Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
ПЕТЪР ПЕТРОВMember
Сметката на Младен ще излезе много близо до истината. Тесла продава втория модул на Модел S с мощност 11kW за 1000$. Като се опитам да си представя каква им е надценката реалната цена е не повече от 700$. 5 модула х 700$ = 3500$
Кабели и управление /по доставни цени/ 1500$.
Общо 5000$
И когато е евтино винаги се поставя ВЪПРОСА ЗА КАЧЕСТВОТО? … е това е с качеството на Тесла /а какво е качеството на Тесла тепърва ни предстои да разберем???/ПЕТЪР ПЕТРОВMemberКато виждам темповете на изграждане, е пълна заблуда да вземеш кола с пробег 70-80 км и да се надяваш на зарядна инфраструктура за междуградско пътуване. Това ще са само СУПЕР икономични градски коли /за сега/???
Най бързо изграждане на мрежа – ИДЕЯ видяна някъде из нета /ВЕРОЯТНО ТЪПА?/
“Държавата с Нормативен акт/??/ задължава всяка бензиностанция да изгради зареждачка /с мин. 50kW DC/ …. ииии готово”Баба ми казваше: “Гладна кокошка просо сънува” и ние така
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberКато виждам темповете на изграждане, е пълна заблуда да вземеш кола с пробег 70-80 км и да се надяваш на зарядна инфраструктура за междуградско пътуване. Това ще са само СУПЕР икономични градски коли /за сега/???
Най бързо изграждане на мрежа – ИДЕЯ видяна някъде из нета /ВЕРОЯТНО ТЪПА?/
“Държавата с Нормативен акт/??/ задължава всяка бензиностанция да изгради зареждачка /с мин. 50kW DC/ …. ииии готово”Баба ми казваше: “Гладна кокошка просо сънува” и ние така
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberКато виждам темповете на изграждане, е пълна заблуда да вземеш кола с пробег 70-80 км и да се надяваш на зарядна инфраструктура за междуградско пътуване. Това ще са само СУПЕР икономични градски коли /за сега/???
Най бързо изграждане на мрежа – ИДЕЯ видяна някъде из нета /ВЕРОЯТНО ТЪПА?/
“Държавата с Нормативен акт/??/ задължава всяка бензиностанция да изгради зареждачка /с мин. 50kW DC/ …. ииии готово”Баба ми казваше: “Гладна кокошка просо сънува” и ние така
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberпо въпроса за 500-те зарядни станции…
Вече бях писал, че 5 станции са достатъчно за СТАРТ с “джобни” пари, но ако сме по сериозни СЪВРЕМЕННИТЕ електромобили трябва да изминават е едно зареждане минимум 300 км /Тесла 3, Опел-Ампера, Шевролет-Болт и т.н/. Следователно зарядна МЕЖДУГРАДСКА ИНФРАСТРУКТУРА /а не домашни или градски зареждачки/ трябва да се изгради през 250 км. Без да имам претенции за точност, но за България ще са достатъчни /като начало/ 15 БЪРЗИ зарядни станции /DC min. 50 kW/ с възможност за зареждане на мин. 4 автомобила едновременно /две CHAdeMO станции за по два автомобила/. По груба оценка това е около 600 000 евро, с допълнителни СМР да стане тройно – 2 000 000 Евро – Смешна инвестиция за държава като България, където 1 км магистрала струва повече. Въпрос на политическо решение за развитие на екологичен транспорт. А до 2025 броя на Станциите да се утрои и повиши МОЩНОСТТА!
НО ИЗГРАЖДАНЕТО НА 500 БАВНИ СТАНЦИЙКИ С НИСКА МОЩНОСТ НЯМА РЕАЛНА ПОЛЗА?
PS Извинявам се, че това е тема …от нета 2017. Ако Мартин може/и иска да премести коментара в Темата за инфраструктурата.
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberпо въпроса за 500-те зарядни станции…
Вече бях писал, че 5 станции са достатъчно за СТАРТ с “джобни” пари, но ако сме по сериозни СЪВРЕМЕННИТЕ електромобили трябва да изминават е едно зареждане минимум 300 км /Тесла 3, Опел-Ампера, Шевролет-Болт и т.н/. Следователно зарядна МЕЖДУГРАДСКА ИНФРАСТРУКТУРА /а не домашни или градски зареждачки/ трябва да се изгради през 250 км. Без да имам претенции за точност, но за България ще са достатъчни /като начало/ 15 БЪРЗИ зарядни станции /DC min. 50 kW/ с възможност за зареждане на мин. 4 автомобила едновременно /две CHAdeMO станции за по два автомобила/. По груба оценка това е около 600 000 евро, с допълнителни СМР да стане тройно – 2 000 000 Евро – Смешна инвестиция за държава като България, където 1 км магистрала струва повече. Въпрос на политическо решение за развитие на екологичен транспорт. А до 2025 броя на Станциите да се утрои и повиши МОЩНОСТТА!
НО ИЗГРАЖДАНЕТО НА 500 БАВНИ СТАНЦИЙКИ С НИСКА МОЩНОСТ НЯМА РЕАЛНА ПОЛЗА?
PS Извинявам се, че това е тема …от нета 2017. Ако Мартин може/и иска да премести коментара в Темата за инфраструктурата.
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberпо въпроса за 500-те зарядни станции…
Вече бях писал, че 5 станции са достатъчно за СТАРТ с “джобни” пари, но ако сме по сериозни СЪВРЕМЕННИТЕ електромобили трябва да изминават е едно зареждане минимум 300 км /Тесла 3, Опел-Ампера, Шевролет-Болт и т.н/. Следователно зарядна МЕЖДУГРАДСКА ИНФРАСТРУКТУРА /а не домашни или градски зареждачки/ трябва да се изгради през 250 км. Без да имам претенции за точност, но за България ще са достатъчни /като начало/ 15 БЪРЗИ зарядни станции /DC min. 50 kW/ с възможност за зареждане на мин. 4 автомобила едновременно /две CHAdeMO станции за по два автомобила/. По груба оценка това е около 600 000 евро, с допълнителни СМР да стане тройно – 2 000 000 Евро – Смешна инвестиция за държава като България, където 1 км магистрала струва повече. Въпрос на политическо решение за развитие на екологичен транспорт. А до 2025 броя на Станциите да се утрои и повиши МОЩНОСТТА!
НО ИЗГРАЖДАНЕТО НА 500 БАВНИ СТАНЦИЙКИ С НИСКА МОЩНОСТ НЯМА РЕАЛНА ПОЛЗА?
PS Извинявам се, че това е тема …от нета 2017. Ако Мартин може/и иска да премести коментара в Темата за инфраструктурата.
ПЕТЪР ПЕТРОВMember“Американска мечта” за $25 000. Повече от 70% от Модел 3.
Ако ги даваха комплект заедно с колата за $35к супер?ПЕТЪР ПЕТРОВMember“Американска мечта” за $25 000. Повече от 70% от Модел 3.
Ако ги даваха комплект заедно с колата за $35к супер?ПЕТЪР ПЕТРОВMember“Американска мечта” за $25 000. Повече от 70% от Модел 3.
Ако ги даваха комплект заедно с колата за $35к супер?ПЕТЪР ПЕТРОВMemberА 20 kW /CHAdeMO/ колко да е бързо? Нямам идея, но не ми звучи да е много бързо.
-
AuthorPosts