Какво ново във Formula E сезон 2016/2017
В този блог: Formula E се развива бързо, с много нови елементи за предстоящия сезон 2016/2017.
След големите промени и в предния сезон 2, когато отборите вече имаха право да вграждат свои собствени задвижващи системи, в сезон 3 има още модификации…
Ето какви са новите неща:
Ново предно крило
Най-отличаващата се промяна в дизайна на болидите е впечатляващо ново предно крило. Промененият дизайн има чисто визуална цел, като идеята е да създава силна визуална идентичност за шампионата и ясно да отличава електрическите болиди от другите моторни спортове. Промяната не влияе на техническото представяне и по-скоро загатва за промените, които ще настъпят около новото шаси в сезон 5.
Повече рекуперация
Това пък е най-голямата промяна по отношение на производителността в сезон 3. Организаторите разрешават степента на рекуперация да бъде увеличена с 50% от 100 кВт на 150 кВт.
Очакваме това да доведе до значителни разлики в стратегиите спрямо първите два сезона, тъй като с повече акумулирана енергия болидите ще могат да остават по-дълго на пистата в първата част и да са по-бързи във втората.
За да може да се съхранява допълнителната енергия екипът на Williams Advanced Engineering е направил нова батерия. Тя е по-усъвършенствана от батерията използвана в сериите досега, но параметрите й остават непроменени – 28 кВтч и максимална мощност 200 кВт.
Воланът също е нов, за да могат пилотите да се възползват от тази и други технически промени.
Нови гуми
За сезон 3, Michelin представя нова версия на 18-инчовите Formula E гуми, с повече ефикасност, която се постига с по-ниско тегло и по-малко съпротивление.
Новите гуми също така достигат по-бързо работна температура и се очаква да са със същата отлична издръжливост като на предишните. При ограниченията за гумите няма промени – всеки отбор има право на един комплект на кола за всеки състезателен уикенд.
Една точка за най-бърза обиколка
Финалът на сезон 2 в Лондон беше доста оспорван с битката между Себастиен Буеми и Лукас ди Граси – онзи от двамата, който вземеше двете точки за най-бърза обиколка, щеше да грабне титлата.
Беше супер спектакъл, но някак отне от спортната тръпка, защото титлата за спечелване на серия от 11 състезания трябваше да се решава само в една обиколка. Затова от сезон 3 организаторите намаляват наградата за най-бърза обиколка от две точки на една.
Roborace
Това ще са първите досега роботизирани състезателни серии – Roborace. На последните тестове миналата седмица в Donington Park развойният DevBot успешно е завършил цяла обиколка под контрола на компютър и ще е много интересно да видим как тази форма на изкуствен интелект се развива в състезанията през сезона. Дали не се задават твърде нетипични за сегашните ни разбирания неща?!?
Нови отбори
Panasonic Jaguar Racing потвърди влизането си във Formula E и в това няма нищо случайно – компанията работи доста в направление електрическа мобилност и се очаква да пусне първите SUV модели изцяло на ток на пазара след Tesla Model X (компактен вероятно през 2018, в класа на X по-скоро от 2019 натам).
Другият нов играч далеч не е толкова познат – TECHEETAH е притежаван от китайци отбор, който влиза на мястото на Team Aguri. За своя дебют TECHEETAH купи задвижване от Renault и в тренировките досега показва много добро темпо.
Междувременно, в Dragon Racing са си намерили нов спонсор, а именно Faraday Future, която така шумно навлезе при електромобилите, като обяви строеж на нова фабрика и намерение да конкурира сериозно Tesla, въпреки че още дори не сме видели производствена версия на първия им сериен модел.
Нови градове
И за накрая остана черешката на тортата – добавянето на нови градове. В сезон 3 в програмата влизат Хонг Конг, Маракеш, Брюксел, Монреал и Ню Йорк. Това е страхотно, защото още веднъж демонстрира желанието на градските управи да организират супер електрически гонки по улиците, където иначе моторните спортове нямат място.
Сезонът обещава да е много вълнуващ и след като пропуснахме предния заради разработката на нашите зарядни станции за електромобили, сега имаме силен стимул да отразяваме новия както в началото.
Стартът ще бъде даден на 9 октомври с HKT Hong Kong ePrix.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply