Колко ще харчи електрическият Ford Focus – 100 MPGe как звучи?
И за тази, като за други електрически коли, пишем все още в бъдеще време и последната тема за електрическия Ford Focus, която засегнахме, беше за седалките на модела, които ще се правят от рециклирани пластмасови бутилки. Хм, дали тези ‘пластмасови’ седалки оказват чак такова влияние или нещо друго, но тази седмица Ford обяви, че Focus Electric ще бъде “първата изцяло електрическа кола, която ще постигне 100 мили за галон еквивалент (MPGe) за разход на гориво.” ОК, преди да ви кажем какво значи MPGe, всъщност при Mitsubishi i-MiEV този показател е 112 (MPGe). Ами сега? Просто трябва да дочетем изречението в прес съобщението на Ford, което завършва “с петима пасажери.” Японската кола е регистрирана като 2+2 (места), а електрическият Focus си е 4+1…
Въпросните 100 {tooltip}MPGe{end-link}Miles per gallon equivalent{end-tooltip}, разбира се, са само един от ‘търговските аргументи’ на Ford и за да не се бавим повече с превода, този показател е равен на малко под 2.4 л/100 км разход – така вече звучи познато, нали ? На страницата на Wikipedia (MPGe линка малко по-напред) има подробно (макар и на английски) обяснение за пресмятане на стойността на този параметър. Другият ‘момент’, който Ford използва в своята маркетинг стратегия е по-бързата технология на зареждане, с която електрическият Focus “се зарежда за половината от времето, нужно на Nissan LEAF, от обикновен 240 волта източник.” А това означава 3-4 часа за стандартно (бавно) зареждане. Чудесно, но LEAF има опция и за бързо, с която за начало Focus няма да разполага…
Повечето автопроизводители така или иначе са поели и по ‘междинния’ път и Ford също не прави изключение с обявяването на зареждаемия хибрид C-Max Energi, който се очаква да има “еквивалентен разход на гориво в електрически режим по-добър от този на зареждаемия Toyota Prius хибрид”, както и C-Max Hybrid (не зареждаем), който пък да е “по-икономичен от Toyota Prius V.” Хей, чудим се къде ли щяхме да сме днес по отношение на електрическата мобилност, ако преди петнайсетина години Toyota не беше поела (макар и не в изцяло електрически вариант) щафетата с емблематичния днес Prius – кола, която виждах буквално навсякъде при скорошното ми посещение в Лондон…
Очевидно, поне в САЩ, Ford се готви да продава най-икономичните модели, но не пречи и в Европа да ги имаме, въпреки изобилието от малко харчещи коли в нашите ширини. Все пак говорим за (полу) електрически варианти, а електрическият Focus модел 2012 вече може да се поръчва (пак там, в Щатите) от края на ноември.
Е, не са близо до нас географски и не сме близо до тези електрически премиери, но изненади стават. Една такава беше поднесена от американския посланик Джеймс Уорлик, (очевидно възможна заради Chevrolet.bg) който ‘разходи’ Chevrolet Volt по софийските улици преди дни, та знае ли човек от кой ъгъл ще заизникват електро коли утре .
[От: Autoblog Green]
Leave a Reply