Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
ПЕТЪР ПЕТРОВMember
Зимата, както се вижда дойде изведнъж. Синоптиците казаха 10 см. а на нашата улица снега беше 30 см.
Но все пак по голямата част бързо се стопи и сега има малко.
Та какво исках да разкажа.Първо каране на сняг и на лед с Тесла Х.
Излишно е да казвам, че улиците в махалата не бяха чистени въобще. А някои са доста стръмни.
Изкарвам от гаража с вълнение да разбера, като е Тесла джип/SUV/, колко е джип и колко 4х4?
Карам по равното – върви нормално, е това не е новост всички го могат. Избирам най стръмната улица на около – Шумако и давам право нагоре. Катери без напрежение. Тук разликата по скоро е в тишината с която катери. Нали знаете на стръмно даже автоматика включва ниска предавка и колата доста “ръмжи”.
Стоварвам “пътниците” и вече сам и малко по смел решавам да пробвам нещо. Спирам на едно стръмно и вече отъпкано и излъскано място и давам рязко “газ” да видя как ще превъртят гумите.
ГАЗ и …. нищо колата потегля плавно/бавно/ и никакво превъртане. Спирам и нов опит и … пак същото.
Мисля си … електроника, електроника, а ма въобще да не превърти?? … може нещо да се е повредило?
Карам карам по нанадолното с “повишено внимание”, защото нагоре 4х4 , но надолу и 16х16 няма спиране на леда. Но акселерацията е голям помощник, някак ти е сигурно, ако колата не ускорява сама и не ти се налага да натискаш спирачка.
И излизам на Околовръстното, а то “олизано” и полято, така че чист мокър асфалт. А ми е на мисъл за “повредата” при рязкото потегляне и решавам да пробвам пак рязко /без да спирам, така от движение с 50 км/
Е веднага се разбра, че няма повреда. Ускорението се беше върнало в НОРМАТА.
Когато ми изпадне удобен случай ще пробвам и на чист лед.ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗдравейте,
Да разкажа първи впечатления от извънградско каране с модел Х.
София -Априлци-София за един ден. Разстоянието до Априлци 200 км, общо 400. Бях си осигурил в Априлци зареждане за всеки случай на трифазен ток 16А за стандартната мобилна зареждачка на Тесла.
Температурата беше около 12С и валя с прекъсване и на отиване и на връщане. Бях заредил батерията 100% и при тръгването сложих климатика на икономичен режим на 22С.
Идеята ми беше да карам “нормално” спокойно и безопасно – на магистралата 130, след нея 100.
Качването на Витиня със 130 дръпна доста от батерията и прогнозата за това колко километра остават на батерията силно спадна, но спускането “върна оптимизма” като почти през цялото време беше в зелената зона.
След магистралата трафика не беше много натоварен, пътя го знаете. Разхода на ток доста спадна, но истинския рай за батерията дойде след отбивката от главния път през Дебнево. Нов асфалт, без стръмни наклони с доста завой и минаване прес населени места 35 км. Средна скорост от 50 до 80… и в Априлци след изминати 202 км колата показваше, че и остава 53% батерия.
На трифазния контакт колата стоя около 2 часа, /докато си свърша работа/ и с нови 80 км запас спокойно се прибрах в София /малко по бързо от колкото на отиване/ и в гаража батерията показваше 76 км.
Този резултат е малко над мойте очаквания. Ако не се минава през такива изкачвания /Витиня/ колата може да даде и по добри резултати. След две седмици имам път до Сандански 160км. Ще ми бъде интерсно да видя разхода.P.S. Най големите фенове на Тасла са колеги с BMW. Много се радват като изпреварват ;-). Сигурно рядко им се случва да настигнат такава кола.
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗдравейте,
Да разкажа първи впечатления от извънградско каране с модел Х.
София -Априлци-София за един ден. Разстоянието до Априлци 200 км, общо 400. Бях си осигурил в Априлци зареждане за всеки случай на трифазен ток 16А за стандартната мобилна зареждачка на Тесла.
Температурата беше около 12С и валя с прекъсване и на отиване и на връщане. Бях заредил батерията 100% и при тръгването сложих климатика на икономичен режим на 22С.
Идеята ми беше да карам “нормално” спокойно и безопасно – на магистралата 130, след нея 100.
Качването на Витиня със 130 дръпна доста от батерията и прогнозата за това колко километра остават на батерията силно спадна, но спускането “върна оптимизма” като почти през цялото време беше в зелената зона.
След магистралата трафика не беше много натоварен, пътя го знаете. Разхода на ток доста спадна, но истинския рай за батерията дойде след отбивката от главния път през Дебнево. Нов асфалт, без стръмни наклони с доста завой и минаване прес населени места 35 км. Средна скорост от 50 до 80… и в Априлци след изминати 202 км колата показваше, че и остава 53% батерия.
На трифазния контакт колата стоя около 2 часа, /докато си свърша работа/ и с нови 80 км запас спокойно се прибрах в София /малко по бързо от колкото на отиване/ и в гаража батерията показваше 76 км.
Този резултат е малко над мойте очаквания. Ако не се минава през такива изкачвания /Витиня/ колата може да даде и по добри резултати. След две седмици имам път до Сандански 160км. Ще ми бъде интерсно да видя разхода.P.S. Най големите фенове на Тасла са колеги с BMW. Много се радват като изпреварват ;-). Сигурно рядко им се случва да настигнат такава кола.
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗдравейте,
Да разкажа първи впечатления от извънградско каране с модел Х.
София -Априлци-София за един ден. Разстоянието до Априлци 200 км, общо 400. Бях си осигурил в Априлци зареждане за всеки случай на трифазен ток 16А за стандартната мобилна зареждачка на Тесла.
Температурата беше около 12С и валя с прекъсване и на отиване и на връщане. Бях заредил батерията 100% и при тръгването сложих климатика на икономичен режим на 22С.
Идеята ми беше да карам “нормално” спокойно и безопасно – на магистралата 130, след нея 100.
Качването на Витиня със 130 дръпна доста от батерията и прогнозата за това колко километра остават на батерията силно спадна, но спускането “върна оптимизма” като почти през цялото време беше в зелената зона.
След магистралата трафика не беше много натоварен, пътя го знаете. Разхода на ток доста спадна, но истинския рай за батерията дойде след отбивката от главния път през Дебнево. Нов асфалт, без стръмни наклони с доста завой и минаване прес населени места 35 км. Средна скорост от 50 до 80… и в Априлци след изминати 202 км колата показваше, че и остава 53% батерия.
На трифазния контакт колата стоя около 2 часа, /докато си свърша работа/ и с нови 80 км запас спокойно се прибрах в София /малко по бързо от колкото на отиване/ и в гаража батерията показваше 76 км.
Този резултат е малко над мойте очаквания. Ако не се минава през такива изкачвания /Витиня/ колата може да даде и по добри резултати. След две седмици имам път до Сандански 160км. Ще ми бъде интерсно да видя разхода.P.S. Най големите фенове на Тасла са колеги с BMW. Много се радват като изпреварват ;-). Сигурно рядко им се случва да настигнат такава кола.
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberА ДАНО, АМА НА ДАЛИ… както се казваше в един стар виц.
От картата на сайта на Тесла се вижда, че в момента най близката SC се прави в Загреб /там имат още 2 заради западните туристи по морето/. До България има да минат през цяла Сърбия с поне 3 SC /още един в Хърватска, в Белград и Ниш/ и още 1 при Нови Сад . Като гледам тяхната карта София не им е точка за SC, а някъде около Ихтиман?? С идея да се хване потока за Турция.
С две думи НЕ СМЕ ИМ ПРИОРИТЕТ и то е разбираемо. За зареждането в БГ трябва да се оправяме сами.
Виж, ако направят ServiceCenter ще е супер добре! И на Околовръстното ще е ИДЕАЛНО 😉 /много ще ми е удобно, ама да не се налага/ПЕТЪР ПЕТРОВMemberА ДАНО, АМА НА ДАЛИ… както се казваше в един стар виц.
От картата на сайта на Тесла се вижда, че в момента най близката SC се прави в Загреб /там имат още 2 заради западните туристи по морето/. До България има да минат през цяла Сърбия с поне 3 SC /още един в Хърватска, в Белград и Ниш/ и още 1 при Нови Сад . Като гледам тяхната карта София не им е точка за SC, а някъде около Ихтиман?? С идея да се хване потока за Турция.
С две думи НЕ СМЕ ИМ ПРИОРИТЕТ и то е разбираемо. За зареждането в БГ трябва да се оправяме сами.
Виж, ако направят ServiceCenter ще е супер добре! И на Околовръстното ще е ИДЕАЛНО 😉 /много ще ми е удобно, ама да не се налага/ПЕТЪР ПЕТРОВMemberА ДАНО, АМА НА ДАЛИ… както се казваше в един стар виц.
От картата на сайта на Тесла се вижда, че в момента най близката SC се прави в Загреб /там имат още 2 заради западните туристи по морето/. До България има да минат през цяла Сърбия с поне 3 SC /още един в Хърватска, в Белград и Ниш/ и още 1 при Нови Сад . Като гледам тяхната карта София не им е точка за SC, а някъде около Ихтиман?? С идея да се хване потока за Турция.
С две думи НЕ СМЕ ИМ ПРИОРИТЕТ и то е разбираемо. За зареждането в БГ трябва да се оправяме сами.
Виж, ако направят ServiceCenter ще е супер добре! И на Околовръстното ще е ИДЕАЛНО 😉 /много ще ми е удобно, ама да не се налага/ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗдравей,
Честито и добре дошъл в Клуба 🙂
Моята ТЕСЛА Х я докарах с автовоз на LAGERMAX.
За контакти: Katja Mitakeva
Платих 1000€ без ДДС. Колата дойде без драскотина и на уговорения ден сутринта пред КАТ София. Предварително бях направил застраховките и направо я регистрирах. Стана бързо и нямаше проблеми. Ако имаш нужда от друго инфо – питай, каквото знам ще ти разкажа. Може да ми пишеш на p.b.petrov@gmail.com.ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗдравей,
Честито и добре дошъл в Клуба 🙂
Моята ТЕСЛА Х я докарах с автовоз на LAGERMAX.
За контакти: Katja Mitakeva
Платих 1000€ без ДДС. Колата дойде без драскотина и на уговорения ден сутринта пред КАТ София. Предварително бях направил застраховките и направо я регистрирах. Стана бързо и нямаше проблеми. Ако имаш нужда от друго инфо – питай, каквото знам ще ти разкажа. Може да ми пишеш на p.b.petrov@gmail.com.ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗдравей,
Честито и добре дошъл в Клуба 🙂
Моята ТЕСЛА Х я докарах с автовоз на LAGERMAX.
За контакти: Katja Mitakeva
Платих 1000€ без ДДС. Колата дойде без драскотина и на уговорения ден сутринта пред КАТ София. Предварително бях направил застраховките и направо я регистрирах. Стана бързо и нямаше проблеми. Ако имаш нужда от друго инфо – питай, каквото знам ще ти разкажа. Може да ми пишеш на p.b.petrov@gmail.com.ПЕТЪР ПЕТРОВMemberПо разбираеми причини тази тема ми е интересна.
Това което съм намерил и мисля че е най-удобно защото позволява пълен достъп до багажника на колата е модела https://www.yakima.com/fullswing.
За сега не съм го намерил в Европа. По добър е от ребрандирания на Тесла и … по евтин:Може би Амазон ще го докара и до EU. Оказва се по скоро отколкото очаквах:
и с малка разлика в цената.
PS
А какво правим със зимните гуми?
Разбира се …… НОВА ТЕМА!ПЕТЪР ПЕТРОВMemberПо разбираеми причини тази тема ми е интересна.
Това което съм намерил и мисля че е най-удобно защото позволява пълен достъп до багажника на колата е модела https://www.yakima.com/fullswing.
За сега не съм го намерил в Европа. По добър е от ребрандирания на Тесла и … по евтин:Може би Амазон ще го докара и до EU. Оказва се по скоро отколкото очаквах:
и с малка разлика в цената.
PS
А какво правим със зимните гуми?
Разбира се …… НОВА ТЕМА!ПЕТЪР ПЕТРОВMemberПо разбираеми причини тази тема ми е интересна.
Това което съм намерил и мисля че е най-удобно защото позволява пълен достъп до багажника на колата е модела https://www.yakima.com/fullswing.
За сега не съм го намерил в Европа. По добър е от ребрандирания на Тесла и … по евтин:Може би Амазон ще го докара и до EU. Оказва се по скоро отколкото очаквах:
и с малка разлика в цената.
PS
А какво правим със зимните гуми?
Разбира се …… НОВА ТЕМА!October 20, 2016 at 5:07 pm in reply to: Винетка за безплатно паркиране на електромобил в София – как и откъде! #35919ПЕТЪР ПЕТРОВMemberМиналата седмица бях в софийската Градска мобилност на ул. Будапеща 17.
Получаването на стикера стана много бързо. Служителките бяха перфектни /по специално на 2-ро геше/.
Нужни са:
1. Голям талон – за да видят, че автомобила е 100% ел.
2. Гражданска отговорност – задължително условие за получаване на стикер.Обясниха ми, че стикера е валиден до изтичане на Гражданската и при представянето на новата полица веднага дават нав стикер за следващата година.
Това е всичко. Отне 10 минути.
Пробвах го на другия ден. Работи!!!October 20, 2016 at 5:07 pm in reply to: Винетка за безплатно паркиране на електромобил в София – как и откъде! #35908ПЕТЪР ПЕТРОВMemberМиналата седмица бях в софийската Градска мобилност на ул. Будапеща 17.
Получаването на стикера стана много бързо. Служителките бяха перфектни /по специално на 2-ро геше/.
Нужни са:
1. Голям талон – за да видят, че автомобила е 100% ел.
2. Гражданска отговорност – задължително условие за получаване на стикер.Обясниха ми, че стикера е валиден до изтичане на Гражданската и при представянето на новата полица веднага дават нав стикер за следващата година.
Това е всичко. Отне 10 минути.
Пробвах го на другия ден. Работи!!! -
AuthorPosts