Forum Replies Created

Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • Благодаря ти за коментара, Iceniko!
    В последната част малко се обърквам, тъй като се намесва сравнение на колите като клас, изпълнение и т.н. Не съм си и помислял, че Модел 3 е от класа на пежо или подобни. Моите сравнения са чисто математически по отношение на разходите за покупка + ползване на автомобила за 7-годишен период.

    Относно дохода – аз съм семеен и имам 1 дете, и честно казано не мога да си представя с доход 2000 лв/месец как бих си позволил такъв автомобил. Може би ако бях single и живеех при родителите ми. При 3400-3500 вече изглежда по-реалистично :). Но това разбира се е строго индивидуално, тъй като наред с дохода е важно всеки да си знае и разходите на месец…

    Малко и мои размишления по темата финансиране и разходи:

    За разлика от покупката на всякакъв друг ДВГ автомобил, което за мен си е 100%-ов разход, покупката на модел 3 или друг алтернативен изцяло електро автомобил е по-скоро инвестиция. Ако вземем един период от 7 години, което според мен е средностатистически времето, за което се ползваш от даден автомобил след покупка, след 7-мата година по мои изчисления ще си дал грубо същата сума пари, колко би дал ако си купиш ДВГ автомобил за около 35-40 хил. ЛЕВА. Тоест, ако може човек да си позволи покупка на нов Голф или например Пежо 308, то реално спокойно може да скочи и на теслата.

    Ето грубо изчисление за 7 год.:
    ЗА ДВГ автомобил:
    1/ Цена за покупка = 40 хил. лв. (да кажем с повечко екстри)
    2/ Гориво разход при 25.000 км пробег на година:
    – 6 л/100 км и 2 лв/л цена на безнин/дизел = 21 хил.лв.
    3/ Разход за поддръжка в гаранционен период от 2 год = 3 хил.лв.
    4/ Следгаранционна поддръжка за 5 год., ако не се окаже много чуплива = 10 хил.лв.
    (тази точка разбира се е много относителна, аз карам кола на 5 години и за последната само 1 година съм дал над 3500 лв. за поддръжка. Повечето хора около мен са на същия хал, особено с втора ръка автомобили, но разбира се го има и другото – случили на читав автомобил, които минават с по няколко стотин лв. на година)
    5/ Каско и ГО = 6 хил.лв.
    6/ Данък = 2 хил.лв.

    Общо за ДВГ = 82 хил. лв.

    ЗА ТЕСЛА М3:
    1/ Цена на покупка = 70 хил.лв. (с някоя друга екстра или по-голяма батерия)
    2/ Цена за докарване до БГ = 1 хил.лв.
    3/ Цена за локална ел.инсталация = 2 хил.лв.
    4/ Разход за енергия при 25.000 км пробег на година:
    – при 0,08 лв./квч (по-близко до нощна тарифа, предвид това, че се зарежда най-често тогава и с вкл. пренос), и при 65 КВ батерия и 400 км пробег с 1 зареждане = 2,3 хил.лв
    5/ Разход за поддръжа в гаранционен период за 4 год = слагам 1000 лв (хората с опит ще кажат дали е реалистично)
    6/ Поддръжка следгаранционна за 3 год = 2 хил.лв.
    7/ Каско и ГО = 9 хил.лв.

    Общо за М3: 87,3 хил.лв.

    В калкулацията не слагам гуми, защото реално и в двата случая ще се наложи да се купят. Да, при теслата сигурно ще са 200-300 лв по-скъпи, но това са минимални разлики.

    Та, реално разликата опира до около 5-6 хил лева, които според мен спокойно ще се покрият от продажната цена на 7-годишна Тесла, спрямо някой ДВГ автомобил от класа на Голф или Пежо 308…

    Какво мислите? Ще се радвам на коментари по гореизложените изчисления…:)

    Малко и мои размишления по темата финансиране и разходи:

    За разлика от покупката на всякакъв друг ДВГ автомобил, което за мен си е 100%-ов разход, покупката на модел 3 или друг алтернативен изцяло електро автомобил е по-скоро инвестиция. Ако вземем един период от 7 години, което според мен е средностатистически времето, за което се ползваш от даден автомобил след покупка, след 7-мата година по мои изчисления ще си дал грубо същата сума пари, колко би дал ако си купиш ДВГ автомобил за около 35-40 хил. ЛЕВА. Тоест, ако може човек да си позволи покупка на нов Голф или например Пежо 308, то реално спокойно може да скочи и на теслата.

    Ето грубо изчисление за 7 год.:
    ЗА ДВГ автомобил:
    1/ Цена за покупка = 40 хил. лв. (да кажем с повечко екстри)
    2/ Гориво разход при 25.000 км пробег на година:
    – 6 л/100 км и 2 лв/л цена на безнин/дизел = 21 хил.лв.
    3/ Разход за поддръжка в гаранционен период от 2 год = 3 хил.лв.
    4/ Следгаранционна поддръжка за 5 год., ако не се окаже много чуплива = 10 хил.лв.
    (тази точка разбира се е много относителна, аз карам кола на 5 години и за последната само 1 година съм дал над 3500 лв. за поддръжка. Повечето хора около мен са на същия хал, особено с втора ръка автомобили, но разбира се го има и другото – случили на читав автомобил, които минават с по няколко стотин лв. на година)
    5/ Каско и ГО = 6 хил.лв.
    6/ Данък = 2 хил.лв.

    Общо за ДВГ = 82 хил. лв.

    ЗА ТЕСЛА М3:
    1/ Цена на покупка = 70 хил.лв. (с някоя друга екстра или по-голяма батерия)
    2/ Цена за докарване до БГ = 1 хил.лв.
    3/ Цена за локална ел.инсталация = 2 хил.лв.
    4/ Разход за енергия при 25.000 км пробег на година:
    – при 0,08 лв./квч (по-близко до нощна тарифа, предвид това, че се зарежда най-често тогава и с вкл. пренос), и при 65 КВ батерия и 400 км пробег с 1 зареждане = 2,3 хил.лв
    5/ Разход за поддръжа в гаранционен период за 4 год = слагам 1000 лв (хората с опит ще кажат дали е реалистично)
    6/ Поддръжка следгаранционна за 3 год = 2 хил.лв.
    7/ Каско и ГО = 9 хил.лв.

    Общо за М3: 87,3 хил.лв.

    В калкулацията не слагам гуми, защото реално и в двата случая ще се наложи да се купят. Да, при теслата сигурно ще са 200-300 лв по-скъпи, но това са минимални разлики.

    Та, реално разликата опира до около 5-6 хил лева, които според мен спокойно ще се покрият от продажната цена на 7-годишна Тесла, спрямо някой ДВГ автомобил от класа на Голф или Пежо 308…

    Какво мислите? Ще се радвам на коментари по гореизложените изчисления…:)

    Малко и мои размишления по темата финансиране и разходи:

    За разлика от покупката на всякакъв друг ДВГ автомобил, което за мен си е 100%-ов разход, покупката на модел 3 или друг алтернативен изцяло електро автомобил е по-скоро инвестиция. Ако вземем един период от 7 години, което според мен е средностатистически времето, за което се ползваш от даден автомобил след покупка, след 7-мата година по мои изчисления ще си дал грубо същата сума пари, колко би дал ако си купиш ДВГ автомобил за около 35-40 хил. ЛЕВА. Тоест, ако може човек да си позволи покупка на нов Голф или например Пежо 308, то реално спокойно може да скочи и на теслата.

    Ето грубо изчисление за 7 год.:
    ЗА ДВГ автомобил:
    1/ Цена за покупка = 40 хил. лв. (да кажем с повечко екстри)
    2/ Гориво разход при 25.000 км пробег на година:
    – 6 л/100 км и 2 лв/л цена на безнин/дизел = 21 хил.лв.
    3/ Разход за поддръжка в гаранционен период от 2 год = 3 хил.лв.
    4/ Следгаранционна поддръжка за 5 год., ако не се окаже много чуплива = 10 хил.лв.
    (тази точка разбира се е много относителна, аз карам кола на 5 години и за последната само 1 година съм дал над 3500 лв. за поддръжка. Повечето хора около мен са на същия хал, особено с втора ръка автомобили, но разбира се го има и другото – случили на читав автомобил, които минават с по няколко стотин лв. на година)
    5/ Каско и ГО = 6 хил.лв.
    6/ Данък = 2 хил.лв.

    Общо за ДВГ = 82 хил. лв.

    ЗА ТЕСЛА М3:
    1/ Цена на покупка = 70 хил.лв. (с някоя друга екстра или по-голяма батерия)
    2/ Цена за докарване до БГ = 1 хил.лв.
    3/ Цена за локална ел.инсталация = 2 хил.лв.
    4/ Разход за енергия при 25.000 км пробег на година:
    – при 0,08 лв./квч (по-близко до нощна тарифа, предвид това, че се зарежда най-често тогава и с вкл. пренос), и при 65 КВ батерия и 400 км пробег с 1 зареждане = 2,3 хил.лв
    5/ Разход за поддръжа в гаранционен период за 4 год = слагам 1000 лв (хората с опит ще кажат дали е реалистично)
    6/ Поддръжка следгаранционна за 3 год = 2 хил.лв.
    7/ Каско и ГО = 9 хил.лв.

    Общо за М3: 87,3 хил.лв.

    В калкулацията не слагам гуми, защото реално и в двата случая ще се наложи да се купят. Да, при теслата сигурно ще са 200-300 лв по-скъпи, но това са минимални разлики.

    Та, реално разликата опира до около 5-6 хил лева, които според мен спокойно ще се покрият от продажната цена на 7-годишна Тесла, спрямо някой ДВГ автомобил от класа на Голф или Пежо 308…

    Какво мислите? Ще се радвам на коментари по гореизложените изчисления…:)

Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)