Оказа се, че електрическият Mercedes-Benz B-Class има “скрити” 30 км пробег
Като търси човек, намира. Така колегите от Autoblog Green намерили нещо интересно в конфигуратора на електрическия Mercedes-Benz B-Class 2014 – “Временен удължител на пробега” като опция за $600…
Но нали е изцяло електрически, та звучи малко странно. BMW i3 например има REx версия, в която малък бензинов двигател служи като генератор на ток за удължаване на пробега. Но B-Class ED няма такъв агрегат и се движи само на ток. Как тогава може да му се удължава пробега?
Оказа се, че първият електро Mercedes всъщност е с доста по-голяма батерия. Официално капацитетът й е 28 кВтч, но ако имаш въпросната опция, като натиснеш бутон на таблото, при следващото зареждане батерията ще се напълни с повече ток, защото реално има по-голям капацитет.
В конфигуратора са го описали така:
Набор от опции за допълнително удължаване на вашия пробег включва добавена изолация във вратите и на тавана за по-ефикасна работа на климатичната система, както и електрическо отопление на предното стъкло и функция за дозареждане на батерията. С натискане на бутон на таблото преди зареждане, максималното ниво на заряд в батерията за следващия заряден цикъл ще бъде увеличено. Този допълнителен капацитет може да осигури още до 28 км пробег.
Изолации и нагреватели, ясно, важно е обаче въпросното допълнително зареждане. За Autoblog Green, Тери Уей от Mercedes-Benz USA е потвърдил, че капацитетът на батерията всъщност е 36 кВтч. Дават я като 28 кВтч, защото това е реалният използваем капацитет, а добавката от 8 кВтч може да се ползва понякога, когато ще ти трябва повече пробег с едно зареждане. С нея, както се вижда от пояснението отгоре, пробегът се удължава с още близо 30 км.
Защо направо не са ги “освободили” тези 8 кВтч, че да си се ползва целия капацитет? Ето защо:
Удължаването на пробега трябва да се използва само в редки случаи, защото може да съкрати живота на батерията, ако се използва често.
Ясно е, че предупреждават, но след като го има като опция няма как да контролират начина, по който ще я използваме. Това означава, че най-вероятно са се подсигурили и дори с времето да има малък спад в капацитета, не си представяме, че използването на допълнителния буфер ще й се отразява лошо.
Идеята за скрит капацитет звучи добре. На повечето хора пробег от около 140-150 км им е предостатъчен и ще използват буфера само при нужда. А и с увеличаване на броя бързи зарядни станции, като са по-наблизо една от друга, пробегът с едно зареждане вече няма да го гледаме чак толкова.
От: Autoblog Green
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply