Един милион електромобила до 2020-та ли каза?!?
“Целта остава” [само дето вече не говорим за 2020-та], и “са нужни още усилия”.
Германското правителство вече не смята, че до 2020 г. по пътищата на страната може да има един милион електромобила. Това поне твърди Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung в съботното си издание, цитирайки доклад на Министерството на образованието и изследователската дейност. Не думай, ама да видим…
За да разясня заглавието, според говорител на министерството, признал за въпросния доклад, без да потвърди съдържанието му, министри от германския кабинет са скептични по отношение на постигане на поставената през 2010 г. цел – Един милион електромобила по германските пътища до 2020 г. И по-точно, ако разделим целта на две, “един милион електромобила” остава, докато 2020 г. вече не е сигурна…
И още:
От друга страна, обаче, директорът на германската автомобилна асоциация VDA, Матиас Висман, казва в прес съобщение, че “развитието на електрическата мобилност в Германия набира скорост и първите коли вече могат да се видят по улиците. До 2014 г. германските автопроизводители ще представят 15 нови електромобила на пазара.”
От политиците, през организациите, до самите производители. А какво казва те? Ето една гледна точка:
“Ние бихме реализирали много по-бързо развитие с директни дотации за покупка. Без финансови стимули за купувачите, целта един милион електромобила до 2020 г. би била доста трудна за постигане.”
Това е мнение, излизащо не откъде да е, а от Daimler AG.
Отстрани изглежда малко като рошава котка – всеки казва нещо, но то не съвпада много с казаното от другите. В понеделник електрическата мобилност ще се обсъжда на среща при канцлера Меркел и ще бъде много интересно да видим дали от Германия ще продължат да идват разнопосочни електромобилни сигнали или ще има по-ясна обща позиция за развитието на сектора.
Като се замисля, изказаното от управата на Daimler AG мнение си е основателно, на фона на случващото се във Франция, която не само не премахна отстъпката за покупка на електромобил от €5,000, ами дори я вдигна на невероятните €7,500. В Германия няма такава отстъпка, но тук има още едно противоречие. Като че ли досега големите германски авто концерни някак запъваха развитието на електрическите модели, потънали в собствените си ДВГ бездни, а сега искат правителството да гласува държавна отстъпка за купуване на електромобил, за да “тръгне влака”.
Всъщност те нещата наистина си вървят – Mercedes-Benz най-после представи електрически B-Class вероятно за 2014-та), BMW тества и демонстрира своите i3 и i8 по цял свят (от утре за няколко дена и в Токио), а Volkswagen (също най-после) потвърди, че E-Up! ще се продава от първата половина на 2013 г. О, но това е супер скоро! Точно затова подготвям E-Up! статия, която може видиш по-късно днес.
Дотогава, в коментарите отдолу може да ми кажеш какво мислиш за ролята на Германия в развитието на електрическата мобилност в Европа.
— Мартин Хаджистойков – martin@ecars.bg —
eCars.bg / Elektromobili.bg
Leave a Reply