KTM E-SPEED скутер на ток – май отиваме към електриково оранжево
Може все още да не е чак тенденция, но много електромобилни концепции са в оранжево. Поне по автосалоните… KTM E-SPEED се включва в тази мода за промяна на термина “електриково синьо”, със същите батерия и електромотор като на Freeride E, само че пригодени за градска мобилност. Това означава по-малка мощност от 11 кВ, спрямо 22 кВ за Freeride E, но с почти същия въртящ момент (36 Нм срещу 42 Нм), E-SPEED е много силен кандидат за атрактивна градска динамика…
KTM E-SPEED визитка | |
---|---|
Мощност | 11 кВ 36 Нм |
Батерия | 4.36 кВтч |
Пробег | 65 км |
Зареждане | 2 ч. |
Макс. скорост | 85 км/ч |
Тегло | 140 кг |
Дискови спирачки | 220 мм |
E-SPEED динамика и дизайн
Техническите данни на E-SPEED в табличката отдясно изглеждат доста прилично за градски електро скутер. Дали с по-агресивно каране пробегът ще е чак 65 км не е сигурно, но поне ще е тихо – шумните малки скутери с нарочно продънени ауспуси вдигат много шум по нашите улици. Надяваме се с прилично въртене на ръкохватката 4.36 кВтч батерията на електро скутера да е повече от достатъчна за повечето скутерджии.
Още от пръв поглед се вижда, че австрийците са заложили на донякъде традиционен дизайн с E-SPEED, но типичният KTM стил лъха отвсякъде. E-SPEED няма Vespa-стил преден щит, а два малки полимерни въздушни дефлектора, подчертаващи уникалното WP окачване. Дали успяват да отвеждат въздуха като истински щит не знаем, но без тях E-SPEED едва ли щеше да изглежда толкова атрактивно.
{gallery}2013/mar/ktm-e-speed{/gallery}
WP окачването е така изработено, че вместо вилка или окачване монтирано до задната главина, E-SPEED има единично бутало от дясната стана на предното колело. Задното окачване е по-стандартен шарнир с WP амортисьор. Спирачките на KTM E-SPEED са с 220 мм дискове, ABS и регенеративна система за връщане на известно количество енергия в батерията, която е поместена в усилена алуминиева кутия. Над нея е седалката, поставена върху изцяло полимерна основа.
Какви са електро плановете на KTM
KTM E-SPEED със сигурност няма да е на цената на китайски скутер. Не знаем и кога ще се появи на пазара, но е достатъчно атрактивен, за да се ослушваме за това и да споделяме на каквото попаднем.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply