Forum Replies Created

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • [quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
    1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
    2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
    10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
    3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
    4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
    5. Контролер по избор – 2000 лв.
    6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
    т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
    – 2000 лв минимум.
    До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
    Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
    Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
    1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
    2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
    3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
    По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
    на -10 градуса работят на половина”.
    Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
    Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
    ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]

    Да пробвам и аз:

    1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
    2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
    3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
    4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
    5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
    6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
    7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
    8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
    9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980

    Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
    Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
    Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.

    B)

    [quote=”haberko” post=10]Ето малко информация и сметки за целесъобразността на закупуването или произвеждането в домашни условия на електрическите коли :
    1. За да си направите е-мобил ви трябва стар такъв струва – 2000 лв.
    2. Ако имате гараж и сам си ремонтирате колата и сте наясно със силова електроника и електротехника ( без закупуване на машини и инструменти за рязане, заваряване и т.н. – “предполага се че ги имате вече” – но ако ги нямате
    10 000 лв ще стигнат да си ги закупите) , за ел инсталацията, кабели, куплунги и т.н. – 2000 лв.
    3. Ел двигател 120VDC 15kW струва около – 2000 лв
    4. Батерии – 10 бр. Оловно-цинкови 70 A/h 12 V – 2000 лв. За други батерии не си и мислете – цената е х 5 на горните батерии..
    5. Контролер по избор – 2000 лв.
    6. Накрая да не забравяме за работата по колата – около 2 месеца усилена
    т.е. трябва да се яде нещо + изразходената електро енергия за заварки и т.н.
    – 2000 лв минимум.
    До тук сметката е 12 000 лв и ще си имате е-морбила и ще спасявате околната среда!
    Всичко това до тук е много хубаво, но да не забравяме за по нататъшните разходи по е-мобила.
    Приемаме ,че си го карате гордо по 25 дена в месеца по 60-70 км на ден и всички са възхитени от вас и това го правите следващите 2 години !
    1. 25 заряда на батерията в месец – 4kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 20 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 480 лв.
    2. До сега в моята практика с акумулатори съм се убедил ,че не изкарват повече от 2 години т.е. след само 2 години сте дадете още – 2000 лв.
    3. Поради факта ,че аз съм електро инженер и работя като такъв ( а с коли се занимавам като хоби и имам доста сносна работилница ) мога смело да заявя че за тези 2 години електрониката сте се повреди поне 2 пъти – имам предвид изгаряне на силови транзистори и т.н. ( това е в случай че сте решили да си спестите 2000 лв за контролер е гаранция ) – транзисторите са по 200 лв парчето и обикновено горят всичките в моста т.е. 4 бр. – та 800 лв х 2 пъти – 1600 лв.
    По моя сметка консумативите за 2 години ще са 4080 лв за 36000 km. Това като разход е 11.33 стотинки/километър средно за 2 години период, като тук съм бил много снизходителен по отношение на зимния пробег – “ през зимата батериите
    на -10 градуса работят на половина”.
    Моя извод е че до тук сте похарчили 16 080 лв за 2 години каране на е-мобил като сте спасявали природата.
    Иначе казано ако си бяхте закупили една стара кола с малък двигател 1.3 l за 2000 лв и си монтирате най-обикновено газово за 450 лв пак щяхте да имате 11.33 стотинки/километър разход, а разхода за консумативи на газовото устройство е само 40 лв на всеки 2 години. В тоя случай ще сте похарчили 2000 лв за колата + 800 лв за ремонт понеже ще е старичка + 4080 лв за гориво + 40 лв за консумативи на газовото = 6920 лв за 2 години. Всичките сметки до тук са без узаконяването понеже не разполагам с данни колко стпува.
    ИЗВОД – 16080 лв и спасявате природата ИЛИ 6920 лв и спасявате само 50% от природата – изберете си сами.[/quote]

    Да пробвам и аз:

    1. Автомобили втора ръка бол- за малко повече може да се вземе автомобил, който не ми е набор и ще може да служи дълго време. Пример : Донор
    2. Нов такъв може да се намери за приблизително 25000лв
    3. Една хубава и надеждна инсталация с хубав електромотор, бързо зарядно, батерии от тези, които са х 5 излиза около 30 000лв
    4. При избор на система от т.3 без проблем се получава гаранция от минимум 2 години. Батерии от типа х 5 имат много по-дълъг живот от оловно- цинковите.
    5. При съпоставка на т.1 и т.2 се получава 35700лв срещу 25000лв
    6. Експлоатационните разходи при т.1 – 25 заряда на батерията в месец – 8kW/h x 25 x 0.2 лв/kW/h = 40 лв/месец. За 2 години ще похарчите – 960 лв. и пробег 48000км
    7. Експлоатационните разходи при т.2 – 5,2л/100км градско каране и цена на дизел- 2,60лв = 12980лв за 2 години
    8. Към разходите в т.7 е желателно да се добавят тези за смяна на консумативи като масло, филтри, ремъци и други, но в тази справка можем да ги пропуснем за да не усложняваме сметката.
    9. При актуализиране на т.5 получаваме една груба сметка 35700+ 960 срещу 25000+12980 или 36660 срещу 37980

    Заключение 1. В следствие на използувания подход е-мобилът води не само имуществени ползи, но и екологични такива поради спестяването на количество вредни газове равно на 5760кг
    Заключение 2. В зависимост от отправните данни и хипотези, всяка съпоставка може да изведе резултати които не са абсолютни.
    Заключение 3. Взимайки под внимание двете съпоставки може да се твърди и докаже със съответните изчисления, че най- екологичен и икономичен начин на придвижване би бил посредством двуколесни ПС от тип велосипеди.

    B)

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)