Лукас ди Граси спечели Formula E Берлин, но беше дисквалифициран

formula_e_berlin

Лукас ди Граси спечели Formula E Берлин, но беше дисквалифициран

formula_e_berlin
В този блог: Втората победа на Лукас Ди Граси във Formula E не се зачита заради промени по неговия болид.

Ди Граси се възползва от грешка на първия на старта, Ярно Трули, още в третия завой на първата обиколка, до края на която вече водеше с близо 5 секунди…

Колата на Трули харчеше здраво енергия и в резултат той трябваше да намали темпото, което образува опашка зад него. Себастиен Буеми трябваше да използва своя FanBoost, за да го задмине и да се нареди зад Ди Граси.

И други започнаха да задминават Трули, а Ди Граси вече водеше с близо 10 секунди с наближаване на времето за смяна на болидите.

Жером Дамброзио, който в началото се възползва от завъртането на Даниел Абт на втори завой, направи перфектен пит стоп за 63 секунди и във втората фаза излезе пред Буеми, след което успя да скъси предимството на Ди Граси до 7.5 секунди. До края в челната тройка нямаше промени и първи финишира Ди Граси, пред Дамброзио и Буеми.

Разкритие на техническия персонал обаче промени нещата. След края на състезанието Лукас Ди Граси беше дисквалифициран от DHL Berlin ePrix заради модифицирано предно крило на неговия Audi Sport ABT електро болид.

При проверката на колата е било установено, че обтекателите на предното крило са променени и в тях са вградени усилващи метални пластини. В добавка стюардите открили и че шест от осемте дупки в крилото са запушени. В останалите две дупки са намерени хеликойл пружинни втулки.

Отборът твърди, че промените не дават конкурентно предимство, но наказанието за нарушение на член 3.1 от 2014/2015 FIA Formula E Technical Regulations е факт и от Audi Sport ABT са решили да не оспорват.

Решението за отстраняване на Ди Граси означава, че Жером Дамброзио печели състезанието, а Нелсън Пике младши повежда във временното класиране при пилотите с 10 точки пред Ди Граси.

Временно класиране при пилотите след Кръг 8:

  1. Нелсън Пике кл. – 103 т.
  2. Себастиен Буеми – 101 т.
  3. Лукас Ди Граси – 93 т.
  4. Никола Прост – 78 т.
  5. Жером Дамброзио – 77 т.
  6. Сам Бърд – 68 т.
  7. Антонио Феликс да Коща – 45 т.
  8. Жан Ерик Верн – 40 т.
  9. Хайме Алгерсуари – 30 т.
  10. Бруно Сена – 28 т.

Временно класиране при отборите след Кръг 8:

  1. e.dams-Renault – 179 т.
  2. Dragon Racing – 116 т.
  3. Audi Sport ABT – 115 т.
  4. NEXTEV TCR (China Racing) – 107 т.
  5. Virgin Racing – 98 т.
  6. Andretti – 86 т.
  7. Amlin Aguri – 48 т.
  8. Mahindra Racing – 46 т.
  9. Venturi – 30 т.
  10. Trulli – 17 т.

Следващото Formula E състезание (кръг 9) е в Москва на 6 юни, 2015 г.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (27)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *