Нова литиево-метална батерия за двойно повече пробег
В този блог: Нова батерия обещава сериозен пробив в технологията и капацитета.
SolidEnergy Systems е една от многото родили се в Масачузетския технологичен институт компании, която като един от своите предшественици – A123 Systems – търси пробив при батериите…
A123 потъна покрай Fisker и това създаде много скептицизъм към всякакви нови твърдения за бърз технологичен напредък при батериите. Случаят тук обаче като че ли е различен, защото екипът на SolidEnergy Systems е разработил батерия с двойно по-голям енергиен капацитет от този на повечето батерии, които захранват потребителската електроника днес, с много други положителни черти.
Докато за анода в масовите батерии се използва графит, този на SolidEnergy е от много тънко, високо енергийно литиево фолио. То е около пет пъти по-тънко от стандартен литиево-метален анод и може да задържа повече йони, което означава, че има по-голяма енергийна плътност. Точно затова батерията е значително по-малка.
Променен е и химичният състав на електролита, с което животът на батерията е увеличен. Най-важното обаче е, че тази нова батерия може да се произвежда със съществуващото оборудване. Иначе казано, лесно може да се правят големи количества. ОК, има нещо още по-важно – литиево-металните батерии обикновено не се презарежат, но тази на SolidEnergy е направена да се зарежда.
За пробега, от SolidEnergy казват за местното издание MIT News, че с разработената технология могат да направят батерия за пробег над 600 км с едно зареждане.
SolidEnergy вече направи демонстрация на технологията миналата година, когато показа два пъти по-малка от стандартната батерия за iPhone 6, при това с малко по-голям капацитет. Точно тази демонстрация спечели на компанията финансиране в размер на $12 милиона, с чиято помощ SolidEnergy планира да изкара на пазара батерии за смарт телефони и часовници в началото на 2017 г. и за електромобили през 2018 г.
Ето и видеото, което беше полезно добавено в коментарите отдолу:
{youtube}JTeKkF4TnCI{/youtube}
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (36)
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
https://www.youtube.com/watch?v=JTeKkF4TnCI
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Energy density-to на батериите няма почти никъкво зназчение за електромобилите. Ако цената на кВч на тия супербатерии е по-лоша от тази на масовите li-ion батерии, никой няма да ги използва за електромобили. Не случайно Тесла не се интересуват да създават нови, по-изчанчени батерии а хвърлят всичите си усилия в това да произвеждат съвсем обикновенни и масови батерии за максимално малко пари. Цената на кВч е единствената цифра, която има значение…
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
Ето снимка за сравнение, значително по-малки са на размери (Бел. ред. – Вкарвам я направо горе в блога, че тук нещо не излиза)
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0
https://electrek.files.wordpress.com/2016/08/solidenergy_vs-_xiaomi_samsung.jpg?quality=82&strip=all&strip=all&w=1500&h=0