Kia e-Niro тест в дъждовно време на път за планината

kia-e-niro-mountain-trip-rain-test

Kia e-Niro тест в дъждовно време на път за планината

kia-e-niro-mountain-trip-rain-test

Бьорн Ниланд тества новата 2020 Kia e-Niro на дъждовно време на път за планината.

{youtube}R0eR-D3aZwU{/youtube}

Тестът на Бьорн до Geilo е нещо като симулация на есенно пътуване до планинска хижа и дава добър ориентир за възможностите на Kia e-Niro при по-студено, и дъждовно време.

Корейците правят доста ефективни електромобили и e-Niro определено спада към тях със своите доста добри показатели.

Новата версия на e-Niro вече има 11 кВт бордово зарядно като стандартна опция и няколко други дребни промени като нови стопове и централен дисплей, но както Бьорн показва в този тест,  при по-студено време Кia все още има проблеми по линия на охлаждането и затоплянето на батерията.

При по-студено време батерията не e-Niro не може да се затопля достатъчно бързо при старта на зареждането и това се отразява в невъзможност за достигане на 75 кВт мощност при зареждане, а макс. 50 кВт.

Това се случва при по-студено време и на модели като Nissan Leaf, Kona, Ioniq и e-Soul.

Иначе казано,

#coldgate

Бьорн забелязва в този тест, че дори шест минути след старта на зареждането батерията се е затоплила прекалено малко (от 17 на 19 градуса), което е далеч от нужните 25, които правят възможно зареждането с максимална мощност.

Той дава за пример своята Tesla, при която затоплянето на батерията се активира веднага, след като колата се пъхне за зареждане дори при по-ниски температури навън.

При e-Niro очевидно не стоят точно така нещата и без батерията да се затопли предварително до нужната температура няма как да се зарежда с максимална мощност, когато навън е по-студено

Според собственик на e-Niro оставил коментар под видеото системата  е програмирана да не включва затоплянето на батерията след достигане на температура от 20 градуса, a при достигането на 35 градуса започва процес на охлаждане, за да се предотврати прегряване, което също се отразява на зареждането.

Дано догодина от Kia да обърнат внимание на този проблем и да направят софтуерна актуализация, с която той да се реши.

Оставяйки настрана този проблем, като цяло Бьорн имаше добри отзиви за колата и най-вече за консумацията на енергия от това пътуване.

Разстоянието от Oslo до Geilo и обратно е 460 км, а Бьрон почти успя да го мине с една батерия при средна скорост 77 км/ч и външна температура от 5 градуса

В края на видеото за сравнение той показа и резултатите на други електромобили от същия тест.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *