Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Зарядни станции в БГ #38294
    megamyrzel
    Member

    Връзката между електромобил и обществена зарядна станция не е както между автомобил и бензиностанция. 85-90% от зареждането се случва в къщи или в офисен гараж на евтина електроенергия. Идеята на бързите зарядни станции, поне за мен, е да ти помогнат при дълго пътуване, което за повечето хора не е всекидневно. Т.е. дори и в няколкото случая за пътуване “до морето” да плащаш колкото за гориво, цялостната сметка пак ще е много по-благоприятна от бензин/дизел, без дори да отчиташ много по-приятното каране на електромобил в сравнение с автомобил с ДВГ. Ако пък пътуваш толкова често, че ти се налага редовно да зареждаш на бързи правотокови станции, с увеличаването на конкуренцията е много вероятно провайдър да може да ти предложи абонамент, който да е от полза и за двете страни. Значителна част от стойността на зареждането може да бъде намалена през увеличаване на интензитета на използване на станцията, а като прибавиш и възможността в такъв случай електроенергията да бъде договаряна на едро от търговец, картината може доста да се промени.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38172
    megamyrzel
    Member

    Говорих с Весела, станциите на Фулчарджър по бензиностанциите на Газпром още не са пуснати официално. Предстои да направят медийна кампания и да обявят въвеждане в експлоатация и условия и начин на зареждане.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #38174
    megamyrzel
    Member

    Говорих с Весела, станциите на Фулчарджър по бензиностанциите на Газпром още не са пуснати официално. Предстои да направят медийна кампания и да обявят въвеждане в експлоатация и условия и начин на зареждане.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37387
    megamyrzel
    Member

    Никой няма да зарежда изцяло на обществено-достъпни станции на оператори. Голямата част от зареждането ще си остане по домове/офиси със съответната цена на електроенергията, в най-добрия случай на нощна тарифа или по тарифа на търговец, към момента някъде към BGN 0.12-0.15/kWh. Затова всеки, който смята икономика на мрежа от зарядни станции, ще заложи интензивност на използване, доста по-различна от тази на бензиностанциите, през които задължително минаваш с автомобил. При комбинацията от зареждане вкъщи / в офис и на обществени станции, средната цена на енергията в много малко случаи би могла излезе над цената, плащана в момента за бензин/дизел.

    Същевременно, билингът при услуга “зареждане” може да бъде много динамичен. Лека аналогия с плановете на мобилните оператори показва, че може да има разнообразна сегментация по различни критерии, особено с увеличаване на броя на електромобилите и използването на обществени зарядни станции и амортизацията на част от първоначалната инвестиция. За разлика от комуникациите, тук винаги цената ще бъде подпряна отдолу от цената на електроенергията, но тя пък в някои условия може да слиза доста надолу (справка: http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=356).

    Както вече няколко пъти казаха по-горе, пазарът ще намери равновесието между търсене и предлагане.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37385
    megamyrzel
    Member

    Никой няма да зарежда изцяло на обществено-достъпни станции на оператори. Голямата част от зареждането ще си остане по домове/офиси със съответната цена на електроенергията, в най-добрия случай на нощна тарифа или по тарифа на търговец, към момента някъде към BGN 0.12-0.15/kWh. Затова всеки, който смята икономика на мрежа от зарядни станции, ще заложи интензивност на използване, доста по-различна от тази на бензиностанциите, през които задължително минаваш с автомобил. При комбинацията от зареждане вкъщи / в офис и на обществени станции, средната цена на енергията в много малко случаи би могла излезе над цената, плащана в момента за бензин/дизел.

    Същевременно, билингът при услуга “зареждане” може да бъде много динамичен. Лека аналогия с плановете на мобилните оператори показва, че може да има разнообразна сегментация по различни критерии, особено с увеличаване на броя на електромобилите и използването на обществени зарядни станции и амортизацията на част от първоначалната инвестиция. За разлика от комуникациите, тук винаги цената ще бъде подпряна отдолу от цената на електроенергията, но тя пък в някои условия може да слиза доста надолу (справка: http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=356).

    Както вече няколко пъти казаха по-горе, пазарът ще намери равновесието между търсене и предлагане.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37222
    megamyrzel
    Member

    има я, работи, още известно време ще е безплатна заради тестовете на билинга, бягайте към Гърция и я пробвайте час по скоро

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37221
    megamyrzel
    Member

    има я, работи, още известно време ще е безплатна заради тестовете на билинга, бягайте към Гърция и я пробвайте час по скоро

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37211
    megamyrzel
    Member

    има я, работи, още известно време ще е безплатна заради тестовете на билинга, бягайте към Гърция и я пробвайте час по скоро

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37080
    megamyrzel
    Member

    Заредих на КИА малко по-рано същия ден. Бях на 60% и отначало зареждаше с към 11-12 kW. Зареждах докъм 78%, накрая капеше със 7kW. След това пътувах и с 12 км оставащ пробег стигнах до Лидл. Не погледнах колко процента е акумулатора в началото на зареждането, може би към 10% или по-малко. След 30 мин беше заредил към 13 kWh, след още 7 минути – 14kWh и нещо, тогава трябваше да тръгвам.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37072
    megamyrzel
    Member

    Заредих на КИА малко по-рано същия ден. Бях на 60% и отначало зареждаше с към 11-12 kW. Зареждах докъм 78%, накрая капеше със 7kW. След това пътувах и с 12 км оставащ пробег стигнах до Лидл. Не погледнах колко процента е акумулатора в началото на зареждането, може би към 10% или по-малко. След 30 мин беше заредил към 13 kWh, след още 7 минути – 14kWh и нещо, тогава трябваше да тръгвам.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37084
    megamyrzel
    Member

    Заредих на КИА малко по-рано същия ден. Бях на 60% и отначало зареждаше с към 11-12 kW. Зареждах докъм 78%, накрая капеше със 7kW. След това пътувах и с 12 км оставащ пробег стигнах до Лидл. Не погледнах колко процента е акумулатора в началото на зареждането, може би към 10% или по-малко. След 30 мин беше заредил към 13 kWh, след още 7 минути – 14kWh и нещо, тогава трябваше да тръгвам.

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37061
    megamyrzel
    Member

    Аз заредих eNV200 преди два дни без проблем на CHAdeMO-то на Лидл. Сякаш не беше с 50 kW, не засякох с колко точно, но работеше. С каква машина си, може да питаме доставчика и инсталаторите какъв може да е проблема и дали може да се реши?

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37060
    megamyrzel
    Member

    Аз заредих eNV200 преди два дни без проблем на CHAdeMO-то на Лидл. Сякаш не беше с 50 kW, не засякох с колко точно, но работеше. С каква машина си, може да питаме доставчика и инсталаторите какъв може да е проблема и дали може да се реши?

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37054
    megamyrzel
    Member

    Аз заредих eNV200 преди два дни без проблем на CHAdeMO-то на Лидл. Сякаш не беше с 50 kW, не засякох с колко точно, но работеше. С каква машина си, може да питаме доставчика и инсталаторите какъв може да е проблема и дали може да се реши?

    in reply to: Зарядни станции в БГ #37041
    megamyrzel
    Member

    Иди на бързата на Лидл на Андрей Сахаров, безплатна е http://www.vsichkotok.bg/zariadni/detail/71/stancii/България/София/София

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)