С новите зареждачки IONITY обяви и нова шок цена на зареждане
Изненадващо решение за промяна в начина, по който се плаща зареждането, обявиха от мрежата на IONITY.
С новите стилни зарядни станции идва нова не толкова стилна цена за зареждане, което вече ще се плаща на кВтч. Досега зареждането на станции от мрежата на IONITY беше с фиксирана цена от €8 без значение от продължителността на сесията.
От 31 януари тази година обаче в сила влиза нов начин за таксуване и зареждането на IONITY станциите в цяла Европа ще струва €0,79 на кВтч. Опс!
Представител на компанията сподели, че единичната такса за зареждане е била само за началния период на разрастване на мрежата и от тази година с предвиденото разширение идва и обявената промяна.
IONITY работи с няколко доставчици на мобилни услуги, които в случая са: Audi e-tron Charging Service, Mercedes.Me.Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service и Volkswagen WeCharge.
Компанията е договорила тази фиксирана цена за зареждане с тези партньори, които изпълняват ролята на доставчици на мобилни услуги (Mobility Service Providers – MSP) и от там нататък не зависи от IONITY каква цена операторите ще предлагат индивидуално на своите клиенти.
Иначе казано – трябва да ползваш някое от приложенията на изброените отгоре компании, за да получиш евентуално по-конкурентна цена за зареждане. В противен случай си плащаш по €0.79 на кВтч.
Мрежата вече има над 200 работещи обекта в 24 държави в Европа, като на тези обекти има общо 860 зарядни станции. До края на тази година обектите трябва да станат 400, а зарядните станции близо 2,000.
Други мрежи като тези на Allego и Fastned са с цени от €0.59 на кВтч, като Fastned предлага и опция с месечен абонамент от €11.99, при който зареждането струва €0.35/кВтч.
Зареждането на IONITY станции става доста скъпо и при наличието на конкуренция, която само ще се засилва в западна Европа предстои да разберем дали достатъчно хора ще зареждат на техните обекти, така че бизнес моделът на компанията да работи.
По новите цени, зареждане на 60 кВтч електроенергия би струвало близо €50, което ще е достатъчно за пробег между 250 и 400 км (в зависимост от възможностите на електромобила и разхода), което си е солено, особено в долната граница на цитирания пробег.
При Tesla вероятно също ще има някакво увеличение в цената след време, но зареждането на Supercharger в Германия например струва €0.33 на кВтч, което е повече от два пъти по-евтино от новата цена на IONITY.
На други места в Европа зареждането на Supercharger е дори по-евтино и на места стига до €0.25 за кВтч.
Стойността за изграждането на мрежа от 350 кВт DC зарядни станции е голяма. Сериозна инвестиция е, която трябва да се изплаща. Любопитно е как ли ще върви изплащането при тези стойности на зареждане и дали ще бъдат плащани от достатъчно голям брой хора?
Comments (54)
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Скъпо е, даже прекалено, но предлагат едни от най-бързите зарядни. С правилния автомобил да направиш 1000км за малко над 10 часа (при наличие на инфраструктура) си е голямо постижение. Незнам дали ми е толкова скъпо времето за такава такса. Сигурен съм, че който има нужда, ще се насочи към месечния абонамент, където цената пада на половина.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Пътуването с Ionity с икономичен електромобил лятото излиза към 23-24лв на 100км. Това е доста, доста скъпо.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Някой беше споделил, че през приложението на Audi цената е 0,30 евро на кВтч с абонамент, но има и месечна фиксирана такса от 20 евро.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Производителите на коли с ДВГ искат зареждането да е скъпо и съизмеримо като цена с теза на дизелите, защото ако е евтино клиентите им се бъдат привлечени към ел. автомобили и това е проблем за тях. Може би затова толкова производители застанаха зад IONITY, не заради това да ускорят електрификацията, а да е я контролират.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Има го и варианта, в който може да искат да печелят от месечните абонаменти на лоялни клиенти давайки им уж по-ниска цена за зареждане.
Естествено и това, което ти казваш го има като вариант. Има го и момента, че IONITY е само една мрежа и освен тях вече има доста други, така че хората ще имат избор.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.
Проблемът идва от това, че ел. енергията не може да се складира. Използването на мощности като 350кВт изискват производство на ел. енергия горещ резерв. Поддържането му струва скъпо, някой трябва да го плати. Сега като почнем да си договаряме домашния ток ще разберете. Задължително минимално количество за плащане няма значение ползвал или не ползвал. Резервната мощност е работила и трябва да се плати.