510 км реален пробег при около 90 км/ч и време за DC зареждане на Hyundai Kona (видео)
В този блог: Първа възможност да видим реалния пробег и скоростта на DC зареждане на електрическия Hyundai Kona.
Това се случва благодарение на неуморния електромобилист Бьорн Ниланд от Норвегия, който прави пореден тест с електричка. В случая са даже два – един за пробега и един за DC зареждането на Hyundai Kona.
Тестът за пробег започва при 30°C температура в Осло и е по маршрут в посока Тронхайм на север. Бьорн пуска колата в еко режим и климатика на 21°C. Планът му е да шофира с около 90 км/ч, като още в началото предупреждава, че няма нужда някой да казва “аз живея в Германия и това не е приложимо за мен” или нещо от сорта. Тестът му е с цел да провери дали Kona ще измине колкото му дават по WLTP, а и просто за да тества колата като цяло.
През голямата част от пътуването се вижда, че Бьорн кара с 93-94 км/ч. Интересното е, че накрая колата влиза в бавен режим чак при 3% остатък в батерията. Финалният резултат на Бьорн е 510 км пробег и 10 км остатък. Средният разход е 12.7 кВтч/100 км.
В друго видео Бьорн е заснел DC зареждане на 175 кВт зареждачка. Колата обаче вдига до макс. 70 кВт, което според него е заради ограничение в CCS стандарта. Нещо не се връзва, но при този тест важно е какво показват колата и зареждачката, а не какво казват стандартите.
Ето как върви зареждането по минути:
- 10-60% за 30 мин с 68-70 кВт мощност (след 57% спада на 56 кВт)
- 10-80% за 50 мин (на 40-та минута спада от 56 на 36-37 кВт; на 46-та мин спада на 25 кВт)
- 10-85% за 1 час
- 10-90% за 1 ч 8 мин
- 10-95% за 1 ч 20 мин (на 1:12 спада на 21 кВт; на 95% мощността вече е 11 кВт)
- 10-100% 1:42 мин
От тези данни се вижда, че при по-голямата батерия небезизвестното досега 0-80% за половин час при по-големите батерии ще е приложимо само при по-висока мощност на зареждане от типа на 100 кВт. Засега само Tesla поддържа такава възможност, но Porsche работи за пускане на Taycan с 350 кВт зареждане от 2019 г. В Tesla е по-вероятно да се придържат към макс. 250 кВт в обозримо бъдеще.
Както винаги ценна информация от Бьорн и ако ти се гледа, ето двата клипа:
От пътния тест за пробег:
{youtube}kq3OoZoUZBA{/youtube}
И от зареждането:
{youtube}EdfXMdkUl9A{/youtube}
Leave a Reply