Безкобалтовите батерии на китайската Guoxuan ще достигнат 210 Вч/кг до края на 2020

guoxuan-battery-cells

Безкобалтовите батерии на китайската Guoxuan ще достигнат 210 Вч/кг до края на 2020

guoxuan-battery-cells

Китайската компания Guoxuan не ни е особено известна, но по-важното е, че работи усилено по разработката на безкобалтови батерии и очаква нови подобрения до края на тази година.

Guoxuan произвеждат цилиндрични и призматични клетки, някои от които (с LFP химически състав) се използват за батерияте на малкия електромобил Wuling Hong Guang MINI EV.

Това, което в момента могат да предложат, надхвърля 187 Вч/кг при LFP батерия с цилиндрични клетки, с поставена цел до края на тази година да докарат 210 Вч/кг. Ето нещата в цифри.

Гравиметрична енергийна плътност

  • Клетка: 210 Вч/кг
  • Модул: 200 Вч/кг
  • Опаковка: 180 Вч/кг

Guoxuan Цилиндрични клетки

Guoxuan Призматични клетки

GCTPR (гравиметричното съотношение клетка към пакет) е 86% – сходно с това, което BYD постигна със своята CTP Blade батерия направена с LFP призматични клетки. Клетките на BYD обаче са с по-ниска енергийна плътност.

През 2019 г. се коментираше, че енергийна плътност (над 200 Вч/кг) се очаква да бъде постигната само при LFP тип клетки с въвеждането на версия с по-високо напрежение (LFMP).

В сравнение с LFP клетките, LFMP клетките работят с приблизително 17% по-високо напрежение, което води и до увеличаване на енергийната плътност със същия процент.

Повечето електромобили по пътищата на Европа и САЩ са с по-скъпи NCM и NCA батерии, които в най-добрия случай достигат 168 Вч/кг.

Постигането на 180 Вч/кг на ниво батериен пакет е доста добър резултат и потенциална добра възможност за скалиране на производството на електромобили, нещо с което е и Елон Мъск се съгласи наскоро.

Елиминирането на нуждата от кобалт вече е обект на всеобщ консенсус и сега е въпрос на това коя компания ще стигне първа до серийно производство на LFP батерии.

По неофициално потвърдена информация, в BYD правят промени в своя завод в Chongqing и планират до края на тази година да достигнат капацитет от 20 гВч с добавянето на осем поточни линии.

CATL пък снабдявя Tesla с такива батерии в Китай и тези модели потенциално могат да започнат да влизат в Европа още до края на тази година, което ще им даде летящ старт на пазара като се има предвид увеличаващото се търсене на Model 3.

 

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *