Китай на прага да обяви срок за забрана на двигателите с вътрешно горене
В този блог: Забрана в Китай може да сложи края на двигателите с вътрешно горене в световен мащаб.
Франция, Великобритания и съвсем наскоро Шотландия обявиха своите планове до 2040г на местно ниво да бъде забранено производството и употребата на превозни средства задвижвани от двигатели с вътрешно горене.
Безспорно обаче ефектът от електрификацията на транспортния сектор не би бил толкова голям на никое друго място, както в Китай, и по всичко личи, че лидерът по продажби на автомобили в света скоро ще последва примера на европейските държави.
По-рано днес Bloomberg Asia съобщи, че високопоставен държавен служител е потвърдил работата на правителството по програма за масово електрифициране, и че също така се обмисля краен срок за продажбите и производството на превозни средства задвижвани от двигатели с вътрешно горене в страната.
Син Губин, заместник-министър на индустрията и информационните технологии, заяви, че правителството работи с други регулаторни органи по график за край на производството и продажбите. Този ход ще има дълбоко въздействие върху околната среда и растежа на китайската автомобилна индустрия, каза Син на автомобилен форум в Тианджин в събота.”
Интересно е какъв краен срок планират да си поставят китайците като се има предвид, че досега подхождат сравнително агресивно към промяната и задължават всички чуждестранни автопроизводители да приведат 12% от общите си продажби в електрически превозни средства през 2020г.
Засега определено си личи, че този агресивен мандат има добри резултати и все повече компании започват да пренасочват инвестициите си в производството на електрически автомобили в страната. GM, VW, Daimler, Toyota и наскоро Ford вече обявиха с кои местни компании ще си партнират за производството на електромобили и батерии.
Преди обявяването на новината Bloomberg New Energy Finance прогнозираха, че в глобален мащаб до 2040 електрическите превозни средства ще елиминират нуждата от 8 милиона барела петрол на ден, и дотогава 50% от превозните средства в Китай ще се движат на ток.
След обявяването на новината очаквано акциите на повечето големи производители на електрически превозни средства в Китай се повишиха като най-голям скок от 7,2% регистрира BYD Co.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply