Първи тест по рода си – Hyundai NEXO Fuel Cell сам на магистрала с до 110 км/ч
В този блог: 190-километров тест с Nexo Fuel Cell с ниво 4 на автономност е направен в Корея.
Под сам имаме предвид управляващ се без човешка намеса, но с готовност за такава. Общо пет Hyundai прототипа са завършили теста – три Nexo FC и два Genesis G80, като всичките са оборудвани с 5G мрежова технология…
Общо взето още сме си в шах как точно ще стават нещата с автономните коли, защото си караме сами. Но развитието просто препуска. Доскоро такива тестове се правеха само на избрани пътища, а ето сега този нов тест на Hyundai е първият с автономни коли на обществени магистрали със скорост до 110 км/ч (колкото е максималната разрешена в Южна Корея).
Демонстрацията е направена на 2 февруари в Сеул, като при старта на волана на всяка от колите са натиснати CRUISE и SET бутоните, след което те са преминали автоматично в режим на самоуправление по целия 190 км маршрут до Пянчен.
С излизане на магистралата колите са се включили в потока с обичайните маневри и задминавания, които всеки от нас прави. Също така са преминавали с Hi-pass пропуск за безжичната система за чекиране на пунктовете за плащане на магистрални такси. И у нас се задават електронни винетки, пък да видим кога и как ще проработи това.
Петте прототипа всъщност са като производствени коли, с добавени камери, лидари и различни сензори, които правят възможно управлението без шофьор.
По предварителни данни NEXO би трябвало да изминава реално около 400 км с едни резервоар водород, чието зареждането отнема около 5 минути.
Технологията вече се тества и очевидно се справя, но на този етап зад волана седи човек, който да може да поеме контрола при необходимост. Ще минат още няколко години на разработки и тестове обаче, защото Hyundai планира комерсиализация на това ниво на автономност за 2021 г. В тази връзка по време на CES 2018 компанията обяви, че ще разработва автономни коли съвместно с американската компания Aurora Innovation. Изцяло автономни Hyundai модели компанията очаква да излязат на пазара през 2030 г.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.
Интересно. Повечето големи производители изоставиха тази технология, защото производството на водорода е скъпо и нерентабилно, но явно има и такива, които ще залагат на това.