Предпремиерна eCars фото сесия на електрическия Jaguar I-Pace

jaguar-i-pace-ecars

Предпремиерна eCars фото сесия на електрическия Jaguar I-Pace

jaguar-i-pace-ecars

В този блог: Първи контакт с новия Jaguar I-Pace дни преди откриване на премиум салона на марката в София.

Споделяме първи кратки впечатления и снимки от гостуващия в София електрически I-Pace. Както обикновено, на живо нещата са различни отколкото на снимки…

От огромните арки за колелата, през предизвикалата сред феновете на електромобилите доста коментари радиаторна решетка в стил ДВГ модел и специфичната форма на купето, Jaguar I-Pace е различен електромобил, който внася нови акценти в света на електричките.

Всичките специфични детайли в дизайна имат своето обяснение и функция. Големите 22-инчови колела (на HSE модела) са невероятно изглеждащи и отиващи на ДНК-то на марката, но са и известно предизвикателство за пробега. С 90 кВтч батерия и реален пробег 360-390 км (480 км по WLPT) това не би трябвало да изглежда като проблем и според Jaguar дава само 2-3% отражение, към което засега оставаме леко скептични като знаем как 21-ците на Tesla Model X ядат от пробега. I-Pace се предлага също и с 18″ и 20″ колела, съответно за S и SE моделите.

Радиаторната решетка е все още там и за това има причина. Електромобили като Hyundai IONIQ и Tesla Model 3 са почти изцяло гладки отпред, но в Jaguar зад решението за оставяне на решетката в класическия вид седи практично решение. Дори две.  

Първото е, за да осигурява въздух за допълнително охлаждане на 90 кВтч батерията, но всъщност зад пластмасовите бъбречета решетката е разделена на две. Долната част насочва въздуха към батерията, а горната през капака над стъклото и стъкления таван. Това прави аеродинамиката такава, че задното стъкло да няма нужда от чистачка и водата да се отвежда много ефективно.

Интериорът е подчертано мултимедиен. Централен 12.3″ екран с висока резолюция като на нашата IDA Smart 12.3″ (вероятно първа в света зареждачка от този тип) вече се превръща в тенденция при колите, но в I-Pace има още два екрана. Бързо разцъкване ни показва някои от функционалностите, като за начало не намерихме централното електромобилно меню за особено богато, но все пак имахме кратък ексклузивен достъп до колата.

Пространството на задните седалки е доста прилично, включително във височина и материалите са с високо качество, без да сме правили подробен анализ на колата в това отношение.

За зареждане I-Pace има две опции – 7.4 кВт монофазно бордово зарядно AC (около 12 часа за пълно зареждане на 7.4 кВт зарядна станция) и 100 кВт CCS DC зареждане, което според хора от Jaguar може веднага да се вдигне на 200 кВт, когато съответната инфраструктура започне да се появява.

Ето и основните технически характеристики на Jaguar I-Pace:

  • Батерия: 90 кВтч (86 кВтч използваеми)
  • Макс. мощност: 294 кВт (400 кс)
  • Пробег: 400 км реален, 480 км WLTP
  • AC бордово зарядно: 7.4 кВт
  • DC зареждане: CCS 100 кВт
  • Макс. скорост: 200 км/ч
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4.8 сек
  • Д/Ш/В: 4,682 / 2,011 / 1,565 мм

След този първи допит до I-Pace оставаме с добри впечатления, но и без информация за пазарната реализация на модела у нас. Колкото до цените, знаем поне обявените за Англия, за трите варианта на модела с различни пакети и опции.

{gallery}Jaguar I-Pace:190:127:0:0{/gallery}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *