Нов 800V инвертор от Hitachi подсказва скок в света на електромобилите

hitachi-800v-invertor

Нов 800V инвертор от Hitachi подсказва скок в света на електромобилите

hitachi-800v-invertor

Сега повечето хора все още нямат идея какво означава 400 и 800 волта в света на електромобилите и защо новини като тази са интересни.

Накратко, с малки изключения (Porsche Taycan) сега (през 2019 г.) електромобилите са оборудвани с 400V батерии. Реалното напрежение е по-ниско (при някои електрички като новия Hyundai IONIQ дори 319V), но за целите на лесното смятане и представяне тук използваме 400 и 800V.

800-волтовите системи позволяват много по-мощно и бързо зареждане на електромобили. Това е така точно заради увеличеното напрежение, което от своя страна не налага толкова голям ток (ампери), колкото при 400V системите. За да се ориентираш за каква бързина става дума, след време Porsche ще увеличи мощността на зареждане на Taycan от сегашните 270 кВт до 350 кВт, което означава, че батерията ще може да се зарежда до 80% за под 15 минути. В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система.

И тук идва важността на това да се разработват компоненти за 800V системи. В случая, става дума за Hitachi Automotive Systems, Ltd., която започна масово производство на 800V съвместим инвертор за електромобили с високо напрежение и изходяща мощност (до 2.7 пъти по-голяма).

За да работи новият 800V инвертор надеждно, компанията е преразгледала изцяло изолационната структура, така че да е в състояние да разработи компактен модул с двойно охлаждане и нова технология за отвеждане на топлината.

Масово производство означава, че вече има голям клиент/поръчка (или повече клиенти) за такова устройство и предвид циклите в автопроизводството има вероятност да го видим в готов модел още през 2021 г. и може би дори по-рано.

Share this post

Comments (99)

  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • Ivo Reply

    По-голям инвертор, по-малък разход на електроенергия на километър и една или две предавки.Всичко това ще се разработи и въведе до 5 години.
    “А овцете нека си пасат горива … ааа трева”

    October 24, 2019 at 8:50 pm
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply October 29, 2019 at 3:46 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • bipbip Reply

    Хубави неща ще се случат в щатско, но тука в еуропата мноог изостават. Ако това нещо го постигнат да подменят 25% от автомобилте с елетрички до 10г, това ще е страхотен прогрес ! Дори в Европа в момента има толкова много поръчки на електрически автобуси, че фирмите не могат да смогнат и доставките ще се извършат в следващите 2-3 години !

    https://fakti.bg/avto/419795-sasht-shte-se-elektrificirat-za-454-mlrd

    October 29, 2019 at 3:57 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • Виктор Константинов Reply

    За съжаление спорен мен няма как да се случи това, не и по този начин. Едно, че това е предложение на отделен сенатор демократ, а не на цялята партия. Второ, че Демократическата партия не може сама да прокарва такива големи промени, нужна е и подкрепата на Републиканската партия, а те(поне голяма част от тях) са доста консервативни или пък имат връзка с петролното лоби. Трето, че имат доста голям външен дълг и по-трудно може да се прокара такъв голям разход.
    Но пък нещата си се развиват и даже без такива субсидии естествено ще си се подмени автопарка с ел. автомобили, просто са по-добрата технология.

    October 29, 2019 at 9:43 am
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • bipbip Reply

    Вярно, че това е само проект, а петролното лоби няма да го допусне. Иначе дълговете не им пречат да харачат почти трилион долара годишно за военен бюджет ! Все някой ден ще се случи пробив при батериите, ще измислят съвсем нов вид, който да реши проблема с недостига на изкопаемите елементи и ще бъдат много по-евтини и с много по-голям капацитет и това ще е краят на двигателите ! Процеса е стартирал и връщане назад няма !

    Иначе ми е странно как за толкова години не можаха да измислят как да намалят вредните емисии до нула от двигателите с вътрешно горене. Със сигурност има умове, имаме технологиите да постигнем това, но според мен причината е, че до сега нямаше никакъв натиск върху производителите и те и за това не са инвестирали да решат този проблем. Чак сега се заговори за забрана на дизелите, но ако преди 10-20 години им бяха наложили да търсят решение, сега можеше вече да са измислил технология за пречистване на газовете до 0 вредни емисии !

    В момента има много научни екипи със огромни бюджети, които да разработят по-добри батерии и аз смятам, че до десет години ще има огромен пробив там и на някои специалисти няма да им излезят сметките в прогнозите, че колите с двигатели ще доминират до 2050г.

    Техните анализи са на базата на сегашните технологии, на ограничените количества изкопаеми еленти за батериите, но много умове работят точно за решаването на този проблем, а историята на човечеството е доказала, че е въпрос на време да се намери решение да даден проблем !

    October 29, 2019 at 3:34 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Симо Reply

    « В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система. » в серийно производство. 800V системи са интегрирани от поне 10 години, а и повечето автобуси са на такива системи.

    October 29, 2019 at 9:12 pm
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Veselin Reply

    Не знам дали е хубава тази 800V система или не. За да вдигнеш мощността на една електрическа система трябва да вдигниш или тока или напрежението (или и двете). Обаче по-голям ток изисква по-дебели проводници, по-яка силова електроника, повече отделена топлина, която трябва да се отвежда и така. Тоест увеличаването на напрежението е много по-лесния вариянт от инжинерна гледна точка, но напрежението е опасно и убива. Затова далекопроводите са с хиляди волтове напрежение, а в населените места то се намалява до 220V, в щатите и до 110. Постояннно напрежение от 100 V вече се счита за опасно, какво да кажем за 800V.

    Порше са решили да поемат по лесния път с удвояването на напрежението и много ме дразни като го рекламират като голямо постижение. Вярно е че има един куп защити и предпазни механизми, но тези коли ще катастрофират, ще се наводняват, ще дефектират, ще се разглобяват и колкото по-ниско е напрежението толкова по-устойчива и безопасна е системата. Нормална кола с 12V акумулатор можеш да и измиеш целия двигател с водоструйка и после да я подкараш. Да не говорим за спукани стопове пълни с вода, изпотени фарове – масово явление, но тези коли си движат и никой не е пострадал. Някой да пробва да направи това с 800V система.

    October 30, 2019 at 8:07 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Емо Reply

    Токът е този, който убива. Степента на опасност за човешкия организъм е функция на тока, който протича през тялото. Виж електрошоковете на пазара – варират от 200 хил. до 5 млн. волта напрежение. Да, тресеш се като на рейв парти, но си жив и даже поосвежен, така да се каже 🙂 Вероятно искрата от статично електричество също надвишава 800 волта. Хора и стока преживяват удар от гръм като там решаващо е разстоянието между крайниците, за да не се получи волтова дъга. Дребните чифтокопитни и хората, свити на пашкул, имат най-голям шанс.
    При колите високоволтова е само задвижващата система – другите консуматори са си стандартно на 12/24V.
    Риск има навсякъде: и бензинопроводите, и газовите линии минават под цялото купе, свързвайки двигател с резервоар/бутилка. Т.е. няма безопасна зона. А за водата, още 2009-та японците тестваха i-MiEV за устойчивост при наводнения.
    http://www.autopressnews.com/2009/06/Mitsubishi/i-MiEV_flooded_road_testing.jpg

    Мрежата е пълна с тотализирани от солена вода ел. коли, но до електрически шок заради вода не знам да се е стигало.

    October 31, 2019 at 11:28 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Уместен коментар, като под електромобили имам предвид леките коли – иначе, да, 800V не е като да няма в други класове…

    November 3, 2019 at 1:07 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Мартин Хаджистойков Reply

    800V може да е по-добрата система в крайна сметка, защото позволява намаляване на тока заради увеличаване на напрежението, а както Емо добре го е описал, важна е големината на тока. Затова и ДТЗ-тата са настроени до 30 мА където е границата за опасност за човека.

    Съответно сечението на кабелите може реално да се намали (не са нужни по-дебели, а обратно).

    November 3, 2019 at 1:14 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm
  • Веселин Reply

    По-високото напрежение прави нещата по-лесни и по-евтини, няма съмнение. Но след като Тесла тръгнаха да правят кабели с водно охлаждане, а не да вдигнат напрежението със сигурност има хубава причина за това.
    Да, тока е този който убива, но той е функция от напрежението. При електрошоковете напрежението е хиляди волтове, но като си сложиш пръста между електродите и то пада до стотина примерно, aко сложиш метален предмет ще падне до 0,1 V. При огромна батерия не е така.

    November 3, 2019 at 3:59 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *