Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1,441 through 1,455 (of 1,890 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Всичко за Туизи #24168

    [quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
    Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
    Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.

    in reply to: Всичко за Туизи #24217

    [quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
    Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
    Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.

    in reply to: Всичко за Туизи #24225

    [quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
    Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
    Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24089

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24090

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24093

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24103

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24111

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24115

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24121

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24170

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Model S – Tesla Motors #24181

    Чета американския форум за Тесла и чак не ме се вярва. Почти няма хора, оплакващи се от проблеми със своите автомобили. 30-40-50 хил. мили и никакви проблеми. Само дреболии – неотварящи се огледала, скърцащи спирачки, едно оплакване за автомобил, който не се зарежда от суперчарджър и няколко други дреболии. Има само един сериозен дефект, който се повтаря при много автомобила. Проблемът с 12 волтовия акумулатор. Тесла го подменя с нов модел, и новия пак дава дефекти. Още не съм прочел целия форум, може би ще открия и други типични проблеми.

    in reply to: Всичко за Туизи #24104

    Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.

    in reply to: Всичко за Туизи #24109

    Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.

    in reply to: Всичко за Туизи #24155

    Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.

Viewing 15 posts - 1,441 through 1,455 (of 1,890 total)