Да си сверим часовника (отново) с Брюксел…сега говорим за водород!

Drive'n'Ride демонстрация на електромобили с водородни горивни клетки в Брюксел

Да си сверим часовника (отново) с Брюксел…сега говорим за водород!

Drive'n'Ride демонстрация на електромобили с водородни горивни клетки в Брюксел

На 22-23 ноември, за пореден, четвърти, път се проведе международното събитие (Drive’n’Ride), представящо нивото на технологията за водородно задвижване на превозни средства коли, на което бяха демонстрирани последните постижения на индустрията, с възможност за тест-драйв и създаване на лични впечатления…

Мястото е Брюксел, Белгия, а сред организаторите ‘тежат’ имената на Daimler, Linde, Honda, Intelligent Energy, Opel и Toyota, събрали се да покажат на света ползите за околната среда от превозните средства с водородни горивни клетки. Повече от 100 европейски служители, членове на Европейския парламент и други заинтересовани страни на високо равнище имаха възможност да разберат повече за чистите технологии на придвижване чрез демонстрациите с осемте електрически превозни средства с горивни клетки ({tooltip}FCEV{end-link}Fuel Cell Electric Vehicle{end-tooltip}). В допълнение, за първи път в Брюксел беше показана и изцяло мобилна и компактна станция за водород, предоставена от Linde и Daimler, за демонстрация на процеса на зареждане с водород. Липсата на инфраструктура за зареждане на коли с водород обаче все още е ключово предизвикателство за пазара с не повече от 200 места за зареждане в цял свят, което можем спокойно да наречем миниатюрна инфраструктура. В Европа се очаква първите коли с водородни горивни клетки да се появят на пазара от 2014 г. и Daimler планира да е сред първите компании, които ще пуснат свой модел на пазара.

Автомобилните производители, участвали в Drive’n’Ride събитието акцентираха върху факта, че в настоящата икономическа ситуация, само публично-частни партньорства могат да създадат стабилна рамка за реализиране на мащабна комерсиална схема за водородните коли. Според ЕС, чистите технологии предоставят огромни търговски възможности на пазара за новаторски транспортни технологии за €300 млрд. до 2020 г. (до €200 милиарда днес).

Какво представляват електрическите коли с водородни горивни клетки

Електромобилите с горивни клетки не отделят емисии при движението си със собствена тяга. Електричеството, което задвижва електромоторите им се произвежда на борда чрез електрохимична реакция, при която се смесват водород и кислород без запалване. Задвижваните с водород коли осигуряват производителност, изцяло сравнима с тази на конвенционалните коли с ДВГ по отношение на скорост и пробег, но задвижването им е природосъобразно, защото те не генерират емисии.

Huyndai ix35 с водородни горивни клетки

Huyndai ix35 с водородни горивни клетки

Водородът, който се използва за задвижване на малкото електромобили с горивни клетки днес, се произвежда най-вече от природен газ. Водород обаче може да се произвежда и от възобновяеми енергийни източници като слънце и вятър, с което се постигат нулеви вредни емисии в целия цикъл. Не е ли това, което трябва да гоним? И за нас темата е много актуална, а днешната конференция за инвестиции в нисковъглеродна икономика определено зададе добра насока. Очаквайте статия за всичко, което ни направи впечатление по време на конференцията утре.

[С материали от нашия партньор cars21.com]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *