Женева 2012: Toyota FT-Bh хибрид с 2.1/100 разход

Toyota FT-Bh хибрид

Женева 2012: Toyota FT-Bh хибрид с 2.1/100 разход

Toyota FT-Bh хибрид

Днес е първият медиен ден на Автосалон Женева 2012 (82-ро издание) и Toyota Motor Corporation (TMC) разкри FT-Bh (бъдещ Toyota B-сегмент хибрид), малък и лек бензинов-електрически хибрид от нова генерация, разработен в направлението “ecomotion” (eco + emotion). В допълнение към демонстрирания FT-Bh, Toyota предвижда и две алтернативни версии: метанов хибрид с 38 г/км CO2 емисии и зареждаем хибрид със само 19 г/км CO2 емисии…

С намаленото тегло, по-ефикасна система на задвижване и по-ниско челно съпротивление, FT-Bh изразходва само 2.1 литра на 100 километра по Новия европейски цикъл на шофиране {tooltip}(NEDC){end-link}New European Driving Cycle{end-tooltip}, със само 49 г/км CO2 емисии – по-малко от половината спрямо средния показател за сегащните B-сегмент модели. Малкият резервоар и литиево-йонната батерия под задната седалка допринасят за понижаване центъра на тежестта и съответно за по-добро управление.

Ето петте елемента, които според Toyota допринасят за изключително ниския разход на гориво/енергия:

  • Намалено тегло. FT-Bh тежи 786 кг и бидейки изключително ефективен масов модел използва в максимална степен високоякостна стомана, без да изисква използването на скъпи материали като въглеродни влакна за намаляване на теглото. В допълнение в интериора се използва силно разширяващ се пенест материал за подобряване управлението на вътрешното отопление и намаляване теглото на вътрешните компоненти. Това позволява други компоненти, включително купето, шасито и задвижването да бъдат по леки.

  • Намалено пътно и въздушно съпротивление. FT-Bh има четири места за възрастни в купе с дължина под четири метра, с което се постига коефициент на челно съпротивление от само 0.235. Новоразработените за модели гуми Michelin 145/55R18 имат по-голям диаметър за ефективно намаляване на пътното съпротивление и тясна ‘стъпваща’ повърхност за значително намаляване на въздушния шум и теглото.

  • Ефикасна задвижваща система. За постигане на посочения нисък разход от 2.1 л/100 км Toyota е разработила нов двуцилиндров бензинов Аткинсън тип двигател с дълъг ход на буталото и обем 1.0 литра, в добавка към хибридната система с повишена ефективност.

  • Ефективно управление на топлинната енергия. С използването на силно-разширяема пяна в интериора се намалява нужният за контролирането на температурата в купето топлинен капацитет. Подобрено е и топлинното управление, чрез ‘зониране’, което позволява настройка на температурата само в определени зони в зависимост от броя пътници. Заради малкото топлина, генерирана от високоефективния двигател, топлината и от двигателя, и от изпускателната система се използва за отопление на интериора.

  • Намалено енергийно потребление. Консумацията на енергия в FT-Bh е намалена наполовина спрямо стандартните B-сегмент коли. Използването на светодиоди в предните светлини, стоповете и вътрешното осветление, както и намаляването на енергийните нужди за електрическите компоненти в режим на готовност, като електрическите прозорци, намалява общата консумация.

За безопасността помага централен дисплей, на който може да се изобразява картина от три монтиран в задната броня камери, а огледалото за обратно виждане предупреждава за отражения на други коли и предоставя още информация по време на шофиране.

Освен световната премиера на FT-Bh, на щанда на Toyota на Автосалон Женева са изложени още четири модела: следващо поколение Toyota NS4 концепция с четири врати, FCV-R хибрид с горивни клетки, Toyota diji мобилен инфо хъб и компанията спортен GT 86 със задно предаване. Представени са и модели, които скоро ще бъдат пуснати на европейския пазар, включително Yaris хибрид и зареждаем Prius хибрид.

[От: Green Car Congress]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *