Общинско парко място за зареждане на електромобили донесло приход от $27,000 за година
В София, където живея, има няколко места за зареждане на електромобили на синя и зелена зона. Да видиш ДВГ автомобил паркиран на тях е честа гледка, а както наскоро един електромобилен съмишленик сподели, “те са просто ничия земя”…
Не мога да кажа какво е отношението на Паркинги и гаражи към местата за електромобили. Факт е, че електрическите коли могат да се паркират безплатно на синя и зелена зона в София (и Бургас), но местата за зареждане са друго нещо.
Представи си, че имаш малко заряд в електромобила и си се насочил/а към едно от тези места. Пристигаш, но там има паркирал автомобил с ауспух. Какво правиш? Ами, май духаш супата, както обикновено казваме в подобни случаи.
Но разбирам, че има места, на които и други духат супата, при това много яко. В Green Car Reports чета за “общинско място за зареждане на електромобили, донесло приход о $27,000 за една година”.
Как точно, като зареждането е или безплатно или не особено скъпо? Много лесно – от глоби на спрели на мястото не-електрически коли.
В Рали, Северна Каролина, до 30 ноември на паркирали ДВГ коли на място за електромобили са лепнати стикери за глоба на обща стойност $27,000. Това са 540 фиша по $50, поставени на коли спрели в нарушение на място запазено за електромобили.
Местата за електро коли са означени с табели и до тях има зарядна станция, но изглежда и това не е достатъчно на нарушителите, ако съдим по техния брой от почти двама дневно. Наистина можели са да ги обозначат по-добре, но това не е оправдание за паркиране на тях без електромобил.
И в резултат, “ОК,” явно са си казали в общината, “Защо пък да не превърнем местата в златна мина?” Нямам идея колко от тези фишове са платени, но и половината да са, приходът за общината е впечатляващ. И това е само от едно от парко местата за електромобили.
В началото обаче не било така. Първите места за паркиране и зареждане на електромобили в града са оформени през 2009, но общината започнала да налага глоби чак след като на един от общинските съветници, който кара Nissan LEAF, му дошло до гуша от блокиращи с бензиновите си коли местата за зареждане на електромобили.
Ако това ти се струва много (глоба от $50), в други щати глобите варират от $500 до $2,500. Разбиващо е, но е и супер разубеждаващо да паркираш където не ти е мястото.
Ако този метод се приложи и у нас, може да донесе допълнителни приходи на общините и въпреки че не съм фен на подобни неща (да се наказваме и глобяваме), ако всеки си даваше сметка за проблемите, които причинява, щеше да е много по-лесно и евтино за всички. Но като няма добра воля, явно се налага взимане на такива мерки…
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD
Raleigh правилно се произнася Роли, въпреки че и те самите не винаги го произнасят правилно 🙂
Хубавото на тази история че това става във столицата на един сравнително консервативен щат, докато в повечето либерални и напреднали в електромобилна насока места са още големи борби да се гарантират местата със зарядните станции.
Не бях сигурен и реших да се доверя на [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Raleigh,_North_Carolina]Wikipedia[/LINK], ама те щом местните не винаги го произнасят правилно… xD