Къде по магистрала Тракия да има бързи зарядни за електромобили?
Когато става дума за бързи зарядни станции за електромобили в България, местоположението им е много по-важно от броя. Това е така, заради скоростта на зареждане. При стандартните електро колонки и сегашните способности на електромобилите зареждането става за 2-8 часа. Диапазонът е голям, защото технологиите се развиват и времето за стандартно зареждане все повече намалява. При бързото батериите обикновено се зареждат за 20-30 мин. до 80%, а често за толкова спираме по магистралите – да хапнем, да си починем и да заредим. Ето че “влизаме” във времето за бързо зареждане – мястото за монтаж на станции е, което трябва да се избира внимателно…
Къде да има бързи зарядни станции по Тракия?
Нали е първата ни цяла магистрала (още малко остана) и става дума за бързо зареждане – логично е тази пътна артерия да обсъждаме. Тепърва ще избираме места за бързи зарядни станции из България, но нека сега да започнем отнякъде. И понеже на този блог с времето ще попадат доста хора, ето какво ще направим, за да е полезен като някакъв малък справочник с отзиви:
При пробег от 100-150 км за повечето електрически модели, които се предлагат сега на пазара, за отсечка като София-Пловдив или обратно е резонно да има бързи зарядни станции някъде по средата. Дори при магистрална скорост (ОК, по-добре да мислим за не повече от 120 км/ч засега) 70-80 км пробег с електромобил са постижими – например с обновения Nissan LEAF или с чисто новия Renault ZOE.
След това добро място като че ли е Happy, преди Пловдив. В този участък и от двете страни има големи търговски обекти – има добър избор от места. По-натам може би е добра идея за една станция около Чирпан, че разстоянието между Пловдив и Стара Загора е около 90 км (по магистралата). След това при Загоре или в района, а от там някъде между Нова Загора и Ямбол. И последно, бърза зарядна станция около Карнобат и после вече сме на морето.
Ето ги тези предложения по-прегледно в списък:
- По средата между Пловдив и София
- Около Пловдив (например на Happy)
- Около Чирпан
- Около Стара Загора (Загоре?!?)
- Между Нова Загора и Ямбол
- Около Карнобат.
Това са шест зарядни станции по протежение на около 360 км – никой не би трябвало да се притеснява за пробега си, дори да кара по-бързо. Друг е въпросът, че е нужно още подобрение точно там, защото не е проблем да зареждаш по 3-4 пъти, но пък едва ли ще е любимо занимание на някой.
Засега най-важно е да се определят 2-3 места като начало, но докато повечето електромобили придобият пробег възможностите на Tesla Model S по-добре е да има бързи зарядни станции на всеки 50 км. Поне такава е добрата практика, която наблюдаваме в доста напреднали в това отношение страни като Естония.
В обобщение
Като разчитаме с времето да се получат доста предложения от вас за места, на които да има бързи зарядни станции по магистрала Тракия, отново наблягаме на това, че най-важно е те са да добре стратегически подбрани. Цената на тези устройства падна значително, но те все още са доста по-скъпи от стандартните за бавно зареждане. Само че са несравнимо по-лесни и бързи за изграждане от обект като бензиностанция, спрямо която са и несравнимо по-евтини – зарядната инфраструктура за електромобили, без да пренебрегваме усилията и изискванията, е далеч по-лесна за разгръщане, от тази за течни горива.
Като давате конкретни предложения по темата в коментарите отдолу или най-добре в посочената по-горе тема във форума, можем много по-бързо да намерим точните места за бързо зареждане на електромобили, максимално удобни за повече хора. А и така всички можем да участваме в процеса на развитие на електрическата мобилност в България. Списъкът ще бъде актуализиран с всички нови ефективни предложения. Благодарим ви!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply