Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Николай ИвановMember
[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.Николай ИвановMember[quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане. -
AuthorPosts