Кеш отстъпки за електромобили в Германия – пробивът може да е скоро

renault-elektromobili-berlin

Кеш отстъпки за електромобили в Германия – пробивът може да е скоро

renault-elektromobili-berlin

В този блог: За да има един милион електромобила в Германия през 2020 г. явно ще трябват бързи промени.

На среща между канцлера Ангела Меркел и изпълнителните директори на BMW, Daimler и VW в първата седмица на февруари 2016 г. е възможно да бъде сключено споразумение за предприемане на мерки за увеличаване на слабите продажби на електромобили в Германия, чрез комбинация от кеш стимули и монтиране на много повече зарядни станции…

В срещата естествено ще участват и министри и подкрепата за електрическата мобилност просто трябва да се случи спешно, иначе канцлерът Меркел ще се наложи да се откаже от “1 милион – 2020” целта.

Защото с нещо от сорта на 30,000 регистрирани електромобила в Германия към края на 2015 г. темповете не са като за постигане на тази цел. Без удвояване на бройката всяка година няма как да стане и натискът върху г-жа Меркел очевидно е голям.

Според човек на високо ниво от индустрията производителите са положили усилия, но не и политиците. Това обаче абсолютно не го приемам, защото какво предложиха германските производители досега? Ако не е BMW i3 нямаше и един изцяло изграден от нулата електромобил да имат. Защото VW e-Golf, Mercedes B Class ED и още някоя и друга “заводска конверсия” въобще не изглеждат като сериозни електромобилни намерения. За полагането на известни усилия съм съгласен, но очевидно са нужни много повече.

Германските автоконцерни отдавна се оплакват от липса на подкрепа за развитие на електрическата мобилност от страна на правителството. Те дават за пример рамото, което САЩ даде на Tesla Motors и множеството бонуси за електромобили в Холандия и Норвегия, спомогнали за ръста на продажбите. Но и мобилните телефони бяха супер скъпи, а не помня производителите да се са оплаквали от липса на правителствена подкрепа – намерили са начини да инвестират и разработват, така че да свалят цените и подобрят технологиите.

Засега се говори за кеш бонус от 5,000 Евро при покупка на електромобил в Германия, като в други европейски държави. За да постигне целите си за продадени електромобили и монтирани зарядни станции до 2020 г., германското правителство ще трябва да задели около 2.5 милиарда Евро.

Но има вътрешна съпротива и като става дума за финанси не е чудно, че тя идва от хора като финансовия министър Волфганг Шойбле. Според него не може да се дават парите на данъкоплатците за нещо, което изглежда като финансиране на луксозни покупки.

Някои консервативни законодатели също са против използването на пари от данъци за субсидирането на автопроизводителите, заради реализираните от тях милиарди като приходи в последните години. С други думи, да си инвестират сами.

Един от възможните компромиси е да няма субсидии за покупка на луксозни електромобили и плъгин хибриди като BMW 7, Mercedes-Benz S-class или Porsche Panamera и окачванията са да има много съпротива и дебати в парламента при обсъждане на стимулите за електромобили.

Като приемлив вариант се разглежда създаването на публично-частно партньорство между държавата и автопроизводителите (и евентуално енергийните компании), за изграждане на хиляди нови зарядни станции из страната.

Има и една друга потенциална мярка – федералните агенции и общините да са задължени да оборудват своите автопаркове с определен брой електромобили.

С вихрещия се Дизелгейт, в Германия очевидно предстои взимане на трудни решения. Интересно и важно за електрическата мобилност в Европа е какви сигнали ще дойдат от Берлин следващата седмица.

От: Wall Street Journal

Share this post

Comments (9)

  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ivan Reply

    Автоконцерните нямат никаква изгода от ел. автомобилите и изкуствено задържат пазара. Де факто основните приходи идват от високите класове автомобили с големи бензинови и дизелови двигатели.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *