Jaguar I-Pace 385 км пробег, от 140,000 лв и по-бърз от Tesla Model X?!?
В този блог: Първият електро SUV на марката идва с 90 кВтч батерия и 100 кВт DC зареждане.
Повечето данни на I-Pace са известни от миналата година, но сега вече знаем и стартовите цени на трите модификации на модела…
Външно I-Pace е почти идентичен с концепта, което при установените авто марки е рядкост, но в интериора има известни промени. I-Pace идва с два интерактивни екрана и е абсолютно в крак с тенденциите.
Дебютът на модела е на предстоящия скоро Автосалон Женева, но с прес съобщението Jaguar публикува и актуални снимки.
Преди да коментираме техническите показатели, ето базовите цени (за Англия) на трите I-Pace варианта (определено по-високи от първоначалните очаквания):
- Jaguar I-Pace S: £63,495 (~ 140,000 лв)
- Jaguar I-Pace SE: £69,495 (~ 153,000 лв)
- Jaguar I-Pace HSE: £74,495 (~ 164,000 лв)
Батерията на I-Pace седи добре за класа на модела, с капацитет 90 кВтч. Според Jaguar пробегът на I-Pace ще бъде около 480 км по WLTP и 385 км реално, но това още не е потвърдено от официални органи или тестови организации. Предстои да видим и какви ще са реалните потребителски отзиви когато стартират продажбите.
За зареждането компанията дава време около 40 мин на 100 кВт DC станция. Това е от 0 до 80% капацитет на батерията. Бордовото AC зарядно е слабичко като на много други електромобили, с мощност 7.2 кВт (монофазно 230V/32A). Времето за AC зареждане, отново от 0 до 80%, е около 10 часа. Като за нощес (в гаража) е ОК, но до 100% са нужни около 13 часа, което е множко. За сравнение бордовото зарядно на Tesla Model X е с мощност 16.5 кВт (трифазно).
На този етап никой освен Renault не предлага 22 кВт трифазно зареждане (с изкл. на smart), но и с 11 кВт трифазно бордово зарядно (като на BMW i3), AC зареждането на I-Pace щеше да е доста по-прилично откъм време.
Багажникът на I-Pace е с обем 656 литра, но при сваляне на задните седалки напред обемът се увеличава на 1,453 литра. В допълнение, под предния капак има малко пространство с обем 27 литра.
Както и други подобни електро модели I-Pace е тежък – 2,133 кг по DIN. Центърът на тежестта е със 130 мм по-ниско отколкото при F-Pace и разпределението на тежестта е 50:50. Стандартните модели най-вероятно ще се предлагат с 18″ колела и 22″ за топ версията. Ето и размерите Ш/В/Д: 1,895/1,565/4,682 мм с 2,990 мм колесна база.
Задвижващата система и мощността е еднаква за всички I-Pace модификации:
- Мощност: 294 кВт (по 147 кВт за предния и задния електромотор)
- Макс. въртящ момент (общо): 696 Нм
- Ускорение 0-100 км/ч: 4.8 сек.
- Макс. скорост: 200 км/ч
И накрая, ето как става Jaguar I-Pace да е по-бърз от Tesla Model X, ако ти се гледа:
{youtube}gX2rDCYoLeo{/youtube}
Всеки иска да е най-добър, поне на видео 🙂
Но пък това е и брилятно маркетинг изпълнение, защото много повече хора ще обърнат внимание заради закачката с Tesla.
Comments (9)
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.
След като “побеждава най-слабата версия на Model X, оня иска P100D, Но му дават 100D, което е съшата кола само с по-голяма батерия.