Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
ПЕТЪР ПЕТРОВMember
И един интересен факт, който ще ни насочи къде да очакваме бъдещия SC Plovdiv, с пример от Zagreb.
Вижте къде го сочи сайта на Тесла ……. и къде го строят в действителност!
https://supercharge.info/?Center=45.784538,15.981617&Zoom=11&RangeKm=257
Така че ще го очакваме някъде около Пловдив? Ще трябва да изчакаме. Някой ако чуе нещо, да сподели?
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberИ според PETROV също близо до Загреб се строй SC /от 14 дни/
[quote=”PETROV” post=3202]Добри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград…
… А в напреднало строителство е нов суперчарджер 10 км преди Zagreb на една бензиностанция /GPS 45.766601, 16.233971/ и се строят още два – Otočac и Vrgorac.
Дано почнат и в Сърбия скоро??[/quote]
И “малко” уточнение:
1. Състоянието “Permit” за Slevonski Brod на мен ми се искаше да е “Разрешение” за ПОЛЗВАНЕ, но истината е, че се оказа “Разрешение” за СТРОЕЖ! И строителството е започнало едва днес. Извинявам се за грешката в “превода”.2. Но пък SC Vrgorac вече е завършен и е в експлоатация. Даже има снимка на plugshere.com 😉
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberИ според PETROV също близо до Загреб се строй SC /от 14 дни/
[quote=”PETROV” post=3202]Добри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград…
… А в напреднало строителство е нов суперчарджер 10 км преди Zagreb на една бензиностанция /GPS 45.766601, 16.233971/ и се строят още два – Otočac и Vrgorac.
Дано почнат и в Сърбия скоро??[/quote]
И “малко” уточнение:
1. Състоянието “Permit” за Slevonski Brod на мен ми се искаше да е “Разрешение” за ПОЛЗВАНЕ, но истината е, че се оказа “Разрешение” за СТРОЕЖ! И строителството е започнало едва днес. Извинявам се за грешката в “превода”.2. Но пък SC Vrgorac вече е завършен и е в експлоатация. Даже има снимка на plugshere.com 😉
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberИ според PETROV също близо до Загреб се строй SC /от 14 дни/
[quote=”PETROV” post=3202]Добри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград…
… А в напреднало строителство е нов суперчарджер 10 км преди Zagreb на една бензиностанция /GPS 45.766601, 16.233971/ и се строят още два – Otočac и Vrgorac.
Дано почнат и в Сърбия скоро??[/quote]
И “малко” уточнение:
1. Състоянието “Permit” за Slevonski Brod на мен ми се искаше да е “Разрешение” за ПОЛЗВАНЕ, но истината е, че се оказа “Разрешение” за СТРОЕЖ! И строителството е започнало едва днес. Извинявам се за грешката в “превода”.2. Но пък SC Vrgorac вече е завършен и е в експлоатация. Даже има снимка на plugshere.com 😉
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberОпа, още добри новини от Кауфланд!
До края на юни ще бъдат въведени в експлоатация още три станции – пред хипермаркетите в Стара Загора (ул. „Иван Вазов“ 2), Бургас (ул. „Транспортна“ 23) и Варна (ул. „Христо Смирненски“ 2).eltransbg писа:
… По отношение на зарядните станции – във Варна преди 10тина дни т.е. в края на май 2017 г. пуснаха станция за бърз заряд на Кауфланд, който е над мол-а.
Там са проверени нещата – от 40 до 80% за 6 минути 😉
Голяма работа си е!Явно вече е зареждал Лийфа във Варна. Станцията е пусната. За Ст.Загора и Бургас нямам инфо. Някой да знае нещо? Да направи снимка?
Притежателите на електромобили ще ги зареждат безплатно в Kaufland
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberОпа, още добри новини от Кауфланд!
До края на юни ще бъдат въведени в експлоатация още три станции – пред хипермаркетите в Стара Загора (ул. „Иван Вазов“ 2), Бургас (ул. „Транспортна“ 23) и Варна (ул. „Христо Смирненски“ 2).eltransbg писа:
… По отношение на зарядните станции – във Варна преди 10тина дни т.е. в края на май 2017 г. пуснаха станция за бърз заряд на Кауфланд, който е над мол-а.
Там са проверени нещата – от 40 до 80% за 6 минути 😉
Голяма работа си е!Явно вече е зареждал Лийфа във Варна. Станцията е пусната. За Ст.Загора и Бургас нямам инфо. Някой да знае нещо? Да направи снимка?
Притежателите на електромобили ще ги зареждат безплатно в Kaufland
ПЕТЪР ПЕТРОВMember[quote=”eltransbg” post=3209]Да те успокоя – това което си чувал наистина са само слухове 😉
По отношение на зарядните станции – във Варна преди 10тина дни т.е. в края на май 2017 г. пуснаха станция за бърз заряд на Кауфланд, който е над мол-а.
Там са проверени нещата – от 40 до 80% за 6 минути 😉
Голяма работа си е![/quote]Здравей,
Моля те дай малко повече инфо за станцията на Кауфланф – снимка, линк към Googlemaps?
Като за хора които не са от Варна.
Този Кауфланд ли?
https://www.google.bg/maps/@43.2215413,27.8901029,3a,75y,147.73h,81.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8RMrUCevKW9La_a1RYnYlQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0ПЕТЪР ПЕТРОВMember[quote=”eltransbg” post=3209]Да те успокоя – това което си чувал наистина са само слухове 😉
По отношение на зарядните станции – във Варна преди 10тина дни т.е. в края на май 2017 г. пуснаха станция за бърз заряд на Кауфланд, който е над мол-а.
Там са проверени нещата – от 40 до 80% за 6 минути 😉
Голяма работа си е![/quote]Здравей,
Моля те дай малко повече инфо за станцията на Кауфланф – снимка, линк към Googlemaps?
Като за хора които не са от Варна.
Този Кауфланд ли?
https://www.google.bg/maps/@43.2215413,27.8901029,3a,75y,147.73h,81.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8RMrUCevKW9La_a1RYnYlQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0ПЕТЪР ПЕТРОВMemberНикога не съм имал нещо против АС зареждането. Сигурно е по добре за батериите да се зареждат бавно. И най-вероятно, то ще си остане най масовия начин на зареждане. Защото самата идея на електромобилите е, че те се зареждат БАВНО, НОЩЕМ в домашни условия на битовата ел мрежа /която е достатъчно добре развита и достъпна за момента/ и изразходват енергията от батериите през деня. /може и обратното, зависи кой кога спи и кога работи???/.
НО за ОБЩЕСТВЕННО ПОЛЗВАНЕ бавното зареждане в много разпръснати точки /според мен/ е неподходящо по много причини. Сигурно всички знаят, че вече има 14 ако не се лъжа “зареждачки” в идеалния център на София. Супер! АС с мощност … 3,7kWh, 220V? Става за велосипеди? Дори Айксама, който ми страшно симпатичен като ел кола ще се зарежда “до утре”. Частен инвеститор – имал бол пари дал ги. КАКВИ СТАНЦИИ МИСЛИ ДА СЛОЖИ ОБЩИНАТА? СЪЩИТЕ? Ако на някой му харесват тия зареждачки – да каже. Може да съм се объркал.Както се вижда в София се паркира все по трудно и по добре няма да стане. Въпреки синята и зелена зона. Дори коли с ДВГ паркират на място със зарядна станция и както се разбра /от Мартин/ това не се наказва?? Правила няма, а където има трудно ги спазваме. Така че фактора МЯСТО и съответно ВРЕМЕ са много важни. ДА, в момента в София сигурно има 34 електро коли /знам че са повече/ и всички може да се паркират на по една зарядна станция, /може би СХЕМАТА се базира на данните за адреса на регистраните в София ел коли и за всеки се превижда по една станция???/ но принципно този начин на правена на “ОБЩА СХЕМА ЗА ОБЩИНСКА ЗАРЯДНА ИНФРАСТРУКТУРА е много грешен. ХАОС и липса на каквато и да е ИДЕЯ. Дори в тоя и вид /Схемата/ я намирам за излишна???
Бих попитал /Общината/ какви ЦЕЛИ си поставя, и как ги РЕАЛИЗИРА с изграждането на тази ОБЩА СХЕМА. НЕКА НИ ОТГОВОРЯТ!
КАКВО пречи в София да се карат повече ел коли
1. ЦЕНАТА /не зависи от Общината! но може да оказва натиск на Правителство и Парламент – 2 мил.избиратели/
2. ПРЕФЕРЕНЦИИ /данъци, такси, зони само за О-емисии, бързи/бус/ ленти в час пик и т.н./ има какво да се направи ОЩЕ.
3. ИНФРАСТРУКТУРА – на Първо място да създаде условия всеки който има ел кола да може да си я зарежда вкъщи!!! а не ЧЕЗ да искат от 100 кладенеца вода и от пиле мляко??? И след като направи тази “ОБЩА СХЕМА” да сложи за 34 станции за СПЕШНИ и ИЗВЪНРЕДНИ зареждания в центъра на СОФИЯ и няколко “бързи” за гостите на столицата.ИНАЧЕ, ЕДНИ ХОРА ПОХАРЧИХА ЕДНИ ПАРИ!?!… да ама това са нашите пари, за нашите коли!
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberНикога не съм имал нещо против АС зареждането. Сигурно е по добре за батериите да се зареждат бавно. И най-вероятно, то ще си остане най масовия начин на зареждане. Защото самата идея на електромобилите е, че те се зареждат БАВНО, НОЩЕМ в домашни условия на битовата ел мрежа /която е достатъчно добре развита и достъпна за момента/ и изразходват енергията от батериите през деня. /може и обратното, зависи кой кога спи и кога работи???/.
НО за ОБЩЕСТВЕННО ПОЛЗВАНЕ бавното зареждане в много разпръснати точки /според мен/ е неподходящо по много причини. Сигурно всички знаят, че вече има 14 ако не се лъжа “зареждачки” в идеалния център на София. Супер! АС с мощност … 3,7kWh, 220V? Става за велосипеди? Дори Айксама, който ми страшно симпатичен като ел кола ще се зарежда “до утре”. Частен инвеститор – имал бол пари дал ги. КАКВИ СТАНЦИИ МИСЛИ ДА СЛОЖИ ОБЩИНАТА? СЪЩИТЕ? Ако на някой му харесват тия зареждачки – да каже. Може да съм се объркал.Както се вижда в София се паркира все по трудно и по добре няма да стане. Въпреки синята и зелена зона. Дори коли с ДВГ паркират на място със зарядна станция и както се разбра /от Мартин/ това не се наказва?? Правила няма, а където има трудно ги спазваме. Така че фактора МЯСТО и съответно ВРЕМЕ са много важни. ДА, в момента в София сигурно има 34 електро коли /знам че са повече/ и всички може да се паркират на по една зарядна станция, /може би СХЕМАТА се базира на данните за адреса на регистраните в София ел коли и за всеки се превижда по една станция???/ но принципно този начин на правена на “ОБЩА СХЕМА ЗА ОБЩИНСКА ЗАРЯДНА ИНФРАСТРУКТУРА е много грешен. ХАОС и липса на каквато и да е ИДЕЯ. Дори в тоя и вид /Схемата/ я намирам за излишна???
Бих попитал /Общината/ какви ЦЕЛИ си поставя, и как ги РЕАЛИЗИРА с изграждането на тази ОБЩА СХЕМА. НЕКА НИ ОТГОВОРЯТ!
КАКВО пречи в София да се карат повече ел коли
1. ЦЕНАТА /не зависи от Общината! но може да оказва натиск на Правителство и Парламент – 2 мил.избиратели/
2. ПРЕФЕРЕНЦИИ /данъци, такси, зони само за О-емисии, бързи/бус/ ленти в час пик и т.н./ има какво да се направи ОЩЕ.
3. ИНФРАСТРУКТУРА – на Първо място да създаде условия всеки който има ел кола да може да си я зарежда вкъщи!!! а не ЧЕЗ да искат от 100 кладенеца вода и от пиле мляко??? И след като направи тази “ОБЩА СХЕМА” да сложи за 34 станции за СПЕШНИ и ИЗВЪНРЕДНИ зареждания в центъра на СОФИЯ и няколко “бързи” за гостите на столицата.ИНАЧЕ, ЕДНИ ХОРА ПОХАРЧИХА ЕДНИ ПАРИ!?!… да ама това са нашите пари, за нашите коли!
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberДо новината за Мъск, скромно си седи една друга:
Много интересен момент. Решава се къде ще се изграждат зарядни станции за електромобили в София??? ГОЛЯМА БЕЗМИСЛИЦА са предложили!
Ако някой частен инвеститор иска да си похарчи парите, да го направи както иска – това са си неговите пари/НО СТОЛИЧНА ОБЩИНА Е ДЛЪЖНА ДА ГО НАПРАВИ В ИМЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ИНТЕРЕС – ПО НАЙ-ДОБРИЯ НАЧИН.
ЗАДАВАМ СИ НЯКОЛКО ВЪПРОСА:
1. Кой и как ще използва тази новоизградена мрежа от зарядни станции?
Защо огромната част от станциите са в центъра на София. За жителите на София и за гостите на София това не е най-доброто?2. Какви зарядни станции ще се монтират. С каква мощност? Колко време ще е необходимо за зареждане на един електромобил? Кой стандарт за зареждане ще се използва?
3. По колко зарядни точки се предвиждат на една станция, т.е. колко електромобита могат да се зареждат едновременно на една зарядна станция?
4. Взети ли са предвид вече изградените зарядни станции в София и как те се вписват в СХЕМАТА. Как се стимулират частните инвеститори да изграждат зарядни станции на територията на града? ЛИДЪЛ, КАУФЛАНД и др. имат въведени в експлоатация зарядни съоръжения.
5. Има ли създаден пазар за услугата ЗАРЕЖДАНЕ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ и как Схемата се вписва в този конкурентен пазар. КОЛКО ЩЕ СТРУВА зареждането на един електромобил (примерно в лв/kWh) на ползвателите на услугата и колко на Общината /или на ЦГМ/.
Не може архитекти да решат Зарядната /общинска/ инфраструктура.
Моето /скромно/ мнение е, че се нуждаем от много по малко точки /не 34, а примерно 10/, където да има по няколко /от 4 до 6/ DC зареждачки с мощност над 50 kW.С други думи – само бързи зареждачки/неможе да чакаш 5 часа/, по няколко /4-6/ на зарядна станция, / като отидеш винаги да има една свободна/ и на лесно достъпни места /без задръстване в трафика/.
Марто, ако сме КЛУБ КАРАМЕЛ, /и ако сте съгласни с това което пиша:) / трябва да ни чуят в Общината?
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberДо новината за Мъск, скромно си седи една друга:
Много интересен момент. Решава се къде ще се изграждат зарядни станции за електромобили в София??? ГОЛЯМА БЕЗМИСЛИЦА са предложили!
Ако някой частен инвеститор иска да си похарчи парите, да го направи както иска – това са си неговите пари/НО СТОЛИЧНА ОБЩИНА Е ДЛЪЖНА ДА ГО НАПРАВИ В ИМЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ИНТЕРЕС – ПО НАЙ-ДОБРИЯ НАЧИН.
ЗАДАВАМ СИ НЯКОЛКО ВЪПРОСА:
1. Кой и как ще използва тази новоизградена мрежа от зарядни станции?
Защо огромната част от станциите са в центъра на София. За жителите на София и за гостите на София това не е най-доброто?2. Какви зарядни станции ще се монтират. С каква мощност? Колко време ще е необходимо за зареждане на един електромобил? Кой стандарт за зареждане ще се използва?
3. По колко зарядни точки се предвиждат на една станция, т.е. колко електромобита могат да се зареждат едновременно на една зарядна станция?
4. Взети ли са предвид вече изградените зарядни станции в София и как те се вписват в СХЕМАТА. Как се стимулират частните инвеститори да изграждат зарядни станции на територията на града? ЛИДЪЛ, КАУФЛАНД и др. имат въведени в експлоатация зарядни съоръжения.
5. Има ли създаден пазар за услугата ЗАРЕЖДАНЕ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ и как Схемата се вписва в този конкурентен пазар. КОЛКО ЩЕ СТРУВА зареждането на един електромобил (примерно в лв/kWh) на ползвателите на услугата и колко на Общината /или на ЦГМ/.
Не може архитекти да решат Зарядната /общинска/ инфраструктура.
Моето /скромно/ мнение е, че се нуждаем от много по малко точки /не 34, а примерно 10/, където да има по няколко /от 4 до 6/ DC зареждачки с мощност над 50 kW.С други думи – само бързи зареждачки/неможе да чакаш 5 часа/, по няколко /4-6/ на зарядна станция, / като отидеш винаги да има една свободна/ и на лесно достъпни места /без задръстване в трафика/.
Марто, ако сме КЛУБ КАРАМЕЛ, /и ако сте съгласни с това което пиша:) / трябва да ни чуят в Общината?
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberДобри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград.
До Суперчарджера в Maribor, Slovenia са 315 км. /бензиностанция и МакДоналдс/
А в напреднало строителство е нов суперчарджер 10 км преди Zagreb на една бензиностанция /GPS 45.766601, 16.233971/ и се строят още два – Otočac и Vrgorac.
Дано почнат и в Сърбия скоро??
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberДобри новини от Тесла. Много яко се работи в Хърватска. Суперчарджера при Slavonski Brod е готов и чака разрешение за ползване до 5 дни. Това е на 200 км от Белград.
До Суперчарджера в Maribor, Slovenia са 315 км. /бензиностанция и МакДоналдс/
А в напреднало строителство е нов суперчарджер 10 км преди Zagreb на една бензиностанция /GPS 45.766601, 16.233971/ и се строят още два – Otočac и Vrgorac.
Дано почнат и в Сърбия скоро??
ПЕТЪР ПЕТРОВMemberАко е в София, обаждаш се на “паяка”.
Трябва да го вдигнат.
И следващия път ще внимава и ще разказва на другите джигити. -
AuthorPosts