Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Николай ИвановMember
Днес научих интересно инфо. Сервизиране или подмяна на батерията на електромобил на Рено. При подобен случай се изпраща сервизен камион от Франция, който кара само батерията и НИЩО друго. Батерията е капсулована, сервиза няма право да я отваря, може само да я свали от автомобила. Всички ремонти по нея като подмяна на клетки или електроника се правят само в завода, и после я връщат обратно. Явно има причина за високата цена на батериите, все пак осем годишната гаранция влиза в тази цена.
Николай ИвановMemberДнес научих интересно инфо. Сервизиране или подмяна на батерията на електромобил на Рено. При подобен случай се изпраща сервизен камион от Франция, който кара само батерията и НИЩО друго. Батерията е капсулована, сервиза няма право да я отваря, може само да я свали от автомобила. Всички ремонти по нея като подмяна на клетки или електроника се правят само в завода, и после я връщат обратно. Явно има причина за високата цена на батериите, все пак осем годишната гаранция влиза в тази цена.
Николай ИвановMemberДнес научих интересно инфо. Сервизиране или подмяна на батерията на електромобил на Рено. При подобен случай се изпраща сервизен камион от Франция, който кара само батерията и НИЩО друго. Батерията е капсулована, сервиза няма право да я отваря, може само да я свали от автомобила. Всички ремонти по нея като подмяна на клетки или електроника се правят само в завода, и после я връщат обратно. Явно има причина за високата цена на батериите, все пак осем годишната гаранция влиза в тази цена.
Николай ИвановMemberДнес научих интересно инфо. Сервизиране или подмяна на батерията на електромобил на Рено. При подобен случай се изпраща сервизен камион от Франция, който кара само батерията и НИЩО друго. Батерията е капсулована, сервиза няма право да я отваря, може само да я свали от автомобила. Всички ремонти по нея като подмяна на клетки или електроника се правят само в завода, и после я връщат обратно. Явно има причина за високата цена на батериите, все пак осем годишната гаранция влиза в тази цена.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]
Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]
Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.
Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=891]Пиковете са само мое предположение на база опита ми с литиеви батерии. Възможно е да ги има, но може и да ги няма – не знам как е конструирана батерията и най-вече електрониката към нея (в нея), ако изобщо я има… Ако я има, логически погледнато, зарядът трябва да става с еднакъв ток в по-голямата част от времето и към последната 1/4 – 1/5 от капацитета на батерията плавно да намаля, като в началото е вероятно да има пик(ове). Би трябвало да има и някаква сонда (или няколко сонди) за измерване на температурата при заряд и разряд.
В другата тема (Неща от нета) съм постнал една такава батерийка, но постът ми не се вижда. Не знам каква е причината…Пак казвам – само хипотези на база личен опит, който няма нищо общо с електромобилите, но има общо с подобни батерии. Ако трябва да съм 100% сигурен в безопасността на една такава батерия, ще я зареждам само докато е пред очите ми, в стъклоплатена торба и всичко това в керамичен съд.
Ето защо:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zQheOtdCTjs[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=k9mcNvOGKtI[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=gz3hCqjk4yc[/video][/quote]Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим. Колкото до Туизи мога да дам следнато инфо – при много студено време, например -15 градуса, при зареждане не се включва вентилатора на охлаждането веднага, а с малко закъснение. Даже си спомням, че при подобния единствен случай тази зима за момент помислих, че не се зарежда батерията. След зареждане, ако е топло времето, при изключване от контакта вентилатора продължава да работи още известно време. Предполагам че лятото това време ще е доста по-дълго. Което ме кара да мисля, че в батерията има датчик за температура. Още повече че на таблото има индикатор за проблем с батерията и книжката се споменато, че той може да се включи и при прегряване на батерията.
Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? 🙁Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=891]Пиковете са само мое предположение на база опита ми с литиеви батерии. Възможно е да ги има, но може и да ги няма – не знам как е конструирана батерията и най-вече електрониката към нея (в нея), ако изобщо я има… Ако я има, логически погледнато, зарядът трябва да става с еднакъв ток в по-голямата част от времето и към последната 1/4 – 1/5 от капацитета на батерията плавно да намаля, като в началото е вероятно да има пик(ове). Би трябвало да има и някаква сонда (или няколко сонди) за измерване на температурата при заряд и разряд.
В другата тема (Неща от нета) съм постнал една такава батерийка, но постът ми не се вижда. Не знам каква е причината…Пак казвам – само хипотези на база личен опит, който няма нищо общо с електромобилите, но има общо с подобни батерии. Ако трябва да съм 100% сигурен в безопасността на една такава батерия, ще я зареждам само докато е пред очите ми, в стъклоплатена торба и всичко това в керамичен съд.
Ето защо:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zQheOtdCTjs[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=k9mcNvOGKtI[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=gz3hCqjk4yc[/video][/quote]Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим. Колкото до Туизи мога да дам следнато инфо – при много студено време, например -15 градуса, при зареждане не се включва вентилатора на охлаждането веднага, а с малко закъснение. Даже си спомням, че при подобния единствен случай тази зима за момент помислих, че не се зарежда батерията. След зареждане, ако е топло времето, при изключване от контакта вентилатора продължава да работи още известно време. Предполагам че лятото това време ще е доста по-дълго. Което ме кара да мисля, че в батерията има датчик за температура. Още повече че на таблото има индикатор за проблем с батерията и книжката се споменато, че той може да се включи и при прегряване на батерията.
Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? 🙁 -
AuthorPosts