Какво става с батерията след катастрофа на електромобил

tu-graz-testove-baterii-elektromobili-katastrofi

Какво става с батерията след катастрофа на електромобил

tu-graz-testove-baterii-elektromobili-katastrofi

В този блог: Започва голям проект за проучване на ефектите от катастрофи въху електромобилните батерии.

Безопасността винаги трябва да е на първо място. Затова производителите на електромобили поставят батерията в солидна опаковка, така че да я защитят от стресовете и външното влияние…

Тази броня обаче оказва ефект върху теглото, размера и цялостния дизайн и това е следствие от презапасяването в посока сигурност. Но повече в това отношение не е излишно.

Според Волфганг Зинц от Института по безопасност на превозните средства към Техническия Университет в Грац, “На този етап все още няма достатъчно проучвания и тестове за поведението на клетките в електромобилните батерии при катастрофи”.

Съвременните проучвания се ограничават най-вече до поведението на новите батерии в електромобилите, без да отчитат ефекти на натрупан стрес като стареенето. Не е странно, тъй като първите масови електромобили на пазара са едва на няколко години и тепърва предстои да се трупат и анализират данни от пътни произшествия.

Точно по тази причина екип воден от Зинц и известни партньори се заема с такива проучвания в проект наречен “SafeBattery”, който стартира през април 2017 г.

Финансиран от Austrian Research Promotion Agency, фокусът на 4-годишния проект е върху механичното, електрохимичното, химичното и термодинамичното поведение на отделните клетки и модули при натоварвания в условия на катастрофа.

В процес, екипът ще изследва компоненти с различни хронологии, за да се гарантира безопасност за батериите и в превозни средства с по-високи нива на вибрации и вероятни малки механични проблеми вследствие на инциденти и последващото стареене. Ще бъдат тествани и други фактори влияещи върху поведението на батериите след катастрофи като заряден статус и температура.

“SafeBattery” екипът иска да проучи лимитите на батерийните клетки за последващо дефиниране на параметри, които може да се използват, за да се гарантира, че тези лимити никога няма да бъдат надхвърляни в реалната употреба. Мащабна работа е и затова в проекта участват партньори от AVL, Steyr Motors, Audi, Daimler, както и от други институти на университета.

Екипът вече е изработил собствена тестова апаратура със специфични сензори събиращи данни при различни симулации на катастрофи в рамките на милисекунди. Освен това използват цифрови методи за изчисления и симулации, за да разберат по-добре множеството протичащи физични процеси.

Събирането на такива данни ще доведе до натрупване на знания за поведението на тяговите батерии в условия на катастрофи, което от своя страна ще подобри начините за интегрирането им в превозни средства. Това ще е от полза и за производителите на батерийни клетки, които за заинтересовани от по-прецизни изисквания при спецификациите.

Помислили са и за бъдещето – друг фокус на проекта е да се правят изследвания освен върху батерии с течни електролити, върху такива и с твърди (солидни). Зинц и неговият екип се интересуват от това “Дали идващото поколение задвижващи батерии ще е лишено от проблемите на сегашното или ще те ще имат нови и различни уязвимости”.

От: ElectricCarsReport


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *