Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Teodor IvanovMember
Нека и аз малко се включа по темата.
Уточнявам за станцията пред Интер Експо Център. Съоръжението е изградено от Консорциум Зелена Енергия като има частично финансиране по програма на Глобалния Екологичен Фонд (един от последните финансирани проекти преди оттеглянето им от страната). Ние от А1 Лимитед бяхме изпълнители. Идеята на станцията е чисто демонстрационна, проекта приключи миналата година. Станцията не е демонтирана поради желанието на всички ни да има още една точка на постната карта на станции. Тук искам да вмъкна една скоба и да спомена, че самото намиране на терен отне повече от година, първоначалната идея беше за локация в централната част на града, но така и не се намери общински служител, който да отреди 2 парко места за поставяне.
Интер Експо Център бяха така добри да ни подкрепят и съдействат за да се реализира проекта на терен в близост до изложбените зали.Относно чипа – такъв беше предоставен на ИЕЦ с цел улеснение на посетителите. Поради спецификите на локацията станцията се използва рядко, което е и една от предпоставките да не се намери чипа, също така охраната е от друга фирма.
Раздали сме няколко чипа на електромобилисти за да могат да си ползват станцията без да са зависими от ИЕЦ (все пак и те си имат работно време). Ако има други желаещи моля да се свържат с нас за да подготвим и за тях.
Относно паркирането, както с повечето неща си трябва време за да се научат шофьорите къде може и къде не може да се спира, всички знаем за стотиците снимки на неправомерно паркирани автомобили по местата за инвалиди в молове и т.н.И за завършек – станцията, форума, блога, локатора – това са все проекти на едни хора с амбиция да се направи нещо хубаво и полезно. За съжаление ние нямаме щастието да сме Тесла и да получим едни удобни суми държавен грант, с който да гарантираме, че всичко ще се случва бързо и безпроблемно. Знаем какво има да се дооправя, заели сме се и се надяваме скоро да бъдете приятно изненадани. Междувременно се радваме да получаваме подобни критики, съвети и препоръки и сме винаги готови да поговорим с хора с идеи и възможности да ни подкрепят.
Хубав ден от нашия екип :cheer:
Teodor IvanovMemberНека и аз малко се включа по темата.
Уточнявам за станцията пред Интер Експо Център. Съоръжението е изградено от Консорциум Зелена Енергия като има частично финансиране по програма на Глобалния Екологичен Фонд (един от последните финансирани проекти преди оттеглянето им от страната). Ние от А1 Лимитед бяхме изпълнители. Идеята на станцията е чисто демонстрационна, проекта приключи миналата година. Станцията не е демонтирана поради желанието на всички ни да има още една точка на постната карта на станции. Тук искам да вмъкна една скоба и да спомена, че самото намиране на терен отне повече от година, първоначалната идея беше за локация в централната част на града, но така и не се намери общински служител, който да отреди 2 парко места за поставяне.
Интер Експо Център бяха така добри да ни подкрепят и съдействат за да се реализира проекта на терен в близост до изложбените зали.Относно чипа – такъв беше предоставен на ИЕЦ с цел улеснение на посетителите. Поради спецификите на локацията станцията се използва рядко, което е и една от предпоставките да не се намери чипа, също така охраната е от друга фирма.
Раздали сме няколко чипа на електромобилисти за да могат да си ползват станцията без да са зависими от ИЕЦ (все пак и те си имат работно време). Ако има други желаещи моля да се свържат с нас за да подготвим и за тях.
Относно паркирането, както с повечето неща си трябва време за да се научат шофьорите къде може и къде не може да се спира, всички знаем за стотиците снимки на неправомерно паркирани автомобили по местата за инвалиди в молове и т.н.И за завършек – станцията, форума, блога, локатора – това са все проекти на едни хора с амбиция да се направи нещо хубаво и полезно. За съжаление ние нямаме щастието да сме Тесла и да получим едни удобни суми държавен грант, с който да гарантираме, че всичко ще се случва бързо и безпроблемно. Знаем какво има да се дооправя, заели сме се и се надяваме скоро да бъдете приятно изненадани. Междувременно се радваме да получаваме подобни критики, съвети и препоръки и сме винаги готови да поговорим с хора с идеи и възможности да ни подкрепят.
Хубав ден от нашия екип :cheer:
Teodor IvanovMemberНека и аз малко се включа по темата.
Уточнявам за станцията пред Интер Експо Център. Съоръжението е изградено от Консорциум Зелена Енергия като има частично финансиране по програма на Глобалния Екологичен Фонд (един от последните финансирани проекти преди оттеглянето им от страната). Ние от А1 Лимитед бяхме изпълнители. Идеята на станцията е чисто демонстрационна, проекта приключи миналата година. Станцията не е демонтирана поради желанието на всички ни да има още една точка на постната карта на станции. Тук искам да вмъкна една скоба и да спомена, че самото намиране на терен отне повече от година, първоначалната идея беше за локация в централната част на града, но така и не се намери общински служител, който да отреди 2 парко места за поставяне.
Интер Експо Център бяха така добри да ни подкрепят и съдействат за да се реализира проекта на терен в близост до изложбените зали.Относно чипа – такъв беше предоставен на ИЕЦ с цел улеснение на посетителите. Поради спецификите на локацията станцията се използва рядко, което е и една от предпоставките да не се намери чипа, също така охраната е от друга фирма.
Раздали сме няколко чипа на електромобилисти за да могат да си ползват станцията без да са зависими от ИЕЦ (все пак и те си имат работно време). Ако има други желаещи моля да се свържат с нас за да подготвим и за тях.
Относно паркирането, както с повечето неща си трябва време за да се научат шофьорите къде може и къде не може да се спира, всички знаем за стотиците снимки на неправомерно паркирани автомобили по местата за инвалиди в молове и т.н.И за завършек – станцията, форума, блога, локатора – това са все проекти на едни хора с амбиция да се направи нещо хубаво и полезно. За съжаление ние нямаме щастието да сме Тесла и да получим едни удобни суми държавен грант, с който да гарантираме, че всичко ще се случва бързо и безпроблемно. Знаем какво има да се дооправя, заели сме се и се надяваме скоро да бъдете приятно изненадани. Междувременно се радваме да получаваме подобни критики, съвети и препоръки и сме винаги готови да поговорим с хора с идеи и възможности да ни подкрепят.
Хубав ден от нашия екип :cheer:
Teodor IvanovMemberНека и аз малко се включа по темата.
Уточнявам за станцията пред Интер Експо Център. Съоръжението е изградено от Консорциум Зелена Енергия като има частично финансиране по програма на Глобалния Екологичен Фонд (един от последните финансирани проекти преди оттеглянето им от страната). Ние от А1 Лимитед бяхме изпълнители. Идеята на станцията е чисто демонстрационна, проекта приключи миналата година. Станцията не е демонтирана поради желанието на всички ни да има още една точка на постната карта на станции. Тук искам да вмъкна една скоба и да спомена, че самото намиране на терен отне повече от година, първоначалната идея беше за локация в централната част на града, но така и не се намери общински служител, който да отреди 2 парко места за поставяне.
Интер Експо Център бяха така добри да ни подкрепят и съдействат за да се реализира проекта на терен в близост до изложбените зали.Относно чипа – такъв беше предоставен на ИЕЦ с цел улеснение на посетителите. Поради спецификите на локацията станцията се използва рядко, което е и една от предпоставките да не се намери чипа, също така охраната е от друга фирма.
Раздали сме няколко чипа на електромобилисти за да могат да си ползват станцията без да са зависими от ИЕЦ (все пак и те си имат работно време). Ако има други желаещи моля да се свържат с нас за да подготвим и за тях.
Относно паркирането, както с повечето неща си трябва време за да се научат шофьорите къде може и къде не може да се спира, всички знаем за стотиците снимки на неправомерно паркирани автомобили по местата за инвалиди в молове и т.н.И за завършек – станцията, форума, блога, локатора – това са все проекти на едни хора с амбиция да се направи нещо хубаво и полезно. За съжаление ние нямаме щастието да сме Тесла и да получим едни удобни суми държавен грант, с който да гарантираме, че всичко ще се случва бързо и безпроблемно. Знаем какво има да се дооправя, заели сме се и се надяваме скоро да бъдете приятно изненадани. Междувременно се радваме да получаваме подобни критики, съвети и препоръки и сме винаги готови да поговорим с хора с идеи и възможности да ни подкрепят.
Хубав ден от нашия екип :cheer:
Teodor IvanovMemberПривет!
Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.
Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.
Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.
След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.
Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.
Поздрави
Теодор
Teodor IvanovMemberПривет!
Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.
Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.
Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.
След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.
Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.
Поздрави
Теодор
Teodor IvanovMemberПривет!
Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.
Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.
Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.
След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.
Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.
Поздрави
Теодор
Teodor IvanovMemberПривет!
Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.
Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.
Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.
След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.
Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.
Поздрави
Теодор
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
Teodor IvanovMember[quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
5. Контролер по избор – 2000 лв.
6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
– 2000 лв минимум.
До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
на -10 градуса работят на половина”.
Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]Да пробвам и аз:
1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.B)
-
AuthorPosts