и винетки за нас. Данъкът криво-ляво са го докарали, а за ВИНЕТКИТЕ някой да знае?
    Питам, защото имам намерение да пътувам тези дни извън София с Ривата. 🙂

    Годината е 2015, месецът – юли и познайте – все още има проблеми с регистрацията в общините и с нулевия данък.
    Община Илинден (София-град) – в декларацията редът все още го няма, аз трябваше да го дописвам на ръка.

    Основният проблем беше, че в общината са получили данните от КАТ коректно – и в системата на общината наистина пише, че е електрическо возило… НО въпреки това на компютрите им излиза , че дължа данък от 36 лв за периода от регистрацията в кат (месец юни) до края на годината.
    Абсолютен ЦИРК !!!

    Та заради това трябваше да подавам коригираща декларация.
    Гледаха талона, гледаха компютрите, чудиха се и … нищо … Накрая казаха, че трябвало програмистите да погледнат проблема, а те ще ми се обадят допълнително. След 3-4 дни получих обаждане по телефона, че са “оправили” проблема и няма да дължа данък за 2015 година. НО изрично ме предупредиха догодина (2016) да проверя лично да не би да ми се появи пак някакъв данък за плащане ?! Явно не са оправили проблема, а само са го замазали.

    И като стана въпрос за законодателство – някой да знае как стои въпросът с ВИНЕТКИТЕ за ИЗВЪНГРАДСКО ?
    Става дума за РИВА, – тя е категория L7e, и по закона за винетките май трябва да се купи винетка за L7e, но пък за електрическо возило и винетка никъде нищо не пише в закона.
    През 2012 бяха казали твърдо, че няма да има данък и няма да има и винетки за нас. Данъкът криво-ляво са го докарали, а за ВИНЕТКИТЕ някой да знае?
    Питам, защото имам намерение да пътувам тези дни извън София с Ривата. 🙂

    Ривата ДОЙДЕ !!! 🙂
    Моделът е: Mahindra Reva i Delux – и е фабрично с литий.
    Аз не знам кое точно й е делукс, защото няма доста от екстрите, които имат другите – подгряване и охлаждане на седалките, климатик … няма такива екстри. За сметка на това има печка на дизел. 🙂

    След ДВА ДНИ (!!!) разправии в КАТ – София, най накрая е официално регистрирана. Но за одисеята в КАТ – после.

    Днес я покарах, ДОВОЛЕН съм ! 🙂
    Днешните ми изпитания из София показаха: Макс скорост – 85 км/ч на равно и 90 на спускане в НОРМАЛЕН режим. В режим Бууст май няма разлика за максималната.
    За съжаление не знам с какъв капацитет са й акумулаторите. Пристигна заредена на около 80%, аз днес изминах 30 км, и все още имам около 45% заряд Което ми изглежда доста добре.

    Все още остава проблемът как да зареждам пред блока (т.е. на местата, където живея и работя).

    Очаквам мнения и препоръки… 🙂

    Attachments:
    • Reva_i_02.jpg

    Ривата ДОЙДЕ !!! 🙂
    Моделът е: Mahindra Reva i Delux – и е фабрично с литий.
    Аз не знам кое точно й е делукс, защото няма доста от екстрите, които имат другите – подгряване и охлаждане на седалките, климатик … няма такива екстри. За сметка на това има печка на дизел. 🙂

    След ДВА ДНИ (!!!) разправии в КАТ – София, най накрая е официално регистрирана. Но за одисеята в КАТ – после.

    Днес я покарах, ДОВОЛЕН съм ! 🙂
    Днешните ми изпитания из София показаха: Макс скорост – 85 км/ч на равно и 90 на спускане в НОРМАЛЕН режим. В режим Бууст май няма разлика за максималната.
    За съжаление не знам с какъв капацитет са й акумулаторите. Пристигна заредена на около 80%, аз днес изминах 30 км, и все още имам около 45% заряд Което ми изглежда доста добре.

    Все още остава проблемът как да зареждам пред блока (т.е. на местата, където живея и работя).

    Очаквам мнения и препоръки… 🙂

    Attachments:
    • Reva_i_02.jpg

    Ривата ДОЙДЕ !!! 🙂
    Моделът е: Mahindra Reva i Delux – и е фабрично с литий.
    Аз не знам кое точно й е делукс, защото няма доста от екстрите, които имат другите – подгряване и охлаждане на седалките, климатик … няма такива екстри. За сметка на това има печка на дизел. 🙂

    След ДВА ДНИ (!!!) разправии в КАТ – София, най накрая е официално регистрирана. Но за одисеята в КАТ – после.

    Днес я покарах, ДОВОЛЕН съм ! 🙂
    Днешните ми изпитания из София показаха: Макс скорост – 85 км/ч на равно и 90 на спускане в НОРМАЛЕН режим. В режим Бууст май няма разлика за максималната.
    За съжаление не знам с какъв капацитет са й акумулаторите. Пристигна заредена на около 80%, аз днес изминах 30 км, и все още имам около 45% заряд Което ми изглежда доста добре.

    Все още остава проблемът как да зареждам пред блока (т.е. на местата, където живея и работя).

    Очаквам мнения и препоръки… 🙂

    Attachments:
    • Reva_i_02.jpg

    Благодаря много за информацията за КАТ, за стикери и други подобни.
    Ще проверя и Фулчарджър какво точно ще ми предложат, но като гледам по отзивите, явно не са най-добрата опция.
    Аз планирах да си направя и моя зарядна станция пред блока, че все някъде ще трябва да зареждам.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)