Ще пълни ли душата KIA Soul EV?

Kia_Soul_EV_2015

Ще пълни ли душата KIA Soul EV?

Kia_Soul_EV_2015
В този блог: KIA се включва в предлагането на електромобили от есента на 2014 със Soul EV.

Корейският електромобил ще се предлага първо в щатите като модел 2015, което означава, че трябва да излезе на пазара в третото тримесечие на настоящата 2014 г. За Европа още не знаем, но поне данните на колата са малко по-обещаващи от тези на други сходни електромобили…

Лекото превъзходство идва най-вече от по-голямата 27 кВтч батерия с 200 Вч/кг енергийна плътност. Първоначалните данни са за 130-160 км реален пробег, което е съвсем различно то това този показател да е по NEDC. Вътрешните тестове показвали и над 160 км пробег, но като попадне в потребителските ръчички, тогава ще видим дали пълни душата тоз KIA Soul EV.

Батерия

Батерията е литиево-йонна полимерна 360V с 96 клетки и никел-кобалт-манганов катод, който спомага за увеличаване на капацитета, а базираният на графит анод повишава издръжливостта и намалява теглото. Клетките използват гел електролит и всяка съдържа керамични сепаратори, които значително увеличават термалната устойчивост, както и надеждността.

Регенериране

Регенерирането е с приличните 12% прихващане на кинетичната енергия и е на два режима: Drive или Brakes при изключен Eco режим и същите при включен Eco режим. Soul EV регенерира най-силно при Brakes в Eco режим.

Зареждане

Освен стандартния KIA Soul EV има и порт за бързо зареждане (CHAdeMo DC на 480V). Сложили са ги под плъзгащо се капаче в предната “решетка” и зареждането на 240v става за по-малко от пет часа. Това е твърде далеч от минутите на бензиностанция, с които сме свикнали, но е добър напредък спрямо зареждане на по-малка 24 кВтч батерия за осем часа, например. От 50 кВ зарядно обаче батерията се зарежда до 80% за 33 минути. Това е бързото зареждане на Soul EV, което обаче не ни изглежда особено бързо.

Електромотор

Мощността му е 81.4 кВ или 109 кс с 285 Нм въртящ момент. В KIA са избрали AC синхронен електромотор с течно охлаждане и постоянни многослойни магнити. Идеята на последните е да се повиши ефикасността и – много важно за нас потребителите – да се намали виенето, типично за електромобилите.

Съответно с всичките тези данни отгоре и с едностепенния си редуктор, KIA Soul EV е способен да ускори от 0 – 100 км/ч за под 12 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на около 145 км/ч, което е с десет км/ч повече от Renault ZOE, например.

За инфо екрана KIA за първи път използва OLED (Organic Light Emitting Diode) технология. Екранът е 3.5-инчов и на него може да се следи какъв е енергийният поток, еко режимът и разходът на енергия. Има и тристепенна аларма за количеството заряд в батерията, като най-добре е да не чуваш третата, за да не се налага да викаш репатрак.

Цената ни е много интересно да я научим, но ще стане известна малко преди пазарния дебют, така че ще я разберем вероятно някъде през лятото. Не знаем как ще се продава KIA Soul EV, но BMW i3 върви по 45-55k Евро и се чака по половин година, за да го получиш ;).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *