‘Тунджата’ не се дава на електромобилите

Битката на петрола срещу електричеството за захранване на колите предстои

‘Тунджата’ не се дава на електромобилите

Битката на петрола срещу електричеството за захранване на колите предстои

Всеки, който смята, че ерата на електрификация е неизбежно да се наложи, нека помисли отново – защото изглежда, че конвенционалните автомобилни технологии, могат да бъдат в състояние да поддържат електромобилите на ‘stand-by‘ малко по-дълго.

Според проект на последния доклад на Boston Consulting Group (BCG) върху автомобилното движение, наречен Power Autos to 2020, конвенционални автомобилни технологии имат значителен потенциал за намаляване на емисиите и може да постигнат стойности на CO2 с 40/100 по-ниски, от сегашните средни нива: 250-270 г/км в Съединените щати, 150-170 г/км в Европа и 130-140 г/км в Япония.

Посочено е, че разходите на потребителите за намаляване на CO2, ще е около половината от това, което се очакваше преди три години. В резултат на това, вероятно електрическите коли ще се сблъскват с ожесточена конкуренция от страна на тези, с двигатели с вътрешно горене – на базата на общата икономическа стойност за притежателите.

Идва ли краят на колите с петролно задвижване...или все още не?

Батерията на електромобила е от основните фактори при формиране на цената му – очаква се тя да спадне рязко и въпреки това, прогнозно, ще представлява сериозен разход за потребителя – и така цената на електромобилите ще бъде до голяма степен зависима от цените на електроенергията и правителствените стимули.

В заключение в доклада се казва, че Китай и Европа ще бъдат най-големите пазари за електрически превозни средства през 2020 г, в резултат на силна държавна подкрепа. Въпреки това, за Китай се счита, че е с “маска”, защото значимото обществено популяризиране на електро колите, все още не се е ангажирало с пробив в батериините технологии или със значителни продажби извън обществените паркове.

[Източник: Thegreencarwebsite]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *