Great Wall изкарва малка електричка за тънки пари с над 200 км пробег

ora-r1-elektromobil

Great Wall изкарва малка електричка за тънки пари с над 200 км пробег

ora-r1-elektromobil

В този блог: Новият електромобил е под марката ORA и носи краткото име R1.

Компанията цитира базова цена €7600 след субсидии и за момента моделът ще се предлага само в Китай, но Great Wall вече показа намерения да направи ORA (на китайски се произнася Ола) международна марка и в тази връзка за нас може да се окаже ключово, че има завод в България, ако заработи отново. ORA е съкращение от Open Reliable Alternative.

Показан по-рано тази година като концепт, ORA R1 ще се предлага с 33 кВтч батерия, с която при този формат очакваме около 220-240 км реален пробег. Дори по-високата цена, без отчитане на субсидиите е много прилична за (макар и малък) електромобил с такъв пробег. Има си и собствена страница, но е само на китайски – можеш да разгледаш тук.

В концепцията на марката ORA обаче има нещо по-интересно от само компактен електромобил с добър пробег на ниска цена. Компанията променя модела на предлагане и обслужване, при това мащабно.

Според управителя на ORA и вицепрезидент на Great Wall Нинг Шуйонг, ORA заменя традиционния за дилърите модел на продажби, сервиз и доставка на резервни части с мрежа наречена ORA Home, състояща се от центрове за преживяване и смарт аутлети в централните бизнес зони на китайските градове. В добавка, клауд системата от данни събирани от приложението и онлайн магазина на ORA, както и Tmall електронните магазини, отваря възможности за развитие на различни начини за директни продажби и нови транспортни услуги.

ORA R1 е малък и е оборудван с 35 кВт електромотор, което е по-типично като мощност за електрическите мотоциклети. Предназначен е най-вече за града и най-вероятно максималната му скорост ще е ограничена до около 100 км/ч.

Моделът вече не е концепт и влиза веднага в продажба, като за момента знаем обявената цена след субсидии – €7600 до €9900. Гаранцията е три години или 120000 км за цялата кола и осем години или 150000 км за основни компоненти.

Идването на този и други китайски електро модели в Европа може да не е лесно, но е много вероятно предвид напористите действия на китайските авто компании.

Share this post

Comments (18)

  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Ангел Райковски Reply

    Може би не сте чули, но завода край Ловеч вече не е на Гриша Ганчев. Там от пролетта започва производство на авто части от германска компания.

    December 28, 2018 at 8:38 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Да така е, за жалост. Би било чудесно да се възстанови оригиналното предназначение все пак.

    December 29, 2018 at 10:53 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *