Льо Ман задава зелена рали насока в Америка

Porsche Carrera GT3R Hybrid

Льо Ман задава зелена рали насока в Америка

Porsche Carrera GT3R Hybrid

Автомобилните ралита не са спорт, който обикновено асоциираме с алтернативна енергия или нещо природосъобразно. Всяко правило си има изключения обаче и не всички състезателни серии са еднакви: American Le Mans Series (ALMS) например определено тръгва в посока промотиране на алтернативните горива и технологии…

През 2008, ALMS стартира Michelin Green X Challenge, състезание, което възнагради екипи за техните горивоефективни коли, използващи възобновяеми горива. Състезавашите се отбори използват всичко от E85 до изобутанол, а Michelin помогна с производство на по-дълго издържащи състезателни гуми.

Porsche използва сериите, за да акцентира върху своята 911 GT3 R Hybrid състезателна хибридна кола и както често се случва, можем да очакваме технологията, разработена за сътезателните коли, да намери място и в стандартни серийни модели. Топ изпълнението 918 Spyder хибрид най-вероятно ще използва прецизирана версия на хибридната маховик система за осигуряване на допълнителна мощност, без нужда от повече гориво.

Какво следва за ALMS: коли с газови системи, които ALMS иска да популяризира заради алтернативното гориво. Състезанията са идеален метод за разбиване на митовете за мощността, пробега и дори презареждането и президентът на ALMS Скот Атертън вярва, че сериите му ще помогнат за масовото възприемане на газта като атернатива на бензина.

Електрическите коли не се вписват в близкото бъдеще на ALMS, само защото настоящите технологии при батериите ограничават пробега в състезателни условия. Атертън обаче вярва, че електрическите коли имат място в състезанията и дори обмисля изцяло електрически серии отделно от ALMS.

Зелена вълна за Льо Ман в Америка

Друга технология, към която се гледа в близко бъдеще е радикална промяна в дизайна на състезателните коли. ALMS обмисля използването на Delta Wing racer, оригинално разработена за IndyCar. Платформата тежи около половината от настояшите ALMS прототипи и може да се задвижва с двигател със значително по-ниска мощност, напълно достатъчна да се конкурира със сегашните ALMS, при значителна икономия на гориво обаче.

[От: Green Car Reports]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *