Готови ли са комуналните услуги за електромобилите?
Второто завръщане на електрически превозни средства след малко повече от десет години има много по-голяма вероятност за успех и много хора в индустрията смятат, че то ще има преобразяващ ефект върху навицитe на шофиране, както и върху автомобилостроенето и електрическата промишленост.
За да се подготвим за пристигането на електромобилите, трябва да се разработи и приложи сложна мрежа от информационно-технологични системи за подпомагане на данни за анализ, интелигентно управление на зареждане и управление на информацията за потребителите.
Въпреки това, според новия доклад на Pike Research, много доставчици на комунални услуги могат да са неподготвени за справяне с въздействието на електромобилите върху електрическата мрежа, поради липсата на стандарти за обмен на информация между комуналните услуги и външните системи.
“Въпреки че зареждаемите (plug-in) електрически превозни средства няма да застрашат електрическата мрежа като цяло, това веднага ще окаже въздействие върху местните инфраструктура”, коментира старши анализаторът Джон Гартнер.
Pike Research предвижда, че световните инвестиции в информационни технологии при електрическите превозни средства ще достигнат 1.5 милиарда щатски долара годишно до 2015 година, с обща стойност от 5.1 милиарда щатски долара, вложени между 2010 и 2015г. в различни сектори на инфраструктурната мрежа, които може да се окажат недостатъчни, за да я подготвят адекватно за пристигането на все по-голям брой електромобили през следващите пет години. Много доставчици на комунални услуги не са склонни да правят дългосрочни инвестиции в информационно-технологични системи, които ще бъдат необходими за подпомагане зареждането на електромобилите и това често се дължи на регулаторните структури на местно ниво, които не стимулират тези разходи и в резултат на това услугите непрекъснато ще трябва да догонват в технологично отношение с продажбата на все повече електрифицирани превозни средства.
Очаква се електромобили да бъдат закупувани в определени квартали, които първо са показали, че приемат хибридните превозни средства. Ако множество електромобили едновременно бъдат включени на ниво 2 за зареждане в единичен трансформатор (изграден да осигурява захранване на 3 до 5 домакинства), захранването може да надхвърли номинална мощност на капацитета на трансформатора, в резултат на което оборудването може да аварира. Когато хиляди електромобили започнат ежедневно да се зареждат, върховото потребление в края на работния ден може да се увеличи чувствително, което следва да се отчете предварително, за да може да се регулира.
Информационно-технологичните системи на електромобилите ще са необходими за автоматично управление на зареждането, по време на екстремни метеорологични условия; възможно е през целия ден търсенето да надвишава предлагането. С една цялостна система за управление, която може да отговори на сигнали от мрежата, не се очаква зареждането на електромобили да изисква допълнителни ресурси.
Leave a Reply